Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

12 Mei 2014

Selamat Hari Ibu, Selamat Hari Jadi Ayah...


Assalamualaikum...

terlambat untuk mengucapkan Hari Ibu?? tidak sama sekali.. sebab hari2 adalah hari ibu... hari2 adalah hari bapa...

kalau nak tau, aku panggil orang yang melahirkan aku, MAK... orang yang paling aku sayang.. walaupun aku selalu je bergaduh dengan mak... hahaha.. kalau nak tau, kalau bergaduh je, aku lah yang akan mengalah dulu... bosan beb gaduh lama2... aku ni kepochi sikit dengan mak.. jadi bila tak dapat bercakap dan bercerita dengan mak, tak lengkap hidup aku... hehehe...

nak tau apa yang selalu aku gaduhkan dengan mak.. aku ni macam derhaka sikitlah.. hahaha.. sebab suka bantah dan lawan balik apa mak aku cakap... bila satu2 hal tu bertentangan dengan pendapat aku.. tapi selalu, aku lah yang kalah... hahaha.. bila kalah, nangis..... tu je la modal aku...

tapi, orang yang aku selalu gaduh ni la yang paling aku sayang sangat2... walaupun dulu masa aku kecik2, mak garang gila... tanya lah apa je aku tak pernah kena... semua pernah rasa... tu bermakna, aku adalah anak yang nakal... hehehe... bila dah besar ni, barulah terpikir, nakal jugak aku ni... haishhh...

aku ada terapkan benda baik2 kat adik2 aku... dulu masa kecik2 (start mula sekolah), kami adik beradik (along - pizin) tak mesra sangat dengan mak... kalau salam, salam je laa.. tak pernah mintak maaf bila hari raya, salam je.. hehehe.. ko tengok perangai buruk kami... hahaha.. tapi bila aku dah mula duduk jauh dengan mak, aku start salam, peluk dan cium mak... mula2 memang kekok.. mak pon kekok.. tapi dah lama2... jadi satu kebiasaan... hehehe... bila aku dah mula buat camtu, adik beradik lain mestilah kena ikut kan.. sama jugak macam aku, diorang pon kekok.. tapi lama2? hehehe.. dengan ayah je belom berani buat.. bila laaa.... hmmmmm....

oklah, sempena hari ibu ni, aku nak ucapkan Selamat Hari Ibu pada MAK yang tersayang, HAMIDAH MD LAZI, yang dah pun berumur 50 tahun... hehehe... semoga mak sentiasa sihat, ceria dan sentiasa berada dalam lindungan Allah SWT...

dan..... Selamat Hari Jadi buat Ayah, MOHD YUSOF OTHMAN... tahun ni taksempat nak beli hadiah kat ayah.. nanti bila masa, orang g cari hadiah... hehehe... Alhamdulillah.. ayah dah umur 57 tahun... semoga ayah juga sihat2 selalu... dan semoga ayah juga sentiasa dimurahkan rezeki... walaupun sekarang ni bisnes ayah biasa2 je, takpe... sekurang2nya boleh jadikan 1 pengalaman... anak2 ayah akan selalu menyokong ayah...

apa yang ayah buat sekarang? ayah meniaga air tebu dan air kelapa setiap pagi sabtu kat pasar tani.. dekat je dengan rumah.. jalan kaki je... hehehe... mak pon buat kuih sekali.. selalunya mak akan buat kuih pau, karipap, talam ubi dan paling diminati, bingka ubi... Alhamdulillah, setakat ni, kuih mak laku... hehehe..

ayah juga bercucuk tanam.. setakat ni, tanaman2 ayah yang dah dijual, pisang, ubi dan tebu.. tapi tebu dah xdapat jual kat orang sebab ayah kan meniaga air tebu... hehehe...

ayah juga ada bela itik... setakat ni, hasil itik takdelah menguntungkan sangat.. atas faktor tempat... itik kat merlimau, kami pulak tinggal kat durian tunggal.. kos minyak lagi... tapi Alhamdulillah... telur2 itik ayah dapat sambutan... tak kira la telur mentah atau telur masin... bulan ni je, dah ramai dah yang tempah nak telur masin... korang nak? hehehe..

oklah... daaa....


#sayasayangmak&ayah



Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."