Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

13 Ogos 2012

Susah Betol Kalau Cerewet Ni....


Assalamualaikum...

Alhamdulillah... sudah masuk hari 24 dalam bulan Ramadhan ni... sekejap je dah berada di 10 hari terakhir Ramadhan... sedihnya... 10 hari terakhir ni la yang kita kena kejar buat amalan.. tapi aku, 10 hari terakhir ni sibuk betul.. kepenatan membataskan segalanya... (hmm.. alasan!)

aku baru je sampai dari kampung pagi ni.. seperti biasa, malas nak hadap jem kat highway.. (jem ke? ntah.. aku pon tak bape pasti sebenarnya.. hehe) memang dah jadi kesukaan aku balik pagi2 buta, pas subuh teros gerak... 2 hari cuti yang memenatkan.. adoi.. ni la padahnya kalau buat persiapan raya last2 minit... dengan nak melayan orang cerewet lagi... huhu.....

adik lelaki aku, memang sangat2 cerewet! geram pulak aku dengan dia... apa benda aku tunjuk, semua dia tak berkenan.. macam budak2 la katanya, macam orang tua la... haishh... masuk MP, pergi DP, masuk MP balik, satu benda dia taknak.. last2 pergi JUSCO, baru lah dia berkenan.. padahal kedai tu ada je kat DP tadi.. haishh.. rasa nak tepuk je dahi dia tau!

lepastu memilih, nak yang harga........ hmm.. aku yg saiz jumbo susah nak carik baju kalau ada pon harga mak aihh pon tak beli harga cenggitu tau.. dekat dia, tak termasuk baju melayu (sebab baju melayu mak yang jahit..) habis lebih rm200 tau.. tu xde beli kasut, songkok, sampin lagi.. baru baju jalan2, sandal biasa, ngn tshirt tahpape... ni kalau tetiap tahun cenggini boleh kronik masalah keguguran rambut akak ko... huhu...

aku takdelah berkira sangat, tapi haruslah pikir yang lain2, jangan la pikir diri sendiri je.. ni kalau x dibelikan, mula la buat mulut itik... lepas tu kalau aku cakap, bajet2 la sikit, kang nak belikan yang lain, dia boleh cakap, ala.. takpayah beli kat diorang.. pening aku melayan budak sorang ni... nasib baik akak ngan adik2 yang lain tak buat perangai tahun ni... kalau x, harus aku ngamuk, SUDAH! TAK YAH BELI PAPE! habis cerita...

sabtu dah banyak beli barang dia, hari ahad xdelah beli pape lagi sebab rasanya barang2 dia dah cukup.. jadi aku carilah bajuseluar adik aku yang bongsu pulak.. tapi, tah hape hangin si abang ni, aku suruh bawakkan beg plastik baju adik dia pon dia taknak.. siap cakap, bawaklah sendiri baju kau, kat adik dia.. haishhh... nasib baik bulan puasa... urut dada melayan budak sorang ni.. ni esok kalau dah kawen ni, bini asyik makan ati je dapat laki pemalas macam ni.. 

haisshh.. nasib baik la ko adik aku.. huhuhu...


18 ulasan:

Hustler berkata...

Hahahahahaha... ade la tuh yang dia tak dapat. wakakaka.... nasib aku garang. lau tak, mmg pijak kepala masing2. wakakaak :P

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

hehe...nsb baik aku adik aku dah beso pjg dah..xde aku nk beli pape tuk die..tp pecah rekod gak aku taon ni, tak beli baju ape2 tuk mak, abah a adik aku..untuk aku pn xde lagi..huhu

LiaNa YuSoF berkata...

mawi : hahaha.. aku ni xckup garang agaknya.. xpela, mayb dia lom tau menilai duit, esok da keja tau la dia betapa bernilainya duit tu.. skrg tau mintak je kan..

timah : aku xleh la.. kalau xbeli pape rasa bsalah pulak.. lg da dpt bonus ni.. family pon tau aku dpt bonus, xkn nak dok diam mkn sorg je kan.. pstu ayah aku kn lom dpt2 lagi duit pencen dia.. btambah kesian aku kt ayah aku..

Hustler berkata...

Hahahahaha... lau aku macam nih. tabor jek duit serat sorang. Pandai la nak carik baju camne. tak cukup, sniri top up. wakaka.. boleh tak macam tuh. sapa tak dapat baju dalam masa dua jam shopping, aku suh balik nek teksi. boleh macam tuh?

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. agak kejam jugak la cara ko tu..

hmm.. seratus ckup ke? bkn barang org lelaki ni mahal2 ke? nk soh topup sndiri, msing2 blaja, skola lagi..

Hustler berkata...

Hahahahaha... kejdahnyer mahal... aku baru jek kuokan 105 hengget, utk dua pasang baju dan sluo berserta dua buah cap. plus 50 utk kasut aku. ngee... :)

Cik Fara berkata...

aku tak ade adik

Hustler berkata...

rugi la tade adik, taleh tunjuk kuasa.

LiaNa YuSoF berkata...

mawi : hmm.. kalau adik aku cmtu kan best.. ni, bju tshirt selai je da rm40.. soh beli yg 3 helai rm50 xnk..

fara : ala fara.. ko kn ada anak buah.. wat cam adik2 je.. hehe..

Cik TTK berkata...

fara, kita geng!aku pon takde adik..hehe

tapiiiiii, aku pon pitam melayan adik2 ipar ku mencarik baju n kasut semalam..kemain memasing yek..macam nak gigit2 je rasa, nasib baik pose..kalo tak memang dah kena gigit dah..ngn abang die sekali aku gigit!

Hustler berkata...

Hahahahahaha..... kena didik dari awal.... aku dulu mak ayah cakap direct tade duit.. skang ngan adi2k ta cakap pape pong... wakakaka.... sknag pakai yang mahal2, aku paki seminggu jek, pastu bertahun baru aku sentuh balik baju tuh, wakakaka..

eh?? Cik TTK, agak2 la, lagi berapa hari jek pon, sabo lau nak men gigi2, jgn wat kat public.

LiaNa YuSoF berkata...

yan : hahaha.. tu la, kalau bole gigit, da dimamah2 nya..

mawi : sama la penekanan yg mak ayah ko bagi, mak ayah aku pon ckp camtu jugak... tp skarang, mak ayah ckp xde duit, dan2 cari akak dia yg dah bekerja ni.. pstu kalau xbg, ckp kedekut.. ish, xsabar aku nak tunggu akak ngn adik2 aku keja..

Hustler berkata...

Hahahahaha.... Apahm takpe.. nih cakap tade duit, dok berpusing2 atas lantai dalam kedai, dapat kat aku, mmg aku humban jek keluo kedai.. wakakakaka...

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. garang rupa nya ko ni ea..

Hustler berkata...

Hahahahaha... sebab tuh adik aku lau aku dah bingit2, tibe2 dia buatkan aku air... wakakakaka :P

Garang lite2 la... hahaha.. tak buat hal, aku ok jek... wakakakaka

LiaNa YuSoF berkata...

ala, nape aku bebel2 adik aku xwatkan aku air, aku kena bebel balik ade la.. sah aku kakak yang selalu dibuli.. oh, mayb sbb aku pon slalu buli akak aku.. hehehe...

Hustler berkata...

Hahahahahaha... tuh la ko.. kena men psikologi.... adik2 memerhati... lau ko wat bek kat mak ayah, mak ayah akan layan ko spesel cikit, kat citu datang jeles kat diorang, then mesti dia ikut ape ko wat.. wakakakakaka

aBoi berkata...

nasib baik adik aku dah besooo...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."