Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

17 Jun 2013

Adik


Assalamualaikum....

hari Isnin, permulaan hari yang sangat baik... Alhamdulillah..... semoga ceria pagi bawak sampai ke petang.... hari ni, ada audit 5S dari MPC.... hmm... aku dah penat dengan 5S ni... hari ni, Insha Allah, akan berakhir la... tapi untuk tahun ni la.... tahun depan dan tahun2 seterusnya tetap ada lagi... biasalah, persijilan tiap2 tahun...

ok, lupakan pasal 5S dan ofis... hari ni, 17 Jun, adik aku, Muhammad Hafizin akan mendaftar di Politeknik Port Dickson sebagai pelajar Automotif... aku harap semuanya berjalan dengan lancar.. aku memang takde tolong dia apa2 untuk buat persediaan.. yelah, aku kat sini.. dia kat Melaka, ada 2 orang lagi kakak, mak dan ayah yang boleh bantu kan... hehehe... cuma pagi2 tadi, aku ada sms dia,

"uiiittt... dah ready ke nak jadi student ppd?? hehe.. jaga diri.. jgn nak main2 lagi dah.. belajar betol2.. t pape msj akak"

ni first time dia akan belajar hidup berdikari.. kira jauh la dari family (jauh la sangatttt)... dulu masa sekolah ada jugak dia duduk asrama... tapi tiap2 minggu balik, pe ke hey nye kan... huhu... jangan dah masuk poli ni, buat lagi perangai nak balik tiap2 minggu... memang aku tepuk2 dahi dia... dan, boleh la aku selalu pergi PD kan... hahaha... ke, nanti adik aku takbagi datang... yelah, adik2 sekarang ni mana suka mak ayah kakak datang tengok kan, nanti dicop anak manja.... ahhhh....... lantaklah!

nanti, 29 Jun, adik aku, kakcik akan konvo.... dah mention awal2 dah.. nak bunga yang ada teddy bear coklat bagai.... untung lah boleh mintak2 kan.. time aku dulu dapat bunga tiga kuntum je... hahahaha.... (sudah2!! lupakan perkara lama... hahaha) 

dah besar dah adik2 aku ni... kakcik, 23.... pizin, 18.... dekya, 10...  along dah 26.. bila ko nak kawen ni long?? hmmm.....


love my siblings soooo much!!



10 ulasan:

yana dayana berkata...

li, pesan kt adik..siap2 bw langsir.. Kamsis skrg tak cam dlu.. siap ade saman menyaman lg.. kalo xde langsir smn..kalo tak x byr smn..result kne thn...(dah mcm renew roadtax keta taw)

**jumaat lepas call HEP PPD...adik yana xle dftr sem2 pasal borang ikrar pelajar xde ms sem 1.. siap slhkn studnt lg...cari xnk..last2 bile yana dah tggi suara..bru sebok nk cr then borang tu complete ade dlm fail..mmg grm yana dibuatnyer..bole plak suh student call peg... mcm2 PPD skrg taw...

LiaNa YuSoF berkata...

yeke?? hmm... semakin melecehkan la... ohye, adik org xdpt asrama tau... pelik tak? sem 1 takdapat asrama... hmm.. pastu adik org da terbayar yuran + asrama sekali.. tp ayah orang dah call, staf tu kata xpe, nanti boleh pulangkan balik duit... cehh.. dah alang2 bayar tu, bagilah asrama kan..? dah tau takcukup asrama, watpe amek pelajar ramai2.. kan dah susah..

yana dayana berkata...

untung kt pensyarah yg wat bisnes umah sewa..hihi..

Hustler berkata...

Yeah!!! Aku menang... Adik bongsu aku umo 11 tahon.. Eh?? Tak masal... wakakaka....

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha... darjah 5 dah..

masa adik aku kecik2 dulu, segan nak bawak dia keluar.. mesti orang cakap "anak ke?" cis!

tp sronok kan ada adik kecik ni.. boleh buli.. hahaha..

Hustler berkata...

Wahahahahaha.... buli??? aku yang kena buli lagik ada.... tapi besh... adik bongsu aku dengar cakap aku... wakakaka... dah macam bos beso dah aku.... order jek, nnti dia buat... :P

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha... sama la... adik2 yang dah besar ni selalu buli aku.. yg kecik tu, aku lah yang buli dia.. soh amek tu, amek ni.. takdengar ckp, leh piat telinga.. yang besar, takdapat de.. aku yang kena wrestling balik.. hahaha..

Hustler berkata...

Hahahaha... jahat siot.. ciap piat telinga... aku tak piat pon.... takot.. wakakaka.... tapi aku pandang jek la... tros dia buat... wakakak.. yang bawah aku yang beso tade de dia wrestling aku... dia wat dunno jek, cam aku tak wujud, lagik nyakit ati.. wakakakaka

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. piat sikit je.. tp wat senyap2 la.. kang mak aku tau, abeslah aku... si kecik tu anak paling disayangi tu.. nak marah pon takboleh.. huhu..

betol tu, lagi sakit ati kalau adik2 ni buat dunno je.. rasa nak bg penampar je...

Hustler berkata...

Hahahahaha.... pompuan sama pompuan boleh la tampo menampo..... nih adik2 aku sumer pompuan.... yang bongsu tuh la laki peneman aku.. tuh pon jarak 14 tahon umo... wakakakaka...

lau aku kena banned dengan adik beradik,. terpaksa la aku berbuat baik kat adik bongsu utk memancing undi... wakakakaka

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."