Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

20 Disember 2012

Kenapa? Macam mana? Bagaimana? errr... Apakah?


Assalamualaikum... dah petang.... lagi 2jam waktu kerja habis.... hmm... aku boring sangat hari ni... geng2 PA aku dua2 EL pulok.. biasalah... orang dah ada anak.... kalau anak taksihat, datang kerja pon badan kat ofis, jiwa melekat kat anak... takpe, walaubagaimanapun, anak harus didahulukan.. hehe...

adehhh... merepek pulak aku ni... selain dari kebosanan di ofis, aku jugak bosan dan rimas dengan kelopak mata aku ni yang taksudah2 bergerak dan bergetar... boleh pakai ke istilah tu? huhu.. korang pahamkan apa aku cakap...? mata sebelah kiri ni, masuk hari ni dah 4 hari pon aduiii... tak tahan aku dibuatnya.. nasib baik waktu tidur aku tak terasa sangat kelopak mata ni gerak2.. mula2 tu, rasa macam, alahh.. biasa la kot... sebab sebelum2 ni pon pernah jadi camni... tapi, bila dah lebih 2jam, aku dah rasa lain macam.. rasa rimas... ni dah berlarutan sampai 4 hari, istilah ape lagi aku nak guna? rimas gila? tak.. ni dah tahap boleh menimbulkan kestressan... errr... stress... huhuhu...... 

kadang2 dalam masa seminit, aku rasa kelopak mata ni gerak2 lebih 40kali.. dah nak sama banyak dengan mata aku berkedip.. kadang2 tu, aku tutup mata then letak jari kat tempat yang bergetar2 tu... terasa oii... bila tengok kat cermin, nampak bergerak2 kelopak mata aku ni... kenapa ek boleh jadi macam ni... musykil aku....

aku baca gak tanda2, cakap orang2 tua pasal benda ni... macam2 istilah... petunjuk baik lah, petunjuk buruk lah, nak jumpa orang jauh lah, hmmm... aku bukan senang nak percaya benda2 macam ni... aku baca jugak yang dari segi sains/saintifik... kemungkinan seseorang tu, stress, kurang rehat, kurang tidur.. hmm.. aku takde lah pulak kurang tidur, kurang rehat... cuma stress tu ada la sikit2.. tapi sekarang ni memang tengah stress gila la.. kelopak mata ni tak henti2 bergerak... huhuhu... stress mak nokk....

apa nak buat? hmmmm... buat taktau je la gamaknya.... huhuhu..... eh, tapi kalau ada, atau tau cara nak hilangkan getar2 kat kelopak mata ni, share la dengan aku ea.... sangat2 memerlukan ni... huhu...

atas kelopak mata kiri yang selalu bergerak2, bergetar2...



2 ulasan:

Ifa berkata...

memg jgn prcy pn li..tp ak lau bleh kiri getr2 memg ade brita sdh nk dgr.. tp ak wat xtau je n xgtau sape2.. sbb kn prcy ape yg jd sm ade baek or bruk sume Allah dh tntukn..

LiaNa YuSoF berkata...

tu la.. aku mmg takpercaya apa2 pun.. cuma takselesa.. dan nak mintak pandangan korang, kot2 korang tau apa2 cara yg boleh hentikan getar2 kat mata ni.. aku rimas.. huhuhu....

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."