Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

05 Julai 2013

Situ Sana Sini Sinun... Raya Raya Raya.. Puasa Dulu Oiii....


Assalamualaikum.. Salam Jumaat kawan2 semua.... ^_^

hari ni 26 Syaaban 1434 H... lagi 4 hari je kita nak menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak... rasa taksabar pon ada.. rasa sedih pon ada.... huhu.... pe ke hey nye sedih pulak kan? alaa.. biasalah.. aku kan cengeng.... hahahaha... aku sedih la, 1 Ramadhan jatuh hari bekerja.. hari rabu pulak tu.. takkan aku nak cuti, balik kampung sehari je... takbest la.... nak balik, biar balik lama sikit... harap2 aku tak menangislah masa berbuka di 1 Ramadhan nanti.. hahaha... jeles kot, aku sorang2 kat Putrajaya ni, adik beradik yang lain semua dapat berbuka sama2 dengan mak ayah... huhu... eh, Pizin tak tau la... ala, dia ada ramai kawan2.. housemate pon ramai...

bercerita berkenaan puasa dan raya.... sekarang ni dah ramai dah nak buat persiapan raya.... puasa pon belum lagi.. hahaha... yelah, aku tengok keadaan kat ofis aku ni.... pergi ke kiri, kuih raya... ke kanan, kuih raya.... jalan ke depan, kerepek.. patah balik kebelakang, eh.. kek pulak.... hahahaha... macam2 jenis... ada tu jual 75 jenis kuih raya.... apakah? buat masa ni aku tak order apa2 pun.. tengoklah sehari sebelum puasa kot.. maybe kerepek je.... aku ada jugak berangan nak buat kuih raya seminggu lebih sebelum raya.... ala, aku nye kuih apa je... cornflake madu dengan cornflake coklat... hahaha.. dah tu je yang aku pandai... hak3.. jadi lah kan, dari tak buat apa2..

baju raya pon tak pikir lagi.... adik beradik aku memang buat persediaan masa bulan puasa... time tu banyak yang dah jual murah... berbaloi sikit... hehehe.. 

harapan aku untuk bulan Ramadhan ni, harap aku diberi peluang untuk berpuasa... dapat peluang membanyakkan lagi ibadah.. dapat peluang buat benda yang aku dah lama takbuat..... tak lupa, harap2 aku dapat berjimat cermat masa bulan puasa.. biasalah, kalau dah pergi bazar tu, rambang mata, tekak macam tak makan setahun... hahaha.... tapi Insha Allah, boleh.. kalau boleh nak masak.. tapi tu lah.. takut tak sempat... sebab aku ni memasak teliti sangat (teliti la sangatttt...) sedia bahan je dah setengah jam... hahaha.. dan lagi 1, harap2 dapatlah turun berat.... hahahaha.... tu tiap2 tahun turun, tapi lepas raya, naik balik tanpa segan silu nya... hak3..

oklah... daaaaaa..... 






~~sambil dengar lagu2 evergreen nora, ziana zain, aisyah dan yang sama waktu dengan nya.. hak3..


2 ulasan:

Hustler berkata...

hahahaha... nek balik tanpa segan silu katernyer... wakakakaka

LiaNa YuSoF berkata...

hahahaha... yelah.. sebab makan pon tanpa segan silu nye....... hak3

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."