Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

14 Disember 2012

Susah Macam Mana Pun, Rezeki Tu Tetap Ada...


Assalamualaikum...

menyentuh perasaan betol tajuk entry kali ni.. huhu... plus dengar pulak lagu Rapuh dari Agnes... sedih pulak... huhuhuhu.. eh, apa yang aku mengarut ni.. adehh...

korang2 mesti sama situasi macam aku kan.. yelah, kan sama2 kerja gomen... dalam keadaan akhir2 bulan ni, paham2 je la.... lain la korang anak orang senang/kaya.. takde masalah la kan... semenjak beberapa bulan aku pakai kereta ni, aku mengaku la yang keadaan kewangan aku pon ada sikit terganggu.. cewah... ayat... tapi Alhamdulillah.. aku boleh manage lagi.. cuma nak menyimpan tu, agak jarang2 la.. kalau ada, adalah... kalau takde, takde lah...

tapi bulan ni, aku bersyukur sangat2..... walaupun duit tu ada lagi, boleh lagi menampung sampai gaji, boleh menampung belanja balik kampung hari ni... aku dapat rezeki tambahan.... duit elaun tanggung kerja masuk 10hb haritu (belum guna lagi)... dan semalam, 13hb dapat mesej yang duit claim TnT dah masuk.... huhuhu.... Alhamdulillah... syukur sangat2... ^_^

kadang2, kita ni tak boleh nak stress sangat bab2 ni.. takboleh merungut..... yang penting, kena bersyukur... kena pandai manage duit.. aku pon bukan pandai sangat manage duit... pantang je ada duit lebih... bila duit berkurang, mula la dok pikir, apa yang aku beli..? sebab benda tu taknampak pon... huhuhu... korang pon sama tak macam aku?? hehehe..

untuk saving pulak... aku buat keputusan untuk potong gaji.. rasa rugi pulak tak buat awal2 dulu... huhuhu... memang ada niat nak buat dulu.. tapi masa tu, konon2 boleh lah pegi kaunter, transfer bagai semua.... last2 takde jugak... awal2 je rajin, lepastu.... takberapa nak rajin daa.... 

apa2 pun, aku bersyukur sangat2 dengan rezeki yang Allah bagi ni... kadang2 kita rasa hidup kita ni ok.. kadang2, rasa ada kesulitan.. tu semua cubaan dan ujian Allah... Allah nak uji, sejauh mana keimanan kita pada Dia... semoga Allah tetapkan iman aku dan anda2 semua... aminnn....

dan aku nak pesan, walau macamana susah pun kita diuji, jangan makan duit haram... cari lah rezeki dari sumber yang halal... mencari yang halal tu sama jugak kita mencari keredhaan Allah... aisshh.. dah macam ustazah pulak aku.. hahahaha... dan yang paling penting, kalau bukan duit, mungkin rezeki Allah tu datang dari sisi lain, yang kita sendiri taktau.. kan... kan... jadi....... bukan renung2kan dan selamat beramal, hehehe... tapi, hidup kita ni, susah macam mana pun, rezeki tu tetap ada... ^_^




pssstt : hmm... aku taknak la cerita pasal bola... sebab sakit hati tak hilang lagi.. huhu... apa2 pun, aku tetap sokong Harimau Malaya... Selamanya................ aku bangga dengan pemain Malaysia... malam tadi, aku ada jugak baca2 status kat fb pasal game malam tadi, ada sorang mamat ni (artis tak berapa famous, tah macam mana aku boleh friend dengan dia) dok kutuk HM... geram betol aku.. tiap kali aku nak komen kat status dia, tak lepas pulak... macam tau2 je.. huhu.. dan aku rasa lepas ni, rajagopal pon letak jawatan.. aku harap, lepasni, coach kena pandai pilih pemain, bukan pemain yang dipilih untuk aff ni tak bagus, tapi kita ada ramai lagi pemain2 yang sangat bagus kan.. pemain no 3 Faizal tu pon aku tak kenal.. dan aku tak suka formasi 4-5-1 tu.. better lagi 4-4-2 kot.. ntahlah.. hmmm... xpela, bukan rezeki kita.. boleh cuba 2 tahun lagi, atau Sukan Asia ke..


Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."