Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

18 November 2013

Yang Bermula Pasti Akan Berakhir......


Assalamualaikum...

hai... hari Isnin, bersamaan 7 hari lagi nak gaji... wakakaka.... ape macam?? ada rasa cam dah sesak2 nafas akibat gaji keluar awal bulan lepas?? hahahaha.... tanya lah semua orang? yang keja gov ni.... mesti masing2 akan cakap, bila nak gaji? bila nak gaji? hahaha.... oh, aku pon begitu juga... aku dah catu 80% kehendak aku.... pasal bagi aku, yang penting sekarang adalah, keta harus diisi minyak dan perut juga harus diisi... jadi, ko nak beli itu ini, pegi sana sini harus tunggu bonus bulan 1 nanti ye.... tapi Alhamdulillah... rezeki Allah tu tetap ada...

ok, dah mengarut pasal gaji kan.. sekarang back to the story.... apa yang bermula? apa yang berakhir? kita cerita pasal 'bermula' dulu k...

Bermula

15 Nov, bermulalah persaingan pelawak2, pelakon2, pengacara2... merebut tempat di Maharaja Lawak Mega 2013... dengan tagline 'Penyelamat Lawak', 15 kumpulan dan 1 peserta solo... so lepasni, setiap hari jumaat, rumah aku pasti riuh dengan gelak ketawa mengilai.... tapi yang ketawa tu aku sorang je.... sebab aku dok sorang kan... hahahaha... minggu pertama je dah menggeletek hati aku... 

siapa pilihan aku?? pastinya peserta yang paling berani dan steady, Nabil Ahmad aka Nabilicious katanya.. hahahaha... aku memang tabik dan hormat dengan Nabil.. minat dengan dia dari dulu lagi... sebab dia antara pelawak2 kreatif dan banyak idea... kepada Nabil, aku nak ko keluarkan balik lawak KakJah ko (RL2) dah rindu kot dengan KakJah ko... hahahaha...

dan.... Shiro... hehehe... (tentiba) adakah aku minat Shiro kerana aku tiba2 cair apabila ditegur oleh Shahrol masa pergi rakaman Betul ke Bohong musim 4?? hahahaha..... sikitlah... hahahahahaha... cop2... aku memang minat Shiro dari MLM 2012 lagi... so, kepada Shiro, aku xnak dah korang buat lawak Tok Adi lagi... dah jemu kot... lawak YB pon... hmmmm... bole la kot sebab tu dah trademark korang kan.. tapi mungkin korang kena bagi kelainan sikitlah... asyik YB selekeh je... keluarlah jadi YB bergaya pulak... hahaha...

banyak lagi kumpulan yang best2... yang ramai peminat seperti Sepahtu, Jambu dan Boboi... oh ye, aku tak berapa sangat lah dengan persembahan boboi aritu... dok mengata Nabil... aku kan minat Nabil, haruslah aku cam.... err............. tapi, oklah.. kelakar la jugak...

minggu pertama dah ada penyingkiran... peserta dari hot seat.. iaitu kumpulan Gerak... aku memang dah jangka daa.... dan jangkaan aku dalam bottom 3 pon tepat.. tiba2 aku teka betul pulak.. aku pon teka berdasarkan persembahan diorang...

ok, kepada peserta2 MLM 2013.. gudluck!! harus tonton Penyelamat Lawak ni.. setiap hari Jumaat, jam 10.00 malam di Astro Warna saluran 132 dan Astro Maya HD saluran 135..

oh lupa... Idola Kecil 6 pon baru bermula.. ada sorang budak ni nama dia Danial.. silalah korang cari kat youtube ke, kat mana2.. minggu pertama dia nyanyi lagu Bertamu Di Kalbu (Jac), kalau ko pejam mata, ko ingat budak perempuan yang nyanyi.... suara dia lagi meletop dari Jac kot... hahahaha... Idola Kecil di tv9...

Berakhir

malam tadi, berakhirlah Akademi Fantasia... aku takdelah layan sangat.... tengok camtu je... Tahniah kepada Faizul... dia ni macam Mawi la... mula2 tak terpilih.. lepastu diserap masuk melalui undian.. sama dengan Amira... kalau korang ingat lagi la... hehehe..

orang yang paling aku kesian sekali adalah, Aisyah.... nampaknya kehadiran Adi Putra tak membuatkan orang nak vote dia pon.... tapi takpelah.... dah jadi bintang AF ni pon kira ok dah... persembahan paling aku suka malam tadi adalah Indah... dahsyat gila la masa dia nyanyi lagu Jac tu... meremang bulu roma aku... huhuhu..... baru ni aku nampak WOW dia... syabas...

lagu Faizul tu best rupanya... tapi bila tengok video klip dia... adehh.... lagu Amira pon aku suka.... oklah, tamat dah AF kan... ada ke yang demam AF?? selama 10 tahun AF ni bersiaran.. rasanya dah takde dah istilah demam AF ye dak?? hehehe...

AF kali ni pon tak membuatkan aku berkobar2 nak pegi tengok final... dari musim ke 7 sampai 9 aku tengok live.. kat Stadium Putra Bukit Jalil dan Dataran Putrajaya... kali ni, tengok tv je lah... hehehe... makngah aku cakap, yelah.... aku dah tinggal sorang... kawan2 semua dah kahwin... haishh... pedih betol dengar statement tu.... hahahaha..

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."