Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

30 November 2010

haRuskaH berLagaK soMboNg??

haih... dari mood aku suam2 kuku nk ok,
ttbe ada lak sorg yg boleh aku panggil mokcik ni...
wat muka sombong nk "tut"

la... aku penat2 ni g tempat ko...
ingat dekat ke...
(dekat le, satu bngunan je pon...hehe)
susah payah ni aku nek lif..
tp sambut aku mcm nk xnk je....

ingt aku suka2 je nk g tempat ko..
kalau xkerana nk hantar brg,
mmg aku xnaik nye...
hmm....
mrosakkan mood aku je....

hehehe...
xdela marah sgt pon...
tapi rasa kurang senang sket ngn mokcik sorg ni...
mmg dr dulu smpai skrg,
dr dia mula2 msuk....
susah bebenor nk dgr sore dia..
nk dgr dia ketawa? jaoh skali...
tp dia ni mmg len mcm sket la..
aku xdela tkot ngn dia...
cuma kalau boleh, xnk ada pape msalah ngn dia ni...

nsib bek dia ckp time kasih..
kalau x??
xkn ku jejak kaki ke situ lagi....

~ ini cerita xde kena mengena ngn org di bahagian aku ye... ni cter luar bahagian... org kt bahagian aku sume baik2 sokmo.... hehehe ~

29 November 2010

SyaiTan meMbanTu kE maSjiD



Seorang pemuda bangun pagi2 buta utk solat subuh di Masjid.
Dia berpakaian, berwudhu dan berjalan menuju masjid.
Di tengah jalan menuju masjid, pemuda tersebut jatuh dan pakaiannya kotor.
Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang kembali ke rumah.
Di rumah, dia berganti baju, berwudhu, dan sekali lagi  berjalan menuju masjid .

Dlm perjalanan kembali ke masjid , dia jatuh lagi di tempat yg sama!
Dia, sekali lagi, bangkit, membersihkan dirinya dan kembali ke rumah.
Di rumah, dia, sekali lagi, berganti baju, berwudhu dan berjalan menuju masjid.

Di tengah jalan menuju masjid , dia bertemu seorang lelaki yg memegang lampu.
Dia menanyakan identiti lelaki tersebut, dan menjawab
"Saya melihat anda jatuh 2 kali di perjalanan menuju masjid,
jadi saya bawakan lampu untuk menerangi jalan anda.'

Pemuda pertama mengucapkan terima kasih dan mereka berdua berjalan ke masjid.
Saat sampai di masjid , pemuda pertama bertanya kepada
lelaki yang membawa lampu untuk masuk dan solat subuh bersamanya,
lelaki itu menolak, pemuda itu mengajak lagi hingga berkali2 dan,
jawapannya sama.

Pemuda bertanya, kenapa menolak untuk masuk dan solat.
lelaki itu menjawab
"Aku adalah IBLIS (syaitan)"
Pemuda itu terkejut dgn jawapan lelaki itu.

Syaitan kemudian menjelaskan, 'Saya melihat kamu berjalan ke masjid ,
dan sayalah yg membuat kamu terjatuh. Ketika kamu pulang ke rumah,
membersihkan badan dan kembali ke masjid,
Allah memaafkan semua dosa2mu.
Saya membuatmu jatuh kedua kalinya, dan bahkan
itupun tidak membuatmu merubah fikiran untuk tinggal di rumah,
kamu tetap memutuskan kembali masjid.

Kerana hal itu, Allah memaafkan dosa2 seluruh anggota keluargamu.
Saya KHAWATIR jika saya membuat kamu jatuh utk kali ketiga,
jangan2 Allah akan memaafkan dosa2 seluruh penduduk desamu,
jadi saya harus memastikan bahawa anda sampai ke masjid dgn selamat....'

Moral:
Jangan biarkan Syaitan mendapat keuntungan dari setiap aksinya. Jangan melepaskan sebuah niat baik yg hendak kamu lakukan kerana kamu tidak pernah tahu ganjaran yg akan kamu dapat dari segala kesulitan yg kamu temui dalam usahamu utk melaksanakan niat baik tersebut .

26 November 2010

i LikE..... seLendanG jUma...

hai kwn2...
arini aku bukan nk promote muka...
jauh skali.. muka i pon bkn nye cantek pon...
kih3....

tp nk gtau,
yg aku suka sgt selendang juma ni...
aku ada da 2 helai...
selendang ni punye mengelip..
dr jaoh org da nmpk....
hehehe....
sbb byk manik.....
nk tgok?
tp janji.... jgn kutuk ea....
muka tanpa solekan.. (sbb malas......)

*
*
*
*

 aduyai.. kalau amek gmbr sendiri mesti hilang sket kepala aku... hmm....
*
*
*
*
*
 haa... ni jelas sket kot....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
ni dr depan.... sila jgn gelak..... sape yg da lama xjumpe aku, mesti kata aku makin tembam dan gumuks... hehehe....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



hehehe... peace!!!

wHaT?? paSanGan MM yG akU miNat di PuLau pEserTa LaiN??

Sumber diambil dari : murai.com.my

Apabila seseorang itu sudah berada di puncak, pelbagai dugaan yang bakal ditempuhi.
Lebih-lebih cabaran yang boleh membuatkan seseorang itu rasa tertekan dan hilang arah.
Kalau tak dapat kawal, memang boleh jadi gila.

Inilah yang terjadi pada salah seorang peserta Mari Menari yang sentiasa mendapat
markah tertinggi baik dari juri profesional dan undian peminat,
siapa lagi kalau bukan MM Raziff. Murai Batu diberitahu, pasangan ini hampir terduduk
apabila mereka mendapat tahu ada seorang peserta yang sudah tersingkir telah
melemparkan cerita fitnah terhadap Raziff dan isterinya, Alia.

Dengarnya, disebabkan perkara ini juga, peserta yang masih tinggal dan
sama-sama berjuang dengan MM Raziff mempercayai kata-kata dusta yang telah
dilemparkan pasangan yang tersingkir berkenaan. Siapakah pasangan mulut jahat ini?
Murai Batu difahamkan ada peserta tidak mahu bertegur sapa dengan Raziff dan Alia.
Hai kenapa macam tu pulak?

Senang cerita, walau sebaik mana Raziff dan Alia melayan peserta yang tinggal,
mereka tetap menganggap pasangan ini sebagai pasangan yang telah menipu dengan
memainkan taktik kotor. Dia orang tipu apa ye?

Menurut sumber Murai Batu, MM Raziff dikatakan telah pun dipulau peserta lain s
ehingga membuatkan Alia tiada mood untuk bertanding lagi.
Ish jangan macam gitu dik..Ini baru sikit. Dalam pada itu, mengenai pasangan yang
tersingkir yang menjadi dalang menyebarkan cerita fitnah ini, rupa-rupanya dia sudah lama
mahu memasang perangkap kepada Raziff yang mana sejak dia mendapat tahu
pasangan Raziff dan Alia ni pandai menari.

Kalau tak silap Murai Batu pasangan tersebut telah melemparkan kata-kata seperti:
"Tunggulah nanti bila aku keluar, aku akan canang satu Malaya siapa engkau sebenarnya,"
...ish, ish, ish..dahsyat sungguh kan kata pasangan ini.

Namun, bila difikirkan semula, apakah punca sehingga menyebabkan pasangan ini dan
yang lain dengki serta busuk hati dengan MM Raziff? Kalau nak kata pasangan ini ada
latar belakang sebagai penari profesional, Murai Batu sama sekali tidak mempersetujuinya.

Yelah...Setahu Murai Batu, selain pasangan Raziff, ada beberapa pasangan lagi yang
pernah menjadi penari profesional. Siap pernah jadi penari kebudayaan di Istana Budaya lagi.
Kalau tak silap Murai Batu pasangan yang pernah bergelar penari profesional adalah
MM Zarin, MM Fahmi dan MM Ariz.

Jadi, Murai Batu harap kepada pasangan yang masih lagi ada dalam pertandingan ini,
janganlah anda bermasam muka dengan MM Raziff. Murai Batu tahu semua dalam
keadaan tertekan dan mahu menang. Pun begitu, sebagai pesaing..kita perlulah bersaing
secara sihat..Itu baru menang dengan ada maruah.

*********************************************************************

aku mmg minat tgok Mari Menari ni.... dan paling minat pasangan Razif..
yela, org yg pndai menari la yg kita suka tgok...
ni.... xbpe pandai, pastu blagak mcm pandai...
da le... yg da tkeluar tu, wat la cara da tersingkir...
dok diam2 kt umah tu, jaga anak....
huhu...

24 November 2010

aDaKah aKu akaN keNa sEranGan janTunG?

eeeeeee....
geram betol la...
xbg peluang langsung aku nk explain pape...
tros2 je nk menjawab..

kadang2 tu la..
org skrg ni, bkn suka kita bg arahan kt dia...
tp dlm masalah aku ni lain...
aku just nak TANYA je...
bkn aku SURUH dia pon..

xsempat aku nk sambung ayat,
dia da jwb "EH AWAKLAH..."
sakit ati btol la...
terkedu gak la lidah aku ni barang dua tiga saat....
dlm ati ni baru je nk mintak tolong kat dia...
tapi aku pulak yg kena balik..
sabar je la....

pastu, yg aku risau ni...
aku kalau marah, pastu amarah tu xdpt dilepaskan..
ttbe dada aku ni sakit...
btol2 ni.. xtipu...
rasa mcm saluran darah tu tersumbat sbb terlampau amat menahan marah..
boleh ke gitu... hmmm......
lama2 aku boleh kena serangan jantung kalau cmni...
huhuhu.....

mesti korg xphm kan citer aku....
xpela kalau xphm... hmm...
makan ati sorg2 je la....

23 November 2010

SPM beRmuLa...

Assalamualaikum...
Selamat Pagi..
hehehe....
(muka kena banyak senyum... hik..hik....)

Ok, dikesempatan yg ada ni,
aku nk ucapkan,
SELAMAT MENJAWAB & SEMOGA BERJAYA
kepada semua calon2 SPM tahun 2010 ni..

xlupa kepada adik sepupu aku yg sorg ni,


dia pon amek SPM taon ni..
mlm td da tepon mintak ampun maaf kat aku...
(hehehe.. nmpk sgt ada wat salah....)
mintak doakan dia dpt menjawab dengan baik hari ni...
dan aku mmg akan doakan yg tbaik utk dia...
sbb aku rasa dia mmg boleh buat...
InsyaAllah....

bila SPM menjelang je..
mula la aku dok tkenang time aku amek SPM dulu...
aku ada penah cter kan...
ke xingat.. hehehe...
xpe, meh aku cter sket...

aku amek SPM taon 2005...
ada kesilapan pada no. IC aku...
dua angka di blakang, terbalik...
48 jadi 84

tapi tu la... benda nak jadi..
kdang2 mnusia ni cuai...
aku pon xleh nk salah kan tukang taip slip peksa tu....
mmg la dia salah.... hmm... tp......
xpela... aku da maapkan...
dan aku pon cuai sbb xsemak btol2...

benda cmni la wat aku jd cepat gelabah, bila aku wat ksalahan..
even kesalahan tu kesalahan yg kecik..
sbb pengalaman pahit tu asyik terngiang2 je..
ianya satu pengajaran buat aku...

so kepada adik2 yg amek SPM..
ingat!! arini da mula peksa,
jgn jd mcm akak awak sorg ni..
da amek 1 paper baru prsn no IC salah..
huhu... T_T

sebelum menjawab soalan tu,
bacalah ape2 ayat penenang..
selawat ape yg ptot...
bg relax sket... jgn stress sgt..
kalau hati tu tenang,
ape yg kita blajar, baca,
mudah nk ingat..
InsyaAllah..

22 November 2010

paGi taDi yG aGak2 bOsaN...

Gambar ada kena mengena dengan perasaan saya sekarang... hmm....

Xde citer pon... saje je nk wat entry... tangan aku ni kan sgt gatal...
oh ye... (ceh3.. nk cter gak...hehehe...)
smlm, aku balik dr melaka, turun di bukit jalil..
sbb nye tiket bas ke putrajaya udah ilek..
(pdn muka aku, mak da soh beli awal2 xnk....)

oleh kerana, aku sgt malas nk nek tren..
kira mcm da muak la..
nk kena bratur beli tiket.. nek tangga tunggu tren lak..
pstu bkn dpt duduk pon...
pstu nk kena jln dr stesen lrt ke erl..
xdela jaoh sgt.. tp penat gak la..
pstu nk tggu erl yg koman2 stengah jam lagi baru smpai...
melangok..... smpai tren smpai..
da tiba putrajaya, nk kena tunggu bas pulak..
nsib kalau bas da ada.. kalau xde..
bjanggut gak la tggu..

so, dgn kuasa memilih yg aku ada...
aku naik teksi je la dr bukit jalil ke putrajaya...
tambang toksah citer la..
berkali2 ganda nye dr naik tren..
hmm... tp tu la...
aku ni jenis cepat bosan dan muak..
tapi... kalau bab mkn xpulak..
hehehe.....

19 November 2010

maSih LaGi berKisaRkan teNtanG miMpi..

la ni, bkn nk cter aku mimpi ke ape..
sbb nye sejak cter mimpi aritu,
aku da xde mimpi2 da...
tido, sedar2 da siang.....
hehehe..

haa, aritu aku ada cter pasal mimpi kan...
ingat x? xingat? ish2..
cmne leh lupe ni..
kalau xingat, cuba klik sini...

pasal mimpi itu ari,
time raya aji aritu,
dok menyebok terdengar mak ngn mak ngah borak....
dok cter pasal mimpi...

aku yg mata da nk terlelap,
tros segar bugar..
konon nk dgr jgk la...

citer mimpi depa tu,
ada kaitan ngn mimpi yg aku alami...
kan aku ada citer kt last part,
aku dok main ngn sorg baby kan...

mak ngah aku ckp,
kalau dalam mimpi kita ada baby,
tu adalah jelmaan benda halus aka syaitan..
yg nak mengganggu kita...
then, kalau dlm mimpi tu,
kita ada menyusukan baby tu,
makna nye 'benda' tu da masuk dalam badan kita...
ishh..... boleh percaya ke sume ni?

Wallahualam....
aku xde la percaya sgt...
kang terlebih percaya, boleh jd syirik...
mungkin itu hanya persepsi sesetengah org..
tentang makhluk halus ni..

tp bila pikir2 balik,
nsib bek aku xde la nk nyusu kan baby tu...
geli lak mak aiii....
bkn anak aku pon
ttbe nk bagi kt dia susu aku lak..
hehehe...

18 November 2010

DaH LaMa tiDak dibEri tUgasAn meNjawaB taG... hehehe..

disebabkan tidak mahu memanjangkan crita...
saya dgn ini, seikhlas ati dan jiwa,
menjawab tag yg telah diamanahkan oleh cik wanna, kwn bek saya....
hehehe...

1. apa benda yg paling penting dalam hidup?

hmm... agak sukar dan keliru soklan ni.. kalau kata family, BENDA.. kalau soklan nye SIAPA, mayb leh kata family.. hehehe.... kalau benda, I nk kata IC la paling penting... hak3...

2. benda terakhir yg korg beli guna duet sndiri?

kain untuk majlis nikah timah.. wahahaha... awal kn aku beli.. mak da soh beli, aku beli je la... hehehe... timah, I da cari warna kuning...


3. tempat ingin melangsungkan perkahwinan n tema perkahwinan?

upss... ni adalah angan2 sje, kalau diberi peluang untuk ini, aku nk wat kat umh je la.. kat mana lagi... duit bkn byk pon nk wat grand2.. hehehe... tema nye adalah..........  xtau lg la.. hmm.... konpius dan msih lgi memilih.. tp nikah, opkos putih la... 



4. adakah u all sedang bercinta sekarang?

ohh... semestinya TIDAK.. skarang cinta saya hanya pada Allah, Mak Ayah, Keluarga, Kawan2, agama, bangsa dan negara... hik..hik..



5. berapa lama u all akan mncintai kekasih u all?

jika diberi kesempatan, mestilah nk mencintai si dia seumur hidup....


6. novel/buku/majalah terakhir yg korang beli?

I adalah peminat majalah MASTIKA... 

7. antara mak n ayah mana lebih mesra?

kalau ikotkan, ngn mak... tp sayang, adalah sama rata....


8. namakan org yg u all betol2 nak jumpe dalam hidup?

ntahla.. org yg boleh buat aku gembira dan bahagia kot...

9. adakah u all basuh baju sndiri?

semestinya mesin basuh yg membasuh baju aku... hehehe...

10. tempat yg u all betol2 nak pergi?

tempat yg boleh menenangkan pkiran... tapi I teringin nk g Eropah.. erk... berangan...

11. pilih satu,peluk atau cium?


dua2 mcm geli je... hehehe... kalau kena pilih jgk, nk peluk la... terasa kehangatan nye.. weee... hehehehe...



12. tiga (3) benda ttg org yg tag u all?

cik wanna kita?? dia ni, oghang utara nun... kedah mari...  anak kepada pak ndak bun...
dia ni nk cheghita... sgtla....... comey, mcm fazura artis tu... hehehe.... suka nyanyi,
da nk tunang da.... eh.. da lbih 3 da ni.. hehehe....


13. benda yg u all sayang sgt2 dlm hidup?

hmm.. BENDA lagi.. nk jwb pon musykil...  aku sgt sayang KELUARGA dan KEHIDUPAN yg dipinjamkan oleh ALLAH kepada aku.. sesungguhnya, aku sgt bsyukur dgn apa yg diberikan.....

14. lima lagu paling suka n selalu dgr?


1.sepi - yuni shara
2.kebahagiaan dalam perpisahan - shahir
3.ada kamu - adira
4. rest of my life - maher zain
5. kalau berpacaran - suhaimi mior hassan, anna rafali & altimet


15. bila tarikh lahir n kat mana smbut tahun lps?

28 Ogos 1988
taon lepas disambut pada bln puasa...
taon lepas, my lovely buddy cik farhana amzah telah dtg mlm2 buta bwk kek besday utk saya.. huhu... sgt terharu... thank u buddy..
xcaya, klik sini...



16. lima (5) blogger u all nk tag?

hmm.. sape ea... 
dayah, leha, sue, kak wawa, kak mia
haaa... sesape pon boleh...
i xkesah...
slamat mjawab ye kwn2..
yg da penah buat tag ni, nk abaikan pon xpe...




haRi ini....

hai kwn2...
cantik x blog saya...
hehehe...

smlm, aku telah mentransformasikan blog aku ni...
tu pon penat gak la dok mcari template..
tp xde la cntik sgt pon..
asal dpt ubah yg baru, kira ok da...
da kt 2 taon pkai template lama tu..
da nek bosan da....

ok,
mengenai arini...
seperti yg sume sedia maklum...
cewah2..
aku skrg berada di teratak ayahanda dan bonda...
jd dikesempatan yg ada ni,
ajak la mak n adik2 g jln2...

dr nagoya (beli kain xsudah)
pastu singgah MC jap...
dpt gak la sambar spek mato itam..kih3....
pastu g JJ baru..
xde benda pon nk beli
sbb da penat kaki ni bjalan...
sambar gak la beberapa ketoi sushi...
(da lame ngidam nk mkn...)
pastu g cowboy (aku penah keja kt sini dulu...)

dak kak cik ni sebuk nk cari drawer..
so.. sbg seorg peon.. eh mcm nabil lak.. kakak,
aku beli kan jgk la...

kt maghrib baru tiba umah...
kira2.. kt 4rat jgk la abes..
xpela, rezeki depa...
sbb bln ni aku dpt rezeki lebih...
Alhamdulillah.......

16 November 2010

SeLamaT bErcuTi & sELamaT HaRi raYa aiDiLaDha

Labbaikallahumma Labbaik
Labbaika Laa Syarikalaka Labbaik
Innalhamda Wan Ni'mata
Laka Wal Mulk
Laa Syarikalah


hai kwn2..
di kesempatan ini, saya nk umumkan ucapkan..

Selamat Hari Raya Aidil Adha

kepada semua....
yang pasti ramai yg akan bcuti pd hari khamis dan jumaat..
dan ada yg sudah pon bercuti hari ini dan smlm...

Selamat Bercuti...

kepada yg akan pulang ke kampung halaman,
berhati2 la dengan hantu raya di jalan raya...

pandu dgn cermat...
jiwa akan selamat...
ingatlah org yang tersayang....

(cewah.. mcm pantun lak.. tp asal 3 kerat je.. hak3....)


~pagi2, dalam bas menuju ke ofis.... da dgr lagu raya... ala2 raya aidilfitri gitu.. hehe~


MimPi

arini,
aku bangun awal...
smlm aku tbangun lewat....
ni sume psal mimpi la...

arini mimpi indah belaka..
smlm mimpi buruk.. huhu...
ok cter psal mimpi buruk dulu ea....

smlm,
aku bermimpi.....
yang aku dikejar oleh org jahat...
jgn lak tanye sape org jahat tu..
sah2 le aku xtau.... hehehe..
muka dia pon xlekat kt otak aku...
yg aku tau, aku kena kejar bagai nk gila punye penat....
haram hampeh punye pjahat..

siap aku kena blasah lagi...
tp aku xsakit.. time tu aku rasa cam nk balas balik kt pjahat tu...
aku kira btumbuk gak la ngn dia....
dia dok sepak2 aku..
aku tahan pkai tangan...
da tu aku da xtahan..
aku g kt dia... tros pekik..
"ko pahal!!!"
tros dia blah... hahaha...
xlogik nye mimpi....

arini....
mimpi yg btol2 indah....
aku xsangka, dan xpenah mimpi cmni...

aku mimpi..
aku......... pregnant.... hehehe...
(hik3...malu lak aku...)
haa... jgn tanye aku kawin ngn sape...
sbb xde pon kuar psal laki aku dlm mimpi ni..
hehehe...

yg aku suka tu,
aku pregnant kembar....
tp yg aku pelik, npe prot aku xbesar sgt..
slalu kalu org pregnant kembar mesti prot dia bsar sket kn....
masa tu lak, aku mcm kira cam da nk bsalin la..
rasa happy je, xnervous langsung... hehehe..

sblum nk g spital tu,
aku ngh men ngn sorg baby boy yg sgt cute...
dia kecik lagi... tp da pndai ckp...
ooo... so.. cute....

hmm.. apakah mksud mimpi ni?
hehehe.... xyah le ko pikir sgt cik liana oi..
mimpi tu kan permainan tido...

15 November 2010

kEsimPuLan = 2 haRi 2 maLam di mOriB

setelah berada beberapa hari di morib......
ianya adalah sangat...


TIDAK BEST!!
BOSAN!!
KECEWA!!
TIDAK TERKAWAL!!
MACAM ............. !!

ok, xdela nk marah sgt...
(tp mmg marah pon...)
ntahla... aku mcm jd keliru
dan xpham....
xpela.. benda pon da lepas....
tp bg aku mmg susah nk dilupakan....

2x bengkel sebelum ni, xde msalah...
semua bjalan lancar... dgn peserta kt 80 org..
tp boleh je handle...
tp ni.... just 16 org je..
rasa kecewa gak la...

walaubagaimanapun, Alhamdulillah dgn rezeki yg Tuhan beri dari tugas yg telah kami lakukan....

~~tu je yg mampu aku ckp....~~

12 November 2010

2 haRi 2 maLam di mOriB

bmula mlm ini,
shingga lah ahad nanti...
aku akan berada di morib..
untuk satu bengkel, anjuran satu agensi kementerian aku...

aku ditugaskan utk mjadi urusetia merangkap fasi..
hmm... ada ek cm gitu...
ada la kot.... hehehe....

actually, bkn la suka sgt nk pegi ni..
lagi jeles dgr member ckp,
"wah... ari jumaat da... indah nya.. esok da cuti"
erk.. sgt jeles!!

tp oleh kerana tugas,
aku snggup bkhidmat..
cewah2....
harap2 best la bengkel kali ni....

sblum ni pon ada pegi 2 kali..
sbg urusetia..
tp la ni, da up sket... merangkap fasi.....

bengkel pon diadakan ditempat yg sama....
(best2!! ada swimming pool... ~jakun~)

okla... sbnr nye xde mood sgt ni....
nk g bengkel ni pon xde mood...
xtau nape..
mayb da smpai sana baru timbul mood tu....
~harap2~

slamat bercuti.... huhuhu.... T_T

11 November 2010

haRi iNi aKu...........................

hmm...
hari ni aku rasa agk....
kecewa...
rimas...
tp kesian......

huh...... (ngeluh sekejapan)
nak citer, rasa nye xelok..
bukak aib org je rasa nye....
tp tu la...
aku da mula rasa rimas....
nk di sound,
pangkat dia...... ibarat aku ni seekor semut je...
(wpon bdn mcm badak)

nk wat bodo,
pon xbole jgk... t kata nye aku da sombong,
da lupa diri.....

nk dilayan...
xterlayan kang.....
berair je telinga...

so, ape yg ptot aku buat..........

korg dgr je la keluhan aku ni..
wpon xphm pape......
mmg xle citer....

hmm.....

10 November 2010

nK cUti kE..... taK??

hmm..
raya aji tinggal bpe ari je lagi..
tp aku msih berkira2..
nk cuti atau x......

kalau cuti,
msti amek 2 ari..
tu xkesahla...

yg kesah nye,
mngah aku soh g n tdo umh dia..
xyah blik kmpg..
kt sini je...
kata nye, mak aku akan dtg ari raya tu..
sbb dia dan jiran tetangga ada wat korban..
mula2 aku kata ok la..
tp pas tpon mak,
mak pon xkompem dtg ke x....
ayooo...
fening2...

apakah yg harus aku lakukan?
haruskah aku amek cuti?
benarkah mak jadi dtg?
hmm.. byk nau soklan bmain dipikiran....
pdhal benda remeh je.....
hehehe...

ala, xblik raya aji...
ape de hal...
hmm...
huhuhu.... T_T

09 November 2010

MiSi >>>>>> BerJayA!!

AWAS!!
sila jgn tido... kerana ini adalah entri yg sgt pjg...


di pagi2 buta yg hening..
sekitar jam 1.30 pagi...
di dalam satu 'bilik gerakan'
3 org ponti anak remaja anak dara
sdg merencanakan satu misi....

misi nya adalah....
WAT HARUK DI HARI ULANGTAHUN KELAHIRAN
haha.. best x misi nya..

ok, dr siang hari lagi,
sudah ada beberapa plan (ceh bykla sgt konon..)
tapi yg ni.... pergh..
mabeles... tahniah kepada cik effa...
kerana berani mati mengutarakan idea ini.....
dan aku serta seorg lagi pengikut, iaitu cik fetty..
men 'second' kan idea beliau itu....
wakakaka...

misi ini kononnya nk dibuat tepat jam 12.00 tengah malam..
tetapi disebabkan 3 org penjenayah anak dara ni
telah tdo dgn sdapnye...
dan beberapa insiden 'kantoi' telah berlaku..
maka, terpaksalah di tunda masa nye lewat 1 jam setengah...

setelah berbincang sdikit sbyk di 'bilik gerakan'
cik fetty pon memulakan serangan...
serangan 1,
beliau msuk ke bilik 'mangsa'...
kemudian.. 'curi' brg yg sgt bharga iaitu....
enset & jam tgn...
(da dpt jangka ke pe yg ktorg nk wat?? xpe, sila berfikir sjenak..)
ketika itu, aku dan rakan kongsi cik effa,
hampir berguling2 mnahan gelak...

setelah hasil 'curian' dibawa msuk ke 'bilik gerakan'
serangan 2,
jam sudah menunjukkan jam 1 lebih...
tp rasa cam best je kalu tukar waktu jam tu ke pukul 6.20 pagi..
dan alarm di set kan jam 6.40 pagi...
(amacam?? da boleh tangkap ape yg kami lakukan.. belum?? sila pikir lagi...)

setelah itu,
kami yg baik hati, segera memulangkan semula brg yg di'curi'...
dgn langkah yg bhati2, cik fetty melakukannya..
syabas cik fetty....!!

kemudian,
skotak kek dikeluarkan dr icebox..
bawa ke 'bilik gerakan 2'...

setelah itu,
serangan 3,
pelakon hebat, cik fetty (sekali lagi memainkan peranan)
amek towel.. dan terus msuk ke dlm toilet
untuk acara mandi konon2..
dan aku, pelakon pembantu ditugaskan utk wat2 iron baju...
(mmg da jd kemalasan kebiasaan aku iron baju pagi2...)

xsmpai bpe minit aku dok meng iron..
ttbe lampu bilik 'mangsa' menyala...
dan kemudian, 'mangsa' keluar menuju ke toilet..
lalu tdengar suara 'mangsa' yg lunak...
TIMAH.. NAK BAKUL....
maka dgn itu, hampir bguling2 kami mnahan gelak..
(waduh.. gawat ni.. btol2 nk mandi mcik ni pagi2 buta cmni...)

serangan 4,
walaupun hampir berguling cik fetty kerana tergelincir setelah kuar dr toilet...
akibat terlalu exited nk gtau kami yg 'mangsa' nak mandi..
beliau masih maintain dan masih lagi dlm watak...
syabas2...!!
ttbe msing2 mati akal...
halamak..nk watpe ni...
kek da letak dlm bilik 'mangsa'...
lilin da psang...
jam tgn dan enset telah ditukar semula ke waktu sbnr..
iaitu kira2 jam 2.06 pagi buta....
misi smakin mcemaskan..
dgn msing2 xle nk tahan gelak....

dan serangan terakhir...
matikan diri..
tutup sume lampu...
berdesup sume msuk bilik..
tutup pintu,
nyorok bwh slimut..
(xde katil lak nk nyorok bwh katil...hmm...)

tp mmg xle handle..
msuk bilik je...
berdekah kah kah kah gelak xhenggat donia.....
sampai meleleh la air mata ni....
tercungap2 skli... (aku je yg tcungap..hehe)

tbe2....
tdgr derap langkah kaki...
agknye sudah usai mandi....
dan 'mangsa' mnuju ke bilik beliau....
aku dan yg lelain, msih lagi cemas..
smbil gelak...
dan ttbe.....
tdgr sore.... KORANG NI.........
relax2...
wat2 tdo..
msih lagi dlm watak......

pastu kedengaran pintu bilik sblh (bilik cik effa) dibuka...
dan kemudian, bilik kami...
ettttt.............
WAT2 TIDO PULAK!!
si 'mangsa' bersuara.....

KAH KAH KAH KAH KAH......
terhambur sume ketawa....

Untuk Cik Zaleha...
Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan Zaleha Yusop......
Allah selamatkan kamu... seorang!!

ampun maap dipinta
kpd cik leha kita...
kerana telah menjadi 'mangsa' keadaan....

Misi ini ditiru mengikut satu rancangan realiti tv....
iaitu AF8...
tp serius kami katakan..
kami xde niat pon nk soh cik leha mandi pagi2 buta tu.....
tp disebabkan dia da masuk toilet....
mandi pagi... ala....
relax la... ape de hal...
mandi je kan....
hahahahahahahahaahhahahaha.........

pas sesi tiup kek...
maka terluah la segala
perit jerih msing2 untuk mengendalikan misi haruk ni....
byk tol insiden 'kantoi' yg berlaku...
antaranya......

1. cik fetty n cik effa leh plak tserempak ngn cik leha dlm bas masa tggu bas kat alamanda... nsib bek bas benti dpn sket... n nsib bek cik leha kita dok dpn tepi tingkap... kalu x, naik bas dgn kek di tangan smbil wat muka kerang busuk... hai leha... hehehehehe....

2. cik leha da nmpk da pon.... tp dia pon pndai memainkan peranan.... org nk suprise kita... diam2 sudah... kn cik leha... hahaha....

3. msing2 blik lambat... xke pelik.... hmm.. tu xpe lagi... boleh handle.....

4. msing2 konon2 tdo awal.. tp, ttbe kol 12 lebih, cik fetty tdgr org bkk pintu dpn... risau gak.. tkot ada org msuk umh... tp still wat xtau lagi...

5. ttbe cik fetty dgr ada org bkk icebox.. lalu blari beliau menghendap ke dapur... alamak!! leha da nmpk kek....... kantoi sudah... huhuhu... (ketika ini cik leha ingin memasukkan kek yg diberi oleh inchek pakwe..oo...dia yg kuar td.... smbil berkerut2 cik leha... "mana nak letak kek ni.. peti ais da penuh.. huhuhu" kata beliau)

hahaha... hadoi....
kelakar betol la.....
ari ini dlm sjarah..
aku n the geng pedajal org dgn kejam nye....
wpon da kantoi, misi mesti diteruskan..
alang2 menyeluk pekasam, biar smpai ke pangkal lengan...

xpsal2 cik leha kita mandi kol 2 pagi...
da lambat nk g keja ye cik leha... hahaha...
haddoooiiii..
sory la leha... jgn marah ye....
kami bergurau je...
bkn slalu kena, staon skali je.....
hehehehe....

serius smpai skrg ni, aku dok gelak lagi....
smbil taip, smbil gelak....
hahahahaha......

hmm.. msih lagi ketawa...
hahahahhahahaa....

08 November 2010

smPai La Ni... aKu mSih laGi keCewa... T_T

sampai hati awak.....
sampai hati awak buat saya macam ni....

kenapa???
kenapa awak kecewakan saya......??

selama ni saya setia kat awak....
selama ni saya tak pandang pun orang lain...
tapi awak???

walaupun itu satu lakonan,
tapi saya...... saya tetap CEMBURU!!
huhuhu.....

SHAHIR...... nape awak sarung cincin kat jari Adira tu.....
saya jealous tau tak!!! tau tak!!!!!!!
sampai hati awak....
huhuhu..... T_T
(menangis tak berlagu....)

~sangat xbpe btol kepala otak ni sejak tgok konsert reunion AF8 sabtu lepas~




*untuk pengetahuan semua, saya adalah peminat Shahir ye... jadi sila jgn kutuk... nk kutuk, boleh... tp jangan dlm komen.. nnti boleh buat saya marah...* (sangat poyo ini bdk..kih3...)

03 November 2010

mSih LaGi deNgaN hObi bAru...

Assalamualaikum...


hmm.. aku ni kalau da bosan,
cam gini la...
wat benda xbpe pekdah...
tp aku suka.. hehehe..
kali ni, aku guna photofacefun plak...
tp yg ni sama je ngn yg lain...
kira xbpe mcabar sgt la..
sbb men tampal gmbr je..
hehehe...

teringin gak nk yg kita sdiri bole edit gmbr kte kasi cntik.....
mcm photoshop ke.... dan yg swaktu dgn nye...
xpela, layan je gmbr prsn aku ni......
hik3...
kebanyakkan nye gmbr yg sama..
sbb malas nk cari gmbr lain....

























02 November 2010

hOusEmaTe saYa yG giLa2 keNtanG

Assalamualaikum....
huk3..
sebelum bicara bermula...
sebelum madah berjela...
ampun maap dipinta...
kpd cik2 housemate tsyg..
kerana airni..
anda ber3 akan mjadi bahan cerita saya...
hehehe...
popular kalian sebentar.. hak3..

eh... bole ke cter ni..
sbb aku non ada idea ni...
da bpe ari xupdate blog...
jari ni da tergedik2 nk mnaip...
ada cter, tp tu nnt.. sbb lebih kpd gmbo...
hehehe...
bole ea... bole laaa...
t I blanje u ols ber3 coconut shake kt psar lambak arini ea...
hehehehe....

saya ada 3 org housemate...
spt yg dikatakan di atas...
Gila2 Kentang...
tp xsume la gila2 nye..
rasanye..... aku ngn leha je kot yg agk sopan sket..
~~wee...~~ prsn.. hehehe...
(give me 5 leha... hak3)

msing2 diberi nama,
mama, mumu & che'ah..
hahaha.. aku tipu..
nama depa ni sume ringkas tp..
perghh.... malatop!!
hahaha.. sory geng.. gurau jer...
sume nama 2 patah pktn.. aku sorg je 3 patah..
fatimah wahid, muszdaliffah mohd & zaleha yusop
cntik kn nama..
scantik org nye..
(ni puji ikhlas ea.... bkn tipu punye...)

ala... ni btol ke korg xmarah ni...
tp kalau korg marah pon, aku da taip da.....
kih3...

Nama : Cik Fetty
Asal : skampung ngn Mawi n Que Haidar (spe tau, dia mmg pndai!)
Status : ehem2... da bpunya ye... da ada cincin pon di jari tu.. tinggal nk akad je... hik3..
Koje : Gomen.. KKM


Nama : Cik Leha
Asal : Tempat yg ada mee bandung paling sdap di Johor.. cube la teka....
Status : ni pon da bpunye.. da dirisik pon..... hehe.. jgn mrah ye leha..
Koje : Gomen jgk.. KPT



Nama : Cik Efa
Asal : kt Johor gak.. tmpt yg bpasir tu.. hahaha... gurau jek...
Status : ni pon, hak org... jgn kacau... hahaha....
Koje : Gomen sokmo... JPT


aaa... kalau dilihat, depa ber3 ni sume ada psamaan..
dari negeri yg sama....
koje pon kt parcel/kompleks yg sama...
kurus pon sesama..
sama2 da ada psgn..

aku je xsama ngn depa....
huwaaaa...........
xpe, wpon kita berbeza....
kau tetap aku yang punya...
(cewah2.. ikot lagu lak...)
korg tetap kwn aku.... hahaha...


inilah housemate saya....



kwn2 lain, muka anda juga akan kluar... jadi tunggu je la ea.... hehehe....

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."