Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

06 Jun 2013

Reunion The Chii @ Wangsa Walk Mall


KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

Assalamualaikum......

tergendala cerita aku beberapa hari ni.... takpe, hari ni aku nak cerita lah perjumpaan aku dengan geng2 aku masa form 4/5 yang berlangsung di wangsa walk... hahaha... berlangsung lah sangat!

aku gerak dari rumah teros pecut ke setiawangsa untuk ambik Tira (Athirah) kat stesen tren setiawangsa... lepastu, buat kejutan pada yang lain, pegi ambik si Fahila (Farahila) kat rumah beliau kat kuarters polis berhampiran tren tu.. si Fahila ni kata tak sempat nak ikot sebab dia kerja petang... beliau ni nurse kat hospital bersalin swasta, dekat dengan wangsa walk tu.... tapi alih2 dia tukar fikiran, kata nak ikot.... dia masuk kerja lambat sikit... (katanya hospital tu takramai patient.. so, bole lah buat suka hati macam hospital tu dia punya.. hak3)

lepastu teros pecut ke AU3.. ambik Mast (Mastura).. terkujat jugak lah tiba2 dia tengok ada si Fahila ni... "oii... kata kerja?" hahahaha.. "aku suruh kawan aku jaga kejap.." suka hati ko lah Fahila... dan...... terus ke rumah Qimah (Fatimah)... aku saje je jemput dia last sekali.. nak tengok berapa lama dia bersiap.. hahaha... makcik ni kalau bersiap mengalahkan datin.... berlari2 dia turun tangga, sebab budak2 ni kenakan dia, kalau dalam kiraan 10 dia tak ada dalam kereta, bye2 la jawabnya... hahahaha...

penuh ko kereta aku... hahaha... terasa jugaklah bebannya masa naik bukit... hahahaha.... yang kurus, si Thira je... Mast badan pon dah naik balik lepas tunang... tapi dalam ramai2 ni, yang selalu jadi bahan adalah Qimah... aku pon badan naik jugak, tapi selalu terselamat... hahaha.... tapi aku tengok Qimah dah susut sikit.. sebab dia kata dia amek SDII... ok lah tu.. aku? hmmmmmm..............

yang peluk tiang, Mast... depan dari kiri, Fahila & Thira
 sampai wangsa walk, tunggu sorang lagi, Pijat (Syafirah).. aktiviti pertama, karox! hehehe... ni first time aku karaoke dengan budak2 ni... malu ada, segan pon ada...... tapi............... bila dah pegang mic, lepas aku, aku.. lepas aku, aku lagi... hahahahaa.... eh, xdelah.. aku diminta untuk nyanyi sekali dengan diorang, lagi2 si Qimah ni... saje suruh aku backup dia... huh. letih mak nok! best jugak lah budak2 ni... sporting... lantak pi la suara sedap tak sedap... tapi suara diorang sedap k.... lagi2 Mast, Thira & Pijat.... Pijat ni jiran aku dulu... dia selalu jugak ajak aku karaoke kat rumah dia... nyanyi lagu Siti Nordiana.. hahahahaha....

lepas karox 2jam, (2jam je... hehe) kitorang pegi makan..... kelakar kat sini, kan si Qimah tengah diet kan... makan SDII, mana boleh makan benda2 karbo, manis... boleh makan protien dengan sayur hijau je..... so, dia dalam dilema la nak makan apa... apa yang dia nak makan, mesti kena larang dengan Mast... hahaha... "ko jangan nak mengadalah Qim makan bukan2... penat je minum SDII, tapi makan takjaga" hahaha.. gasak korang lah... last2 dia makan fish & chip... tu pon kena marah dengan Mast sebab dia curi2 makan fries... hahahaha...

masa makan, Fahila mintak diri.. huhuhu..... dapat jumpa kejap je.. nasib baik hospital dia dekat, jalan kaki je dari wangsa walk tu.. lepas makan, masing2 blur nak buat apa..... Tira & Qimah nak tengok wayang... aku..... hmm... ok je... Mast pon ok je... Pijat, macam taknak.. tapi, ikot majoriti, kalah la... hahaha..  aku, Qimah ngn Tira pergi solat, Mast & Pijat pergi beratur beli tiket.. time tu takpasti lagi nak tengok citer apa.. last2 budak2 ni pilih Star Trek.. aku ada wat entry pasal citer ni dan kejadian yang berlaku dalam hall sebelum citer start.. hahaha... baca SINI..

sebelum tengok wayang tu, kitorang pergi kat tempat main game tu... penuh sesak... budak2, remaja, makpak budak pon ada... yang menarik perhatian semua orang masa tu, ada sorang budak ni, main menda alah menari tu.. aku ingat siapa lah kat sebelah dia.. rupanya, bapak dia... hahaha... gila sporting bapak ko budak... sama yek je terloncat2 menari ikot anak panah kat skrin... dan paling kelakar, markah bapak dia lagi tinggi dari dia.. fuyoooo..... ala, tak amek gambar pulak.... kusyuk sangat kami menengoknye... hahaha...

oklah.. kami pon takde buat banyak aktiviti... karaoke dan tengok wayang je... sebab taknak balik malam2 sangat.... selain tu, sepanjang aktiviti dipenuhi dengan sesi bergambar... pantang berhenti 1 tempat... depan toilet pon nak bergambar jugak.... hahaha...


Aku, Thira, Mast, Qimah & Fahila


bergambar sebelum karox


bergambar sebelum karox


depan toilet pon jadi.....

dalam bilik karaoke..


gambar ni tak clear... tapi nak letak jugak gambar Pijat... dia nye gambar takbanyak, dia taksuka sangat bergambar, keja dia ambik kan gambar je... huhu....

errkk...... berlakon kunun.... huhu..

muka kami je banyak.... sebab kami memang suka bergambar... hehehe...

haaaa... ada pon muka Pijat yang clear..... inilah jiran merangkap geng meroyan... hakhakhak..

kawan paling rapat

oklah... tu je la gambar yang ok sikit.... yang lain gambar memasing cam hape tah...... takleh bagi orang tengok, nanti jatuh saham... hahaha....

ha, korang mesti nak tau apa tu The Chii?? tu adalah nama group kitorang kat kelas... hahaha... ko hade?? tapi jangan tanya aku lah ape maksudnya... pasal aku pon dah lupa... huhu... rasanya takde maksud... saja2 je letak... dulu masa form 5, kitorang ada main kutu.. tapi duit tu bukan untuk giliran siapa2 macam main kutu dan takboleh keluarkan sampai habis SPM.. oleh sebab kami taknak bagi budak2 lain dalam kelas tau, tu yang letak nama The Chii... yang pegang duit, Mast... bila nak bayar, "Mast, nak bayar duit The Chii.." sampai budak2 kelas pon pelik.. apa The Chii tu... hahahaha.... nampak??? budak2 sangat... hakhakhak....

duit yang terkumpul, kitorang guna untuk berpoya2 lepas habis SPM.. kitorang pergi Times Square, main kat cosmo park tu... best sangat..... The Chii ada 8 orang... wat masa ni, kami berenam je.. sorang dah kahwin, Ain... sorang lagi Ieca kat penang.. tu yang keluar hari tu berenam je... tapi tinggal berlima la lepastu sebab sorang lagi pergi kerja.... hmm..

dan nama..... yang lain2 nama ok je kan... aku pon, budak2 ni panggil liana/yana... Qimah & Pijat... hahaha... nama Qimah tu dapat bila ada sorang budak lelaki kat kelas kitorang tiba2 je panggil Qimah... kitorang pon pelik, asal panggil Qimah... dan2 nama teros melekat sampai ke hari ni.... aku takot orang lupa je nama penuh makcik ni.. Siti Fatimah Zarina binti Che Hassan... hahaha....

Pijat pulak... diambik sempena nama scandal.. bukanlah scandal betol2 pon.... budak lelaki tu kitorang saja kenen2 kan dengan dia, (adoiii.... kebudak2kan betol laa... malu bila ingat balik.... hahaha) nama budak tu Aizat, panggil Ijat.. si Mast la dok panggil Pijat.. pijat... last2 melekat sampai sekarang... tapi group The Chii je panggil.. yang lain tetap panggil Syafirah... aku je panggil Angah.. sebab tu nama panggilan dia kat rumah..

hmmm.. seronok dapat jumpa kengkawan... rasa takpuas pulak... diorang nak repeat lagi, tapi nak buat aktiviti lain pulak.... ada kata nak ke PD... alah, lemau aku dengar.... asyik2 PD... huhuhu....

last, but not least...


yang pakai cincin tu je yang dah gatal nak kahwin... hahahaha..... tangan aku, yang lain dari yang lain... hahaha... cer teka?




KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."