Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

30 Ogos 2012

Berani Punya Budak!!


Assalamualaikum...

12 Syawal.. esok 31 Ogos.. MERDEKA!! (ehhh... tentiba.. hahaha)

pagi tadi seperti biasa, aku memandu ke pejabat... walaupun tau dah lambat, tapi aku tetap bawak dengan kelajuan sederhana.... pagi ni banyak pulak kenderaan... agaknya ramai yang dah masuk kerja selepas cuti beraya... tapi2.. pekehey nya ko masuk kerja hari ni.. esok kan cuti, kan ke bagus ko cuti je teros, masuk minggu depan... hahahaha... (tu kalau aku lah...nasib baik dapat cuti tahunan 25 hari je.. kalau x......)

ehhh.. aku dah melalut bagai dah ni........ masa hari raya ke 7, mak ajak pegi rumah sepupu dia... xjauh pun... sebelah kampung je.. seronok pergi rumah dia... kawasan rumah banyak kawasan lapang.. boleh menanam... kat belakang ada buat kolam ikan... ternak ikan keli... lepas tu ada sangkar burung.. burung merbok dengan burung ape tah... lepas tu kat sebelah rumah dia, tanah dia jugak.. dia buat rumah.. katanya untuk disewakan.... wahh... bagus betol.. pandai cari duit...

ehhhhh...... ni pon dah melalut ni... adehhh... sebenarnya aku nak cerita pasal kereta kesayangan aku, black felix ni... (wahhh!!! nama nak hebat sokmo.. hahaha) masa sedap2 menjamu selera, aku terpandang la budak2 ni main kejar2... adik aku selaku katnam (kepala), 2 orang anak makteh, dan 2 orang anak sepupu mak.. diorang dok buli anak sepupu mak yang kecik skali.. lelaki, umur dalam 3 4 tahun gitu... budak ni pulak pegang raket badminton yang dah lompong (xde tali)... budak2 ni cuit dia, pastu lari... si kecik tu marah la... lepas tu kejar sambil nak pukul diorang dengan raket tu....

yang membuatkan aku seriau tu, budak2 ni lari dok tawaf bf aku.... haissshhhhh.. aku dah jerit2 adik aku dekya jangan main kat kereta... baru je cakap, tentiba... ketunggg!! (bunyi besi berlaga besi gitu) wooooiiiii!! semua orang menjerit... adehh... kereta aku... T_T akak dengan adik aku dah gelak2 dah.... budak kecik tu sudah ketuk kereta aku dengan raket dia... kuat pulak tu... cis2!! berani punya budak kecik!! aku pon teros bangun, orang pertama aku nak melepaskan marah aku adalah adik aku, si katnam ni... dia yang dok tepuk2 budak tu sampai budak tu marah.. dapat je adik aku, aku pegang telinga dia, wat2 macam nak tarik tu.. tapi xdela tarik kuat pon.. kang putus pulak telinga adik aku.. huhu... lepastu dengan hati yang pasroh, pergi la tengok kereta, tempat budak tu ketuk... kat pintu belakang belah kiri... adalah kesan calar sikit.... nasib tak berlekuk.. huhuhu.....

aku punya hati2 menjaga bf aku ni.. sekali ada orang yang berani ketuk kereta aku kan... haisshh.. geram betol la.. nasib baik ko budak kecik la haiii... anak orang.. kalau anak buah/sepupu sendiri, memang aku jentik tangan ko budak.... huhuhu....(nasib la dia ketuk badan kereta, kalau ketuk cermin kereta? T_T )


3 ulasan:

aBoi berkata...

haha... biasa la tu lily.. macam aku..dah bawa baik-baik.. ada juga orang langgar..huhu

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

hehe....sudah kena...tp cikit lagi tu, aku xnmpak pun..nk tambah cikit lagi bley dak?hehe

zal88 berkata...

ko nk lili tarik tlinga ko ke timah...hehe

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."