Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

19 Oktober 2009

JamUan RaYa BTM 2009

hai...
aku baru je sudah wat jamuan raya....
huhu...da akhir syawal da...
xpela..jnji buat...

ada byk pkara blaku arini....
pkara xbest dan pkara best....
nk cter yg mana dulu ek??
yg xbest dulu la..huh!!

ok...cter xbpe best...
aku dilantik mjadi AJK Protokol....
~ini best...hehehehe~
tp yg wat xbest adalah....
aku diminta menymbut PA KPPN....
xdela xbest...
ok je...tetapi........
bgini cternye....
aku da nek tingkat 14 utk jemput beliau...
tetapi beliau dgn segan berkata xpela....
nnt dia turun...
ooo....aku pon ckp blik..
eh..xpe, saya kena iring puan..
dia pon ckp, xpe....xyah iring2...dia segan....
~sgt suka PA ini kerana beliau sgt baik...~
aku pon turun blik tingkat 4....

agk lama jgk la tggu PA turun...
yela, tmpat dia adalah di meja VIP..
meja ke 2 bersama org2 pnting JPN..
tetapi kerana beliau turun lambat....
tempat dia sudah diambil oleh org2 yg prsn....
prsn yg dia tu VIP...mmg la dijemput, tp xsmtinya kamu perlu duduk dikerusi org yg telah dilabelkn nama..

yg mmbuat kn jd xbest....
aku da nk tunjuk da meja PA..soh duduk kt situ....
tetapi AJK len ckp meja da pnuh...
betapa kesiannya PA tersebut..
duduk mkn di bilik mesyuarat, duduk sama2 ngn yg len...
pdhal beliau adalah VIP....huhuhu...
aku adalah sgt malu dan segan dengan beliau...

perkara xbest yg len adalah...
bos aku tiada....beliau kena outstation....
sooo...rmai la tnye aku dimana bos kamu....
huhuhu....aku hanya mmpu tersenyum.....
majlis jd xbpe ceria sbb beliau tiada...
~beliau adalah salah sorg yg selalu mceriakn mjlis~


dan....taon ni xbest sbb aku dpt duit raya rm1 sje...
huhuhu...T_T
taon lepas aku dpt rm50 tau....
xpela, bkn rezeki..
atleast pnah gak dpt rm50 mse mula2 msuk keja dulu..
dan rmai yg jeles...
dan td rmai yg btanye aku dpt bpe...
ble dpt rm1, sume gelak.... taon ni xbertuah la awk...
huh!!

dan lg....
xbpe best...
bos aku soh wakilkan dia amek duit raya...
dan kalu aku amekkn duit tu, bos soh aku amek je duit raya tu....
aku pon ckp...OK..
tetapi...
td aku g amek duit raya utk bos...
tp pemegang duit raya itu kata soh bos aku amek sdiri...
aku pon pkir...nk tggu bos amek mggu dpn la jawab nye sbb mggu ni beliau tiada....
so aku ckp la bos xde smpai mggu dpn....
soh amekkn je...
pemegang duit raya dgn berat ati....yela, awk amek kn la utk bos awk...
tetapi yg xsedap didgr...
aku yg agk exaited pon bukak la smpul duit raya tu...
ala......rm1 jgk la bos..huhuhu.....
pstu si pemegang duit raya pon berteriak...
"eh...u bukak smpul duit raya bos u....."
"npe u bukak....?" "wah...power u ni....."

??????????
aku wt muka xphm....
bos aku da soh amekkn...
da bg green line kt aku... n siap soh aku amek lagi....
dia bg kt aku.....
sooo?????
ada msalah ke?
whatever la nk ckp ape....
yg pnting aku n my bos yg tau....
hokkay....!!!

mkn okay la...
biasa2 je..
sdap mmg sdap...
byk sgt smpai aku xterlarat nk amek sume....
yg aku xamek adalah kuih muih, nasi impit n dessert...
yg len dpt la rasa..hehehe....lg2 nasi tomato...
hik3....

cerita yg best....
next entry la....
da malas nk taip ble pkir pkara2 yg xbest....
huh!!

15 Oktober 2009

MerEpEk mEraPu jaP...

Assalamualaikum..
hai....

arini xde bnda nk dceritakn...
just ksian tgok my blog xber update..
huhuhu...

arini aku nk cter skit ttg.....
kawan....
bkn nk mksudkn sesapa...
tp nk bcerita betapa pentingnya kawan tu dlm hidup kita...

nk tau x apa yg penting dlm bkawan ni?
pertama... kena la tolong mnolong...
bantu mbantu...
kita perlu mbantu kawan yg dlm kesusahan,
dlm masa yg sama kita juga perlukan kawan utk mbantu kita...
logik ke, kalau kawan tolong kita, tp kita wat dek je ngn dia....
atau wajarkah kita slalu mbantu kwn, tp kawan tu xperlukan langsung pertolongan kita...
secara logik nya, manusia ini mmg memerlukan antara satu sama lain...
jgn tipu diri sndiri, dgn mengatakan SAYA TAK PERLUKAN SESAPA DLM HIDUP NI...sesungguhnya anda adalah orang yang SOMBONG!!

kedua, jujur dan ikhlas...
tak kiralah dlm pcakapan atau perbuatan....
kalau nk tau, jika kawan anda tiba2 berubah perilakunya terhadap anda, tetapi anda xtau dan tidak perasaan akan perubahan itu... dan bila anda bertanyakan kepada kawan anda "kau ok ke? kau marah kat aku ke?" dan kawan anda mengatakan "takde benda la...." itu bermakna dia mmg terasa hati dengan anda.
oleh itu anda perlu bsemuka dengannya, berterus terang dan memohon maaf...

ketiga.... jgn sakitkan hati kawan dengan sengaja...
kdg2 kita slalu bercakap ikut sdap mulut tanpa memikirkan perasaan orang... dan kdg2 gerak geri tubuh juga boleh mbuatkan seseorang tu kecil hati.. oleh itu pikirkan...

sebenarnya, ketidaksefahaman antara kawan tu satu lumrah dalam khidupan... kawan tu bukan mcm lampin pakai buang... bila susah baru nk cari kawan.. tp bila senang, bukan takat kawan, agaknya keluarga pun dilupakan... disini saya bukan sahaja memberitahu anda semua, tp saya juga mengingatkan diri saya...

sumber : sumber2 yg boleh dipercayai dari google...hehehe.....

08 Oktober 2009

mKin rUmiT...

Assalamualaikum...
dan selamat pagi...
huhuhu....

arini,
aku rasa kerja aku da smakin rumit dan kdg2
mmeningkan kpala aku....
tp aku wat relax je...
pdhal dlm ati ni.....
rasa nk mjerit skuat ati je...
yelah, aku xle tnjuk yg aku stress sbb
kalu aku tunjuk, sume org xbrani nk tegur aku...
muka aku akan kelat spjg ari...huh...

adatla...
da nama pon keja kn...
tp aku mcm xtahan la..
mcm2 bnda yg aku rasa xlogik kena buat,
tp aku kena buat....
contoh tu xyah la gtau,
nnt korg gelak plak....

bnda yg kena buat plak...
susah nk dibuat...
hhmmm...phm ke ayat aku ni...?
aku rasa jd pa kepada org len xsrumit ni kot..
ntahle...ni aku tgok geng2 kt sini la...
relax je... byk keja tu mmg la..
tp keja tu, mmg pa punye keja....
aku ni,
huhuhuhu.......

aduh..byk sgt mrungut aku ni...
sbnarnye aku jeles ngn geng2 pa ni....
diorg nye bos mcm bdikari skit....
xsume bnda pa kena buat...
aku plak, mcm bgntung spnuhnye....
xdela spenuhnye,tp jelesla ble tnye geng2
bnda yg aku kena wat tu, bos diorg wat sdiri......
korg phm ke cter aku ni??
huhuhu......

aku plak jenis xle wat keja yg tlampau byk dlm satu masa...
dan xle bpkir byk bnda dlm satu masa...
ble da terlalu byk nk dibuat dan dipikirkan...
aku ttibe jd jam...
pastu dok termanggu..xwat pape....
mcm skrg la....
pastu ble da siap satu2 keja tu,
aku tros dpt keja len..yg kena bpkir jgk.....
huhuhuhuhu.....

xpela...da nsib aku agknye...
bsabar je la...

mlm ni ada jamuan raya jpn....
hrp2 aku ada la snap bbpe gmbr.....
okla...aku da blur..xtau nk wat ape....

06 Oktober 2009

saKit..huhuhu.... T_T

arini xde mood nk wt pape pon..
ni disebabkn kesan ubat antibiotik yg aku mkn pg td...
tros mata mngantok....

ari sbtu aku da mula gatal2 idong..
tp aku wat dek je...
bersin tu xyah ckpla...
ari ahad aku da rasa xsdap badan....
rasa smacm...
ni yg aku maleh ni...
aku mmg xsuka sakit2 ni...
mmg lemah skit bab sakit ni.....

oleh kerana aku mbiarkan je idong aku ni,
dgn itu, aku telah mndapat selesema yg teruk....
stakat ahd dan isnin...
aku kira2 lebih 50kali aku bersin...
pnat woo....
lepas tu dia kena plak kt tekak...
tekak pon perit rasa luka dihiris pisau...
huhuhu.....
sakit tau.....

tu la..
da nama pon idop mrantau....
kalu ada mak, rasa terjaga skit...
mak bwk g klinik....
mak ingtkn soh mkn ubat....
mak msak sdap2....
huh..anak manja btol...

tp la ni....
LU PIKIR LA SENDIRI..
mcm mane nk tangani sakit tu...
hak3...
ble pkir2, rasa sdih gak...
yela, kte sakit, sakit sorg2..
tp nsib bek ada kwn2 yg amek berat..
terasa terubat gak la ati ni..
huhuhu.......

skrg ni pon lom baik sepenuhnye pon...
idong still lg tersumbat sana sini....
tekak masih lg rasa perit....
batuk pon sudah kedengaran smpai perot rasa kejang dok tahan batuk...
smlm petang je ada demam2 manja skit....
pastu sakit2 pale rasa nk pengsan....

tp Alhamdulillah,
aku kuatkn gak ati ni g keja....
jgn nk manja kn badan ye cik liana....
harap2 cepat la selsema ni ok...

02 Oktober 2009

sAtu pErmULaaN....

Assalamualaikum...
Hai sume....
cewah...rasa ceria skit pg ni..
~skit je la.....hik3~
xde pape yg nk dingomelkan pagi ni..
just nk sharing something...
psal msalah yg aku hadapi sjak kecil lg..
iaitu.....
OBESITI..
atau senang ckp, gemuk la...
ok...setelah 21 taon idop ni..
aku mmg xde nawaitu bsungguh2 nk kurus....
ckp je...watla dlm smggu..
pstu, mlantak blik....
dan korg nk tau bpe berat aku..
korg jgn tperanjat plak...
serius mmg sgt berat.....
iaitu....dlm 80kg-85kg (berubah2 mgikut peredaran masa...hak3)
percaya x??

meh aku tunjuk skit gmbr aku.....



dua2 gmbr ni diambil pd taon ini..
kalu taon2 lepas tu, jgn ckp la..
ada bsar, ada susut skit..
xsilap aku, susut pon mse dok poli dulu...
pastu g praktikal, nek balik....
da abis poli, keja jap kt supermarket,
susut blik..
berat pling rendah yg pnah aku dpt adalah 74kg-75kg je..
huhuhu...T_T
so...setelah bpkir sbyk 100kali,
aku akhirnye bsetuju utk melabur...
maknanye kuarkn la skit duit..
org kata..bkorban skit la....
rm150 sbln utk benda alah ni...

mmber2 umh mmg da tau...
aku bkn nk sgt pon kurus ni...
cewah2...
tp sbb org2 ni suke nau mngutuk bdn aku ni...
mana tahan beb..
sakit telinga da......

xpela....kte tgok la mcmana kesannye...
benda ni minum, dalam masa yg sama kena kawal mkn....
huhu...aku ingt xyahla nk kawal2 mkn...
tp xpe..demi duit yg aku da laburkan..
aku snggup KOT....huhuhu.....T_T

skrg aku snaraikan,
berat badan aku spjg smggu sblum raya smpai skrg..
aku start minum bnda alah ni smggu sblum raya...
tp xtimbang..
aku timbang smggu sblum aku minum bnda alah ni..
masa tu berat aku 79kg...
masa minum xtimbang...
pastu smpai raya...
raya aku stop kjap slama smggu....
sbb t rasa rugi minum, aku tetap mkn gak...
yelah...raya...
masa raya aku timbang, Ya Rabbi..
nek gle....
jd 85kg...huhuhu...
tp masa tu aku timbang selepas mkn....
hehehe...
pastu kelmarin, aku timbang lg..
lepas mkn gak aku timbang.......
aku tgok, da tggl 81kg...
mknanye, aku turun dlm 4kg la..
dlm masa 2hari..
sume tu aku timbang selepas aku mkn...
kalu aku xmkn, agak2 lg turun kot berat..
ngeh3...

ni baru permulaan...
harap2 pasni, boleh la aku pkai bju saiz M...
nk saiz S mcm imposible je kn....
aku minum bnda ni, kawal gak mkn..
tp kalu mcm da 2 3 ari xmkn nasi, mana leh tahan kn..
hahaha...

mcm smlm la...
mcm da lama xmkn nasi,
pastu g kedai tgok sayur2 dia....sgar2 gle..
tros xingt diet da...hik3..
pastu msak pon xhenggat donia...

aku teringin nk mkn ayam msak kunyit....
timah plak nk mkn tauhu goreng cecah smbal kicap...
leha blasah je pape yg boleh dimkn..hehehe..
so dgn itu, kami bertiga bgotong royong merewang..hak3..
aku msak ayam msak kunyit+kacang buncis+kentang..
timah wat tempe goreng (tauhu xde...)ngn smbl kicap..
leha wat smbal ikan bilis goreng..
pastu goreng ikan masin..
ada plak ulam kacang botor..
perghh...sgt bselera kami mkn mlm td....
minum plak teh o panas...
hehehehe...
sdap kn....

oklah...sgt merepek da ni....
nk g wat keja da...
ok...daa...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."