Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

09 Mei 2014

Sama-sama lah kita berdoa...


Assalamualaikum...

salam Jumaat.... yippiiii.... asal jumaat je aku happy... hahaha... pagi tadi, bangun2 je tengok kat tingkap sambil berfikir, hari ni hari jumaat kan... dan2 tu teros tersenyum dan dengan semangatnya bangun, ambil tuala dan mandi.. hehehe... perangai apekah ini? kurang siuman barangkali.... kikiki...

oklah, tadi aku ada terbaca pasal pelakon Enot.. yang sedang menghidap kanser usus tahap 2... seriously aku sangat terkejut dan sedih.. sebak je rasa... selama ni aku ikot juga perkembangan Enot.. tapi taklah kata peminat fanatik.. dari dia berlakon jadi Enot.. dia masuk Sehati Berdansa... kemudian masalah rumahtangga... penceraian... bisnes cookies... dari tak bertudung sampai dah bertudung... tup2 dengar dia sakit pulak... alahai... satu2 dugaan yang datang...

aku harap Enot tabah dengan ujian ni... aku tau Enot kuat semangat... dia pon kata hanya ada satu je penawar, iaitu semangat.. bila patah semangat, rosak semuanya... bagus.. semangat yang macam ni lah yang kita nak...

aku juga hormat dengan pendirian Enot taknak buat chemo.. takpelah... dia ada alasan tersendiri.... cumanya, harap Enot jaga kesihatan baik2... sabar dan tabah ye... orang yang ikhlas dengan apa yang jadi dengan dirinya, akan lebih disayangi Allah.. sama-sama lah kita doakan agar Enot sembuh dan sihat seperti biasa...

beria2 je aku kan... macam lah aku ni kengkawan dengan Enot.. hehehe... takdelah.. Enot tu saudara aku.. saudara seIslam... hehehe.. aku rasa sedih mungkin disebabkan aku ni peminat pelawak2.. orang yang sentiasa buat kita ketawa, rupa2 nya menanggung penderitaan.. sedih kan? perasaaan yang sama aku rasa bila Pak Aziz Satar pergi.. sebak... Din Beramboi, aku sampai mengalir air mata.. haishh.. sensitif betol aku ni... hehehe..


Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."