Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

13 November 2013

FAM vs KJ vs DCT


Assalamualaikum... 

wahhh.... aku pon terjebak sekali nk post pasal isu ni.. hehehe.... ni bermakna, aku pon ambil tahu tentang perkara2 seperti ni.. hehehe.. atau lebih mudah kata, nak menyebok jugak la... walaupun aku takde kena mengena pon dalam hal ni... hik3..

ceritanya, (yang aku tau lah melalui bacaan di media2 sosial dan berita2 online) menteri bidas persatuan... orang bukan persatuan bidas menteri... menteri bidas balik... tup2 artis bidas menteri.... hahahahaha... memang kelakar sangat..... adehh...

ok, sekarang ni aku nak bidas siapa ni??? hahahahaha.... ok just kidding... kang takpasal2 aku pulak yang kena saman pulak... hak3..

aku pon takdelah nak sebelahkan mana2 pihak... bagi aku, sebagai seorang pemerhati, Menteri tahu apa yang dia buat.. kalau tak, kenapa dia jadi menteri kan? jadi, kita biarkanlah menteri buat kerja dia... YB KJ pon pernah berada dalam persatuan FAM dulu kan.. jadi beliau dah tau apa yang jadi luar dalam.... 

to YB KJ, saya tau anda nak lakukan sesuatu yang terbaik demi persatuan dan demi rakyat... saya pon rasa mengeluarkan kenyataan di media atau akhbar tu tak dapat selesaikan permasalahan YB dengan FAM.. jadi seeloknya, perkara ni perlu dibawa ke meja bulat... berbincanglah dengan baik, dengan hati dan jiwa yang tenang dan terbuka... pasti ada jalan keluar.... 

to orang2 bukan dalam persatuan... mungkin lebih elok, jangan ikut campur... dan jangan keluarkan kenyataan sebarangan dalam media.. saya tau, anda berhak sebab negara kita negara demokrasi yang membolehkan rakyatnya bersuara menyuarakan pendapat.. seperti yang saya cakap tadi, perkara ni perlu dibawa ke meja bulat... berbincanglah dengan baik, dengan hati dan jiwa yang tenang dan terbuka... pasti ada jalan keluar.... 

to DCT... ayooo.. apa saya nak cakap ek?? hmmm..... anda adalah public figure... ramai peminat, ramai jugak haters... apa yang anda buat akan jadi bualan orang... jadi saya rasa, anda juga tidak perlu ikut campur.. walaupun anda kata anda hanya terbaca di akhbar, dan ikhlas menasihati... tapi anggapan orang lain kita tak tau... kalau anda orang biasa, orang ada2 macam saya ni, takpe jugaklah... tapi sekarang ni, orang biasa2 pon kalau letak statement bukan2, kena saman jugak... huhuhu... atau mungkin, statement yang anda tulis tu harus dipercantikkan lagi agar tidak timbul isu2 berbangkit yang akhirnya boleh memakan diri sendiri... apa2 pon, saya still peminat anda.. jangan benci saya ye.. saya pon hanya menasihati dengan hati yang ikhlas... huhuhu...

to peminat2, tak kiralah peminat KJ, peminat DCT, peminat FAM... anda tahu anda siapa... tu je la yang aku nak cakap pon.. hahahaha... kita hanya peminat, pemerhati.... yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan... 


pssttt : susah jugak kalau orang dalam persatuan, pangkat dan darjat lebih tinggi dari menteri.... hmmm....

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."