Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

05 Jun 2012

Kenapa Aku??


Assalamualaikum..

Hari ni ada Audit 5S jabatan.. jadinya semua pon sibuk la nak kemas2 tempat kasi bersih... tapi yang aku hairan sesangat hari ni adalah, kenapa orang asyik tuju kat aku dan tanya, cakap dan suruh aku buat benda2 yang........ haruskah aku yang lakukannya?? hmmmm.... nak kata sakit hati tu tak la.. cuma, hairan...

pertama, 

Orang 1 : Liana, cari En.'tut', cakap kat dia kat tangga ada puntung rokok...

aku : haa? haaaa.. yelah, nanti saya cari..

tengok kat sametime, orangnya offline.. pandang dari bilik aku, tempatnya macam takde orang.. suara pon tak dengar.. takde kat tempat la kot.. aku takde pulak no. hp dia.. hmm.. jadinya, aku pergi la kat tangga tersebut.. dan tengok, ya! ada 2 puntung rokok.. haisshhh.. hantu betol la.. da merokok tu, buang ler.. ni pakai main campak je sesuka hati.. padahal kat tangga tu dah letak 2 amaran DILARANG MEROKOK.. betol takpaham bahasa punya maknosia.. lalu, aku jugaklah yang pergi mengutip puntung rokok tu.. cam hampeh kan! kang tak kutip, orang 1 asyik tanya2 je... puntung rokok dah buang ke? kang penat aku nak menjawab pulak... hmmm...

kedua,

Orang 2 : Liana, boleh tolong saya tak?

aku : haa? tolong apa tu?

Orang 2 : saya nak keluar ni.. hmm... tandas lelaki kotor la..

aku blur kejap...

Orang 2 : saya cari2 cleaner takjumpa..

aku : pagi tadi ada je cleaner, siap mop kat depan toilet tu..

Orang 2 : tu la.. nak mintak tolong suruh cleaner bersihkan toilet.. saya ada hal, nak keluar ni..

aku : kat mana pulak saya nak cari cleaner tu...

Orang 2 : tu lah.. hmm.. (sambil keluar dan mengomel2 sendiri)

aku pon, hmm.. buat taktau je la.. 

aiyoooo... sampai nak suruh cleaner bersihkan toilet pon, nak suruh aku jugak ke...... toilet lelaki pulak tu.. kalau toilet perempuan tu aku bole terima lagi... huhu.. bukan aku taknak tolong.. tapi tula, kenapa aku? kan kat toilet tu ada penjaga2 nya.. suruh la penjaga.. hmmmm....



5 ulasan:

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

hikhik..ko mmg insan terpilih agknye li...hehe

Gda Hanum berkata...

sbb ko je paling junior kat situ kot lili

LiaNa YuSoF berkata...

xdela.. mayb sebab aku pa, then bos aku ketua zon 5s agaknya.. hmm..

Gda Hanum berkata...

YEKE? sbb kan, kat tempat aku pun, asek kitoranggg jex kene buli wat2 keje cenggitu. haihh.. dorang ingat pa takde kije kot

LiaNa YuSoF berkata...

huhuhu.. tu la.. bila bos takde je diorang tentiba muncul kt bilik (padahal sebelum2 ni xpenah masuk) then ckp, "bos xde, senang hati ye.." sadis sungguh! tp aku jarang la kena buli.. sbb sume tak berapa nk berani lagi.. hehehe.. (sbb bos lama pernah warning, "jgn kacau pa saya" hik3..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."