Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

05 Mac 2013

Pray4Sabah


Assalamualaikum...

Pencerobohan di Lahad Datu, Sabah... sekarang, semua media sedang siarkan berita tentang pencerobohan ni... dan Takziah aku ucapkan kepada keluarga wira2 negara kita yang terbunuh dalam serangan hendap oleh pihak penceroboh.. serius, aku sedih sangat.. sedih dengan kematian wira2 kita, sedih dengan pelbagai cerita yang diputarbelit, sedih dengan sikap rakyat Malaysia yang tak bertimbang rasa, sedih laa...

sampai satu ketika, aku jadi takut.... dan terbayangkan ketakutan penduduk di Lahad Datu, terutama sekali penduduk di Kampung Simunul dan beberapa kampung sekitar bila ada rumah2 yang ditawan pihak penceroboh... aku terbayang yang aku berada dalam situasi diorang..

tapi aku sedih, kenapa ada dikalangan rakyat Malaysia ni, suka buat tuduhan, fitnah, putarbelit cerita, kaitkan dengan politik, macam2 lagi lah.. tu belum lagi yang buat kenyataan melampau... sakit hati aku... dan yang paling aku sedih, penceroboh adalah orang Islam.... Islam tentang Islam, agama lain bertepuk tangan.. hmmm...

kita sama2lah berdoa, agar krisis ni berakhir dengan aman... takde lagi pertumpahan darah.. berundinglah dengan cara baik dan matang... walau apa sebab sekalipun... janji sana ke, janji sini ke, umno punya pasal ke, pembangkang punya pasal ke, apa sajalah... dan aku harap, pihak lain, takpayah nak ganggu gugat fakta dan sebagainya.... taktahu, buat cara taktahu... takpayah masuk campur.. biar pihak berkuasa yang selesaikan...

dan aku ada terbaca, yang PDRM menasihatkan rakyat Malaysia ni supaya jangan membocorkan maklumat2 tentang apa saja di laman sosial..

pagi ni, pasukan keselamatan negara akan buat kepungan di Kampung Tanduo, tempat penceroboh2 berkubu... berdoalah agar Allah lindungi pasukan kita.. harap2 takde lagi pertumpahan darah...