Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

08 November 2012

Segan? Pi tang Bagan... Malu? Pi Kampung Hulu...


betoi ke dialog filem Mami Jarum ni... hahahaha... nak jugak cakap loghat utagha... la ni, boleh dah cakap sikit2... almaklumlah! member ramai orang utagha.. hahahaha... (gelak macam rita dalam filem mami jarum) ehh... over pulak.. hehe..

tadi, cheq pi makan.... bos ajak... baru ingat nak turun kat2 pukul 2.. tapi bos dah ajak, cheq pi la jugak.... pi kat kiosk depan ofis ni, takdak makanan berat... ada roti, muffin je... dah tu cheq ajak la pi makan kat kpdnkk... dia pon takpenah pi situ lagi...

dah sampai, taktau la nak makan apa... bos cakap nak makan mee bandung muar.. cheq pon, "sama la puan.." dah order, bos pon hulur duit, soh cheq pi bayaq.. dia pi cop tempat.. sedap jugak mee bandung tu... tak la sama kesedapanya macam mee bandung muar yang ori.. tapi, boleh la terima kat tekak ni... ayaq, cheq order teh o ais.. bos punya sirap selasih suam..

makan2... sembang2... gosip2... gelak2... (dah macam mak jemah bergosip dah kami.......) dah selesai makan.. "puan, mee ni tadi berapa ringgit?" puan pun menjawab.. "rasanya rm5.50... takpelah..." puan menunjukkan isyarat, takpe... dia belanja... huhuhu... aduiii.... segan cheq.. asal keluar makan dengan bos ja, bos belanja...

tapi bos, awat tak habaq awai2... kalau tak, saya pi order nasi putih + asam pedas ikan pari.. hahahahha.... eh, terover lagi... hahahahahhahahahahaha....

*
*

oklah, habis sesi mengarut.... perasan pandai cakap utara.... orang utara dengar pon boleh gelak guling2... hahaha... korang selalu ke makan dengan bos? aku takde lah selalu... kadang2 sebulan adalah 2kali.. kadang2 2bulan sekali.. eh...hehehe... dan selalunya, bukan selalu dah... memang tiap2 kali keluar makan dengan bos (lunch), memang bos yang bayar... kadang2 naik segan aku dibuatnya... nasib lah tak selalu kan.. kalau selalu, mau orang cop aku ambik kesempatan ke atas kesempatan yang ada... cewah..

ala... lagipun, aku bukan lah makan beria... selalu kalau makan dengan bos, aku makan benda simple, atau sama menu dengan bos.. so takde lah rasa over sangatkan... dah lah bos bayar, pastu makanan ko lagi mahal dari dia... huhu...

4 ulasan:

Ifa berkata...

ape perasaan mkn ngan bos ek.. aku x penh.. sbb bos ak laki ! haha.. lgpn ak ni pemalu orgnye..lau bos ajak mkn, msti aku bg alasn..sbb, dorg ni doktor2 n prof2..mn standard mknn dorg ngan mknn aku + ak ske mkn pkai tangan.. tp pdhl mnusia biase jerk pun .. haha =P

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha... betol2.. manusia nanti mati pon, sama2 tanam dalam tanah.. takde lagi aku dengar tanam dalam emas, perak, gangsa ke... kan? kan?

biasa je makan dengan bos.. bos aku plak takde la makan nak standard2 sgt.. cuma dia nak tempat yg bersih je..

dulu ngn en.ali, penah jugak makan semeja.. tu pon, dia main duduk je kat meja aku.. nak taknak, hadap la jugak.. hahaha...

zal88 berkata...

ak xprnh lngsung pun..tp xksh pun..sbb smua bos laki..tp klau mkn die,mau ak xjd mkn kot..haha

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

aku pn xpnh gak..dulu keje ngn atok, die pun bukan pemakan sgt..siap ckp aku kuat mkn lg..huh

la ni, ngn bos laki gak, time mkn die p smbyg kt JPN..mmg sllu aku lah mkn dulu..huhu

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."