Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

10 April 2012

Mak Jemah Bersiaran Dari Kampung Halaman..



Kampungku Sudah Berjaya
Pembangunan Sekeliling
Ada Jentera Ada Kereta Proton Saga (keta ayah aku!)
Sawah Padi Menguning...


Assalamualaikum...


hahaha... jangan teanjat la ye... tentiba je aku nyanyi lagu kampungku sudah berjaya ni... hahahaha... teringat zaman2 sekolah rendah dulu.. selalu nyanyi lagu ni... hehe... aishhh.. bila umur dah meningkat naik ni, mak jemah asyik la teringat zaman2 jahiliah muda kecik molek dulu.. haha.. motip?


sebenarnya aku kat rumah family, kat melaka... haaa.. aku tau, hari ni hari selasa.. dan ape kejadahnya aku kat kampung kan....? hak3.. tentu2 la aku amek cuti.. aku cuti isnin selasa.. rabu kan cuti... jadi, bersekali la... hehehe.. ni cuti xde nya cuti bertunang ke.. cuti orang nak datang merisik ke.. orang datang bertandang ke.. xde yee... jangan nak salah tafsiran.. wallahhh!! bahasa menunjukkan bangsa.. hahaha... (gila sekejap!)


aku balik kampung sebab dah sebulan tak balik.. eleh... tu pon nak kecoh.. baru sebulan.. belom setahun lagi.. hahaha... ok sambung cerita balik.. aku balik dengan mak ngah aku.. sabtu malam baru gerak.. tidur rumah nenek kat merlimau.. actually, makngah balik kampung pon sebab nak bincang adik beradik pasal kenduri kahwin paklang aku bulan 6 ni.. tapi..... nampaknya tak banyak dapat kata putus dari tuan rumah..(atok aku lerrr..) bukan senang nak berbincang dengan orang tua ni... pemikiran tak sama... hmmmm... nak kena ada tuan badan nya jugak baru la dapat kata putus... tuan badan pulak, masih lagi kat terengganu... masing2 da risau jugak, sebab sekarang dah bulan 4, majlis nya bulan 6... xpe2, harap2 majlis berjalan lancar...


aku dijadualkan (ayat poyo!) pulang petang ni... tiket kol 6.00.. cewah.. gaya macam naik flight je.. padahal, transnational je.. hahahaha... aku tau esok cuti, tapi aku ada urusan penting esok... jadi, terpaksa lah pulang awal.. huhuhu...


aishh.. banyak benda nak cerita sebenarnya... hmm.. tapi banyak pasal family la.. macam tak proper je cerita kat orang kan.. ok, kita cerita pasal lain.. semalam ada geng2 kampung mana tah, datang rumah aku... jumpa mak aku la kan.. tau2 je mak aku ni ada segala macam penyakit... oh ye.. mak aku dah lama mengidap darah tinggi.. dari adik aku kakcik lahir..tahun 1995 kot xsilap aku, dapat kencing manis pulak.. dan tahun 2003, mak aku dah kena cucuk insulin.. kira serius jugak la penyakit mak aku ni...


nak jadi cerita, makcik2 yang datang ni nak promote barang le.. HPA... siap la duk urut2 tangan mak aku nak tengok urat bagai.... huhu... kebetulan makteh aku pon ada.. gangguan betol makcik2 ni.. tergendala aku nak tengok sinetron kegemaran... huh! dok promote kopi diet la.. pastu ada la 2 3 botol ape tah.. aku malas nak layan.. baik layan nada cinta.. hehehe..


lepas makteh aku mintak diri nak balik.. aku duduk la atas kerusi.. sambil tengok tv.. tentiba ada sorang makcik ni... "air2 gas macam tu (sambil jari menunjuk ke arah botol air 100plus kat atas kabinet tv dan mata teros pandang muka aku) tak elok minum"... aku "hah???" (sambil buntangkan mata dan blur) lalu mak aku pon menjawab, "eh.. itu ayah dia yang minum..." see!!! mentaliti maknosia... huhu... dah2.. malas nak cerita ciknon oii.. sentap mak jemah ok.... ada rasa2 nak halau je makcik2 tu, tapi.. agak kurang sopan disitu.. tapi makcik, saya bagi muka je tu.. tapi lain kali, memang TAK LAH!! sila keluar ye makcik.. pergi meniaga di rumah jiran tetangga yang lain.. huh!


okla, aku nak jenguk ke dapur.. mak aku masak best arini.. masak lemak telur itik.. hehehe.. daaaaaaa...







2 ulasan:

Cik Fara berkata...

kem slm mak...ckp jgn lupe bawak bekal tuk aku sekali...

Hustler berkata...

Fwaahhh!!! Masak lemak telur itik!! aummm!!1

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."