Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

08 Ogos 2012

Aku Benci Ungkapan Tu


"Ala, siapa yang nak tengok kau pon"
"Ala, takde siapa nak yang tengok"


ye, aku dah benci dengar ungkapan ni.. dulu, masa aku kecik2, aku taktau apa2, jadi aku tak ambil peduli pon.. tapi sekarang aku dah besar, 28 Ogos ni aku dah 24 tahun... bila benda yang sama diulang2, aku jadi menyampah... kalau nak tau, mak aku yang suka cakap macam ni kat aku.. dulu, masa pikiran aku belum matang, aku akan jawab.. "nak bagi siapa tengok pulak? diri sendiri la nak tengok".. sebab aku suka tanya mak aku, "mak, orang pakai baju ni ok tak?" "mak tudung ni sesuai tak dengan baju?" "mak, baju ni labuh la." tapi sekarang, kalau aku tanya, mak aku jawab macam tu, aku akan cakap balik, "yela mak.. memang takde orang nak tengok pun" see! betapa aku dah muak dengan perkataan tu..

tapi bila ada orang lain selain mak aku yang cakap macam tu kat aku, aku jadi sentap! aku tak boleh terima dan masih terngiang2 kat telinga aku ni... sama ada orang tu sengaja atau tak sengaja tercakap macam tu.. aku tetap muak dan benci...

~kata2 itu adalah 1 doa~


12 ulasan:

wanna bakal bini orang berkata...

lily, sapa yg kata habaq mai?, aku nak tgk ang,aku suka tgk ang pakai lawa2,

Gda Hanum berkata...

uishhh..kan semua orang ade mate. semua orang tgk la sayang... +ve +ve. lantak p la orang nk kate ape

zal88 berkata...

cer cte sape yg ckp ni..

Hustler berkata...

Oyoyo~~~~ garang....

LiaNa YuSoF berkata...

baru tau?

walaupun garang, tapi saya sangatlah baik orang nya.. eh? hahahaha..

Hustler berkata...

Hahahahahaha... ayat belakang tuh cannot gi kata org klate.. wakakaakaka

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

Kata2 tu dari org yg jeles ngn ko la tu li..sabar na, ckp kt diri ko xluak pun org tu ckp cmtu..

Ingat, setiap org dicipta berpasang2..so, mesti la ade org nk tgk ko..

LiaNa YuSoF berkata...

maceh timah.. sudah mempositifkan aku.. huhu.. tp aku mmg rasa down gile ble org ckp cmtu.. even mak aku sendiri pon.. huhu...

Hustler berkata...

Hahahahaha... mak ko cakap camtuh ke?? pe kata ko tepuk dahi mak ko, pastu ko pegang pipi dia, ngadap muke ko, then ko cakap "saya nih anak mak tawu?? anak mak" sambil jegil kan mata.

LiaNa YuSoF berkata...

mawi : ko ni mengajar aku benda yg bukan2 kan.. agak2 la.. mak aku kot.. hahahahaha...

Hustler berkata...

Hahahahaha... mmg la... tuh la caranyer menyedarkan mereka2 yang masih tidak perasan akan apa yang beliau perkatakan. Wakakaak... try la, mana tawu berkesan. :)

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."