Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

28 Februari 2013

2 Cerita


Assalamualaikum....

Aku dan Bayi.



tak dinafikan, aku adalah seorang yang suka dengan bayi... sangat2 suka... bila tengok bayi, aku akan jatuh hati dengan bayi tu... huhuhu.... rasa nak peluk2... rasa nak gigit2 manja gitu.... lagi2 kalau bayi tu pon memberi tindakbalas, seakan2 berinteraksi dengan kita.. ketawa, senyum bila diagah.. best kan? 

kadang2 tu aku berangan, aku nak duduk dalam bulatan, yang dikelilingi bayi2 comel ni... hahahaha.... ada Auni (anak Timah), ada Azra (anak Naz), ada Dina (anak Huda), Amanda (anak Seha), sape lagi... eh, semua baby girl je.. ha, boleh la masuk sekali, Wafiy (anak Tasha) hahaha... awak sorang je kumbang ye... takpe, kita tunggu kawan baru, anak aunty leha, aunty efa dan anak maklang.  

anak maklang kena panggil aku kakak lah sebab kami sepupu.... hahahahaha... (waktu ni lah nak perasan muda pon.. hak3)

tapi tapi.... dengan syarat, anak2 sekalian tak boleh menangis ye... senyum dan ketawa je... nanti kalau nangis, aunty pon turut menangis sama... aunty nervous sikit kalau dengar bunyi2 tangisan bayi ni... huhuhu....


#beranganjelah!




ok, ni takde kena mengena dengan cerita di atas, nak tanya korang lah, macam mana cara nak mintak duit kat seseorang, tanpa orang tu terasa dengan kita..

camni ceritanya, kelmarin.. aku dulukan duit aku bayar sesuatu kat ofis ni.. sebab orang yang sepatutnya membayar tu takde.. semalam dah bagitau, aku dulukan duit aku, tapi sebab orang tu tergesa2 nak pergi, dia kata 'nanti'.. hari ni, macam takde tanda2 dia nak bayar.. mungkin dia lupa.. 

aku takdelah berkira sangat.. tak banyak mana pon.. cuma, kalau buat isi minyak.. boleh penuh jugaklah tangki minyak kereta aku.. hak3.. kalau dia terlupa langsung, xpelah.. tak seberapa kot.. 

lagipon ada yg hutang dengan aku 4angka, takbayar sampai sekarang.. tu pon aku taktau nak mintak macam mana.. "dia" pon macam nak lari2 dari aku.. larilah... larilah jauh mana pon... dunia akhirat aku tak halalkan.. sama la dengan sapa2 yang turut bersubahat.. nanti jawablah kat "sana"..

haishhh.. liana liana... kalau bukak bank ni, boleh rugi... hmmm... 

 

7 ulasan:

zal88 berkata...

comeynye baby tu..
beria die brcite siap dgn kaki2 skali..hehe

LiaNa YuSoF berkata...

hahahaha.. kan? kan? geram je aku tengok.. huhu

Hustler berkata...

Hahahaha... Nama wafiy pon termasuk gak, hikhikhik.....

Pergh!! 4 angka seyh... bagi kat aku, santek kereta. wahahaha

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. masuk la... sbb kengkawan lain sume baby girl. hehe..

ye, 4 angka... eh.. dari bg ko, baek aku cantik kan black felix aku.. hahahaha...

Hustler berkata...

Hahahahaha... aku maksudkan keta ko la. Keta aku nak watper, dah nak ubah jadik yang baik2 plak, nak pakaikan serbah, jubah sumer, wahahaha.... tinggal nak letak tasbih jek kat grill depan tuh.

LiaNa YuSoF berkata...

hahahaha.. salah paham la ni...

xpela.. keta aku tu takboleh nak cantik2 sangat.. nanti mak aku bising.. "membazir je.. simpan duit tu lagi bagus"

Hustler berkata...

Hahahahaha... ye tak ye... mak ko kan nak menantu... wahahaha... kumpol wit byk2 yerk Lia?? ngeh ngeh ngeh

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."