Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

30 April 2014

CUTI.... YIPPIIIII....


Assalamualaikum.....

mood aku sangat baik ni... almaklumlah, esok cuti, lusa aku amek cuti... kemain excited lagi aku dapat cuti minggu ni.... walaupun nanti akhir bulan 5 aku cuti lagi.... ahh.. lantak lah... setelah 1 bulan 14 hari ni, aku baru cuti sehari... tu pon pasal pak iwan kahwin bulan 3.... sekarang ni tak boleh dah saja2 nak cuti, nak berehat apa ke... aku harap dapatlah cuti 1 hari sebulan.. tapi tak kot... macam susah je... huhuhu....

kenapa sekarang aku susah nak cuti? sebab selalunya time cuti sekolah, ramai yang dah kahwin, yang ada anak2 akan cuti... cuti kadang2 tu ambik seminggu ko... jadi, mangsa keadaan adalah mereka yang bujang trang tang tang.... dengan bilangan staf yang xramai, adoii.. susah..

dalam kes aku pulak, aku ada 3 orang yang boleh cover aku kalau aku cuti... minggu ni aku bernasib baik sebab salah sorang dari 3 ni tak cuti... sorang cuti, sorang lagi kursus... tu pon aku rasa serba salah nak mintak akak tu cover aku sebab dia tinggal sorang je.. nak buat kerja dia, nak cover aku lagi... next time aku akan pastikan takkan tercuti time xde orang.. huhuhu..

oleh sebab aku belum kahwin, aku kasi la chance kat akak2 ni cuti nanti... nak2 cuti raya, cuti sekolah... xpelah.... berkorban la sikit... hehehe.... nanti time aku, xde sape nak cover, siap!!

oklah, tujuan ambik cuti jumaat ni pasal kawan baik aku dari form1 (actually dari darjah 6 tapi jadi rapat masa form 1) akan berkahwin... huhuhu.... dia adalah kawan baik aku yang pertama akan naik pelamin dulu... tak sangka, dalam geng kita, ko kahwin dulu mast.... tahniah... i'm happy for you... next, maybe qimah... hehehe.. dah rancang nak tunang bulan 6 ni... berkat curi2 makan sireh masa mast tunang... pastu lari cari toilet sebab nak muntah... last2 termuntah kat longkang... hahahahahahahahaaha.... tu laa.. ingat sireh tu sedap? wani pon curi2 makan sireh gak.. dah tunang dah ahad lepas... aku je belum lekat lagi... hahahaha.... eh, jangan percaya tau.. kami main2 je.. khurafat kot kalau percaya... ish ish ish...

oklah.. nak sambung kerja... daaa...


2 ulasan:

Ifa berkata...

blm kawen mn leh lekat li.. hihihi

LiaNa YuSoF berkata...

lekat jodoh la macik.. adeh.. hehehe... korg yg da kawen ni bahasa lain.. aku yg belom ni bahasa nya lain.. maksud pon lain ok.. hahaha..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."