Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

20 Julai 2012

Selamat Datang Ramadhan...


Assalamualaikum...

sekejap dah hari Jumaat, maka esok telah mula berpuasa..bermakna tahun ni, dah jadi tahun yang ke 5 (betolkan?) aku berpuasa sebagai anak perantau di bumi putrajaya ni... hahaha.. ayat nak power sesaja.. dan tahun kedua berpuasa di rumah aku sendiri (kuarters la kan... bkn aku beli pon.. hehehe).

nak cerita sikit pengalaman tahun lepas.. puasa yang pertama, aku tak cuti pun.. aku kerja.. balik tu ingat nak masak la.. berbuka dengan cik housemate.. rupanya cik housemate nak berbuka diluar da dengan tunang dia.. aku pon, ala.... nak masak apa? makan sorang2 pulak tu... aku tak ingat aku masak apa.. rasa macam nasi dengan telur + kicap je... punyalah malas nak masak... huhu...

tunggu punya tungu punya tunggu.... Allahu Akbar.. Allahu Akbar... azan pun berkumandang... orang dah dengar azan teros doa buka puasa.. aku, batalkan puasa dengan air mata... huhu.. takpasal2 je air mata ni mengalir, lepas tu tersedu sedan... huhu... mungkin sebab hari pertama dah berbuka sorang2... 1st time lak tu.. selalu ada je buka puasa berteman... 

takpe, tahun ni sahur dan buka puasa hari pertama dengan family.. so xdelah lagi drama air mata... hehehehe...

ok kawan2, selamat menjalani ibadah puasa.. ampun salah silap, terkasar bahasa semua.... harap2 ibadah puasa kita semua diterima.... banyakkan perkara2 baik di bulan mulia ni ye..... jangan ponteng2 puasa! hehehe...

yeay!! malam ni balik kampung.. doakan aku selamat sampai...


10 ulasan:

Hustler berkata...

Hahahahaha... betol2... 3 ari lepas amik penempatan pada tahun 2008, kita berpose... ngeh ngeh ngeh, time raya, dapat gaji dan tunggakan, masyukkkk :P

Camat berpose Lia~~

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. betol sgt tu, dah la blur2 lagi msuk jd penjawat awam, pastu puasa pulak.. haisshh.. teringat2 aku smpai sekarang.. da la sbln xde penempatan, bln puasa dok surau tido.. hahaha..

ko ok la gak dpt time raya, aku dah nak habis raya bru dpt gaji.. mmg masyukkkk sgt time tu.. rasa cam pegawai gred 44.. hahaha..

Hustler berkata...

Hahahahahaha.. yeke?? agak lambat jugak tempat ko.. tapi dah feeling2 pegawai jugak la... duit raya adik2 ku, aku boleh bagi sorang serat.. ko bayang kan la suka tak suka aku dapat gaji masa tuh.. kighikihkhikih... mmg cenyummm jek nak bagi wat raya...

LiaNa YuSoF berkata...

wah.. byk nya bg.. cam gitu aku nk gak la duit raya dr ko taon ni.. hahahaha... eh, aku xingat bg adikbradik ke tak masa tu sbb dpt pon da lmbt kan.. yg penting kasi mak ayah mmg byk la smpai ayah tnya "byk nya bg. ada duit lg x nnti?" hahaha..

Hustler berkata...

Hahahahahaha... sama la mak ayah aku tanya masa tuh.. mau tak.. dekat 3.5K aku dapat, hikhikhik.... tuh yang enjoy gegiler raya tuh... sampai atok nenek skali aku bagi wit raya... kihkihkih....

Cik Fara berkata...

malas la nk komen....asal nak komen je ade dak mawi, asal nk komen je ade dak mawi...huh... (heheheheheheeh)

Hustler berkata...

Yela.. yela.. yela... sentap la ngan ko cik fara... aku tak komen lagi da.. selamat tinggal~~~ huh!!

LiaNa YuSoF berkata...

hahahahaahaha.. sentap pulak da... jgnla begitu.. hahaha.. eh, aku lg best la sbb aku dpt 4k.. hehe..

buddy, ble nk masak jamu aku mkn buka puasa? hehehe..

Cik Fara berkata...

eh, buddy..naseb baik aku abis bace komen ko...ngatkan suruh aku masak jamu untuk ko...ghupernye jamu makan...kikikiki...

LiaNa YuSoF berkata...

hahahahahaha... makanya baca komen itu harus betol2.. jgn pikirin yg enggak2 ya.. hahaha..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."