Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

07 Mei 2012

Aku Rasa Akak Cleaner Ni Meroyan!


aku tak paham betol akak cleaner yang sorang ni... haisshh.... dia ni sekejap ok... sekejap tak ok... aku pulak, bukan lah peramah sangat, tiap2 kali dia datang nak menyembang... kalau mood aku baik, aku tegur la dia.. kalau tak, tiap kali dia datang aku senyum je la dan cakap terima kasih..

tapi sejak 2menjak 3menjak ni.... dia punya perangai, sangatlah hangen aku dibuatnya... dia xgheti letak elok2 kot bakul sampah aku tiap2 kali ambik sampah... kita boleh beza bunyi barang yang diletak dengan betol, dengan barang yang dicampak.. walaupun aku tak nampak cara dia letak bakul sampah tu... tapi bunyi je aku dah tau... kot ye pon letak la elok2.. 

aku paham masalah kekurangan cleaner kat ofis ni.. tapi akak buatlah keja elok2... akak kalau buat kerja elok2, semua orang suka... semua orang akan cakap baik2 je dengan akak... ni aku asyik dengar complain pasal akak ni... tak kutip sampah la... tak sapu... ni baru je kejap terjadi, pagi tadi dia tak datang kutip sampah. bos aku dah tanya2 dah.. bila dia datang, dia tak masuk pun bilik bos aku ambik sampah.. slumber je.. sampai bos aku keluar, dan tanya kenapa dia tak masuk ambik sampah.. last2 aku la pegi ambik bakul sampah bos aku, pergi kejar akak cleaner tu.. cis! hampeh betol...

akak ni jenis diam, tapi muka masam.. tapi bila dah ajak menyembang, bukan main lagi dia.. kadang2 5 minit dia duduk depan aku dok bercerita perihal diri dia.. haiya! kadang2 tu dia kata nak duduk sekejap sebab penat.. takpela, duduk la... aku tak kesah pun.. pastu dok mengeluh cakap penatlah... ada penyakitlah... tak boleh tak kerja... bosan duduk rumah... tapi nak kerja tempat ber 'aircond' je.. huhu.. buleh ek citer kat aku camtu...

akak.... akak.... hmmm.... (aku pulak mengeluh..)


5 ulasan:

Hustler berkata...

Doooonia....

aBoi berkata...

nasib baik cleaner kat tempat aku ok.. nak masuk ambil sampah pun bagi salam dulu..n ak masuk bilik bos mintak izin dulu..hehe

LiaNa YuSoF berkata...

cleaner dulu2 ok je.. msuk siap bg salam lagi.. siap mintak izin nak msuk.. yg ni pakai redah je.. kdg2 aku rasa dia tak hormat bos aku sbb masuk tak ketuk pintu dengan seret beg plastik hitam yg besar tu.. huhu.. mcm2!! rata2 tak suka akak cleaner ni.. merungut je keja dia..

Cik Fara berkata...

dia ngah ade masalah tu...lame2 ok la..keh3..

LiaNa YuSoF berkata...

yela kot.. hehehe.. arini teros xde akak cleaner tu.. tengok orang lain yg datang amek sampah.. akak yg ni ok sikit... masuk ketuk pintu kasi salam lagi.. camni la aku suka.. xdela nak soh dia wat camtu skali, ckup dia senyum dan ckp baik2 aku da puas ati da..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."