Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

15 Oktober 2009

MerEpEk mEraPu jaP...

Assalamualaikum..
hai....

arini xde bnda nk dceritakn...
just ksian tgok my blog xber update..
huhuhu...

arini aku nk cter skit ttg.....
kawan....
bkn nk mksudkn sesapa...
tp nk bcerita betapa pentingnya kawan tu dlm hidup kita...

nk tau x apa yg penting dlm bkawan ni?
pertama... kena la tolong mnolong...
bantu mbantu...
kita perlu mbantu kawan yg dlm kesusahan,
dlm masa yg sama kita juga perlukan kawan utk mbantu kita...
logik ke, kalau kawan tolong kita, tp kita wat dek je ngn dia....
atau wajarkah kita slalu mbantu kwn, tp kawan tu xperlukan langsung pertolongan kita...
secara logik nya, manusia ini mmg memerlukan antara satu sama lain...
jgn tipu diri sndiri, dgn mengatakan SAYA TAK PERLUKAN SESAPA DLM HIDUP NI...sesungguhnya anda adalah orang yang SOMBONG!!

kedua, jujur dan ikhlas...
tak kiralah dlm pcakapan atau perbuatan....
kalau nk tau, jika kawan anda tiba2 berubah perilakunya terhadap anda, tetapi anda xtau dan tidak perasaan akan perubahan itu... dan bila anda bertanyakan kepada kawan anda "kau ok ke? kau marah kat aku ke?" dan kawan anda mengatakan "takde benda la...." itu bermakna dia mmg terasa hati dengan anda.
oleh itu anda perlu bsemuka dengannya, berterus terang dan memohon maaf...

ketiga.... jgn sakitkan hati kawan dengan sengaja...
kdg2 kita slalu bercakap ikut sdap mulut tanpa memikirkan perasaan orang... dan kdg2 gerak geri tubuh juga boleh mbuatkan seseorang tu kecil hati.. oleh itu pikirkan...

sebenarnya, ketidaksefahaman antara kawan tu satu lumrah dalam khidupan... kawan tu bukan mcm lampin pakai buang... bila susah baru nk cari kawan.. tp bila senang, bukan takat kawan, agaknya keluarga pun dilupakan... disini saya bukan sahaja memberitahu anda semua, tp saya juga mengingatkan diri saya...

sumber : sumber2 yg boleh dipercayai dari google...hehehe.....

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."