Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

11 Jun 2013

Kerja


KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

Assalamualaikum....

nampak tak menarik langsung tajuk aku kali ni.... lantaklah, malas nak pikir... sebab aku memang nak cerita pasal KERJA...

semenjak kakak dan adik aku, kakcik habis belajar, masing2 sibuk nak bekerja.... rezeki lebih berpihak pada kakcik sebab bos tempat kerja lama dia memang dah cop dia awal2 untuk kerja dekat farmasi beliau.. aku pon ok je sebab gaji pon ok.... standard la budak2 lepasan diploma walhal kalau ikotkan starting untuk lepasan diploma adalah rm1400++... takpe kakcik, cari pengalaman dulu....

kakak aku pulak, menggigih cari kerja.... ijazah pendidikan dari kolej, memang susah sikit nak dapat tempat... jadi, sebelum dipanggil menjadi pendidik, dia terpaksa cari kerja lain untuk menampung kehendak dia yang aku rasa agak berlebihan sikit.. tapi takpe, asalkan dia punya kehendak tu tak susahkan mak ayah sudah la.... sekarang dia dah pon bekerja.. disebuah kilang dekat area krubong/cheng, jadi QA kot..

dan aku, adalah orang yang paling sibuk mencarikan kerja untuk diorang ni..... asal ada jawatan kosong, tak kisahlah gov ke, swasta ke, badan berkanun ke, bank ke.. cepat2 aku gtau diorang.... tapi...... aku je lah yang beria... diorang ni, hmmm........

diorang ni mula2 sibuk suruh aku carikan kerja, jawatan kosong... bila dah cari, tak minatlah, ape lah.. last2 tak apply pon... cehhh... buat penat air liur, kredit aku je.... tapi takpe.. selagi aku boleh tolong, aku tolong... aku tolong carikan je la.. bukan boleh janji diorang dapat kerja tu.. atleast, ikhtiar.... rezeki kan di tangan Allah... bukan ditangan bapak



psstt : haa... korang kalau tau ada jawatan kosong kat tempat kerja korang, bagilah tau aku ea.. apa jawatan sekalipun..... terima kasih... ^_^




KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

6 ulasan:

Hustler berkata...

Hahahaha... sempat ada dialog Ahmad Albab. Wahahahaha

LiaNa YuSoF berkata...

hihihi... haruslah..

Hustler berkata...

Hahahaha.... lau memilih sgt... mintak diorang jadik guard jek.. dapat pigang senafann~~

LiaNa YuSoF berkata...

hmm.. suruh pegang payung pon malu segan, ada hati mau pigang itu senafann... lupa kan je la...

Hustler berkata...

Hahahaha... kalau tak mau pigang senafannn.... buleh pigang finggann, berdiri depan pintu tunggu somi fulann... eh?? ape aku taip nih?? wakakaka

LiaNa YuSoF berkata...

hahahahaha.... tah! merepek byk mkn kerepek..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."