Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

02 Oktober 2009

sAtu pErmULaaN....

Assalamualaikum...
Hai sume....
cewah...rasa ceria skit pg ni..
~skit je la.....hik3~
xde pape yg nk dingomelkan pagi ni..
just nk sharing something...
psal msalah yg aku hadapi sjak kecil lg..
iaitu.....
OBESITI..
atau senang ckp, gemuk la...
ok...setelah 21 taon idop ni..
aku mmg xde nawaitu bsungguh2 nk kurus....
ckp je...watla dlm smggu..
pstu, mlantak blik....
dan korg nk tau bpe berat aku..
korg jgn tperanjat plak...
serius mmg sgt berat.....
iaitu....dlm 80kg-85kg (berubah2 mgikut peredaran masa...hak3)
percaya x??

meh aku tunjuk skit gmbr aku.....



dua2 gmbr ni diambil pd taon ini..
kalu taon2 lepas tu, jgn ckp la..
ada bsar, ada susut skit..
xsilap aku, susut pon mse dok poli dulu...
pastu g praktikal, nek balik....
da abis poli, keja jap kt supermarket,
susut blik..
berat pling rendah yg pnah aku dpt adalah 74kg-75kg je..
huhuhu...T_T
so...setelah bpkir sbyk 100kali,
aku akhirnye bsetuju utk melabur...
maknanye kuarkn la skit duit..
org kata..bkorban skit la....
rm150 sbln utk benda alah ni...

mmber2 umh mmg da tau...
aku bkn nk sgt pon kurus ni...
cewah2...
tp sbb org2 ni suke nau mngutuk bdn aku ni...
mana tahan beb..
sakit telinga da......

xpela....kte tgok la mcmana kesannye...
benda ni minum, dalam masa yg sama kena kawal mkn....
huhu...aku ingt xyahla nk kawal2 mkn...
tp xpe..demi duit yg aku da laburkan..
aku snggup KOT....huhuhu.....T_T

skrg aku snaraikan,
berat badan aku spjg smggu sblum raya smpai skrg..
aku start minum bnda alah ni smggu sblum raya...
tp xtimbang..
aku timbang smggu sblum aku minum bnda alah ni..
masa tu berat aku 79kg...
masa minum xtimbang...
pastu smpai raya...
raya aku stop kjap slama smggu....
sbb t rasa rugi minum, aku tetap mkn gak...
yelah...raya...
masa raya aku timbang, Ya Rabbi..
nek gle....
jd 85kg...huhuhu...
tp masa tu aku timbang selepas mkn....
hehehe...
pastu kelmarin, aku timbang lg..
lepas mkn gak aku timbang.......
aku tgok, da tggl 81kg...
mknanye, aku turun dlm 4kg la..
dlm masa 2hari..
sume tu aku timbang selepas aku mkn...
kalu aku xmkn, agak2 lg turun kot berat..
ngeh3...

ni baru permulaan...
harap2 pasni, boleh la aku pkai bju saiz M...
nk saiz S mcm imposible je kn....
aku minum bnda ni, kawal gak mkn..
tp kalu mcm da 2 3 ari xmkn nasi, mana leh tahan kn..
hahaha...

mcm smlm la...
mcm da lama xmkn nasi,
pastu g kedai tgok sayur2 dia....sgar2 gle..
tros xingt diet da...hik3..
pastu msak pon xhenggat donia...

aku teringin nk mkn ayam msak kunyit....
timah plak nk mkn tauhu goreng cecah smbal kicap...
leha blasah je pape yg boleh dimkn..hehehe..
so dgn itu, kami bertiga bgotong royong merewang..hak3..
aku msak ayam msak kunyit+kacang buncis+kentang..
timah wat tempe goreng (tauhu xde...)ngn smbl kicap..
leha wat smbal ikan bilis goreng..
pastu goreng ikan masin..
ada plak ulam kacang botor..
perghh...sgt bselera kami mkn mlm td....
minum plak teh o panas...
hehehehe...
sdap kn....

oklah...sgt merepek da ni....
nk g wat keja da...
ok...daa...

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."