Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

20 Februari 2013

Kisah Adik Yang Nak Sambung Belajar..


Assalamualaikum...

tadi pizin (adik lelaki aku) mesej.. katanya dah beli no pin permohonan upu... adehh... tau x, aku yang risau terlebih.. yelah, aku takut ntah apa2 je yang dia isi nanti.. tapi bila pikir balik, 'dia kan dah besar panjang, umur pon dah 18' jadi, aku kena biarkan dia berdikari, pilih apa yang dia nak.. huhuhu... besar dah adik aku...

dia mesej, 'pastu nak buat apa kak?' laaaa.. baru nak suruh dia berdikari.. huhuhu... pastu aku call la dia.. soalan first dia tanya, nak 'google ape kak?' adehh... ko bukak le laman web upu tu... dia pon taip la... ketik ketik ketik.. 'lepastu klik upu ea kak?' haaa... klik upu tu... lalu terpampang la menda alah ni.... 



satu2 aku suruh dia.. klik tu klik ni, masuk no ic.. masuk password.. no pin.. dan maknenek2 yang ada.. 


 

dah habis isi, klik seterusnya... haaa... lepastu, ko kena buat sendiri la.. akak mana boleh bukak dah..... aku bebel kat adik aku.. dia pon, 'haa.. yelah..' aku tanya ko nak ambik apa.. dia kata nak teroskan apa yang dia ambik masa sekolah la.. automotif.. lepastu aku tanya, yang lain? 'tu la... pizin taktau lagi...' hmmm... takpe, aku suruh dia tengok dulu kos dan bidang2 yang dia rasa minat.. 

adik aku ni, boleh kata lurus jugak la orangnya.. tapi, dia jenis suka bertanya, tanya pendapat dulu.. tapi kadang2 pertanyaan dia tu menyakitkan hati jugak la.. sebab benda senang pon nak tanya... adehh... dan jugak, macam suka memberontak.. yelah.. budak2 remaja.. biasalah... tapi dengan aku, dia slow sikit.. sampai mak aku suruh aku yang nasihat2 kan dia.. mak aku pon xlarat nak bebel.. bebel kang, bawak bergaduh.. huhuhu.. aku selalu cakap kat mak, tone mak tu bukan macam nasihat, tapi macam menengking.. marah2.. mana budak tu nak dengar.. hehehehe...

haii la pizin... semoga Allah lancarkan perjalanan hidup ko.. dapat masuk u atau poli.. dah habis belajar, kalau nak sambung lagi, sambung laa... lepastu semoga dapat kerja yang menjamin masa depan.. satu2nya anak lelaki dalam keluarga, mestilah kena jadi harapan keluarga kan?


10 ulasan:

zal88 berkata...

xpe bg die mase fkir..tp jgn lame sgt..smbil tu tgk gak keadaan skrg, yg byk prlukan bidang keje ape..cerah mse dpn nnt..insyllh klau ade rzki kn..

Ifa berkata...

die x mint msuk f6 ke lili.. f6 pn bgus

Hustler berkata...

Sambung Auto pon carek, masuk yang buleh anto german, balik mesia jadik engineer utk kreta mesia, bio bervariasi cikit keter mesia nih, tade la bentuk yang bukan2 jek kekdahnyer.

*berharap suatu ari nanti mesia kuokan keter turbo yang bebetul turbo.

LiaNa YuSoF berkata...

leha : tu laa... aku suruh jugak dia bincang dengan kakak2 dia yang lain.. hehehe.. tapi pokok pangkal, dia lah. sebab yang nak belajar, nak berjaya, dia... kan...

moos : entahlah.. pizin ni dari sekolah vokasional.. xtau la dia nak ke tak.. dia ni suka buat benda2 praktikal dari mengadap buku..

mawi : wah.. tinggi harapan ko.. hehehe..

Hustler berkata...

Sebab aku bercita2 tinggi dalam bidang engineering, lepas tuh, permohonan aku dalam bidang engineering telah ditolak maka terbekecimpung la aku dalam bidang kesetiausahaan. -_-''

LiaNa YuSoF berkata...

hahahaha.. maka, setiausaha lah kerjaya aku kini... hahahaha..

okla tu mawi.. mana tau lepas ni, tahun2 akan datang tiba2 ko jadi PA kepada engineer2 hebat.. kih3..

Hustler berkata...

Hahahahaha... Tang mana plak nak jadik PA Engineer?? Hahaha.. tunggu adik ko la jadik engineer, buleh aku curahkan idea aku yang melampau2 nih. Wahahahaha

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. kot la ko dah bosan keja gomen, nak keja swasta pulak.. so bolehla jd PA engineer...

nanti aku cakap kat adik aku, belajar sungguh sampai jadi engineer, pastu amek ko jadi PA ea.. hakhakhak..

Hustler berkata...

Haaaaaa..... Nak Nak Nak. Pastu gaji aku adalah basic 3K. Elaun adalah berdasarkan persetujuan beliau, Potong KSWP 11%. Socso Berdasarkan Insurans Menyeluruh, Tanak Berkelompok. Dan.. Kemudahan Bercuti, Aku nak 25 Ari Jek Setahun, Cukup. :)

LiaNa YuSoF berkata...

kalau basic 3K, aku pon nak.. hahahahaha.. maka, jadilah aku setiausaha kepada seorang engineer dan engineer tersebut adalah adik aku sendiri.. kahkahkah.. sory la mawi, tercaras ko pulak.. hahahaha...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."