Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

25 Januari 2012

Bertunang Sudah.....!

Assalamualaikum kawan2...

ha, jangan salah sangka pulak... atau tersalah andaian.... bukan aku yang bertunang.. tapi pak sedara aku yang aku panggil PakLang yang telah pun bertunang pada 23Jan yang lepas... tahniah kepada paksedara aku yang cerewet ni.. penat la aku dok kenalkan dia dengan si polan sana, si polan sini.. last2 yang kawan dia kenalkan jugak melekat.. hahaha.. xpe2... ada chance aku nak kawen 2 tahun lagi.. hahahahaha... (mimpi je lah!)

oh ye, tema hantaran, lelaki kepada pihak perempuan adalah purple.. dan pihak perempuan kepada pihak lelaki warna biru.. dan tema baju kami adalah.... POLKADOT.. hahaha... giler bintik2 semua... sampaikan paklong (suami sepupu mak) pun pakai polkadot... hahahaha... gilew cool paklong..

sebanyak 6 buah kereta berkonvoi ke Felda Trolak Timur, Sungkai, Perak.. 3 dari Melaka dan 3 lagi dari Kajang dan Seri Kembangan. masing2 bertemu di Hentian Sebelah Tanjung Malim... pihak kami bagi 11 dulang hantaran.. semua mak aku yang gubah... tapi pihak perempuan....... mak aiii.... 29 barang.. dulang xcukup jadi bagi camtu je... gilew banyak... haha.. pakngah cakap, asal tak genapkan 30 je... ceh, pakngah aku.. pihak perempuan cakap, ramai jiran2 bagi... memang kreatif betul.. ada ikan la.. biji sawit la.. strawberi la.. udang kara la.. cili la...eh, banyak la... tapi semua tu makanan seperti pastri dan kek yang digubah seperti yang disebut tadi.. kreatif kan? kitorang pulak segan.. yela, 11 je.. tapi, aku tengok, hantaran mak aku gubah lagi cantik... hahaha..

ada 1 kejadian yang sangat... hmm... xdela memalukan, tapi malu jugak la... harap pihak perempuan takde la kata pape... masa nak masuk rumah tu, sepupu aku (Ani) bawak bunga pahar (bunga telur). kat dulang tu ada sekali wajik yang digubah jadi bunga ros.. dah depan pintu, nak bukak kasut, sekali bunga pahar tu jatuh.... huhuhu... malu jugak la... kesian pun ye jugak... tapi nak wat camane, benda dah jadi kan...

haiya.. manyak cerita pulak.. meh tengok gambar.. sekali aku cerita ye...


rombongan meminang... time ni agak kengkabut sebab nak susun hantaran atas dulang... hehehe.... lepas tu la kejadian bunga pahar jatuh.. huhu..
 

yang berbaju dan berkopiah putih itu, adalah datuk saya... hehehe... sempoi la atok!
 

acara telah pun bermula....
 

ok, sesi makan2 lepas selesai perbincangan... tengok muka2 kelaparan.... hahaha... pastu perhatikan muka paksedara aku kat belakang tu... hahahaha... capek ya pakngah! kih3..
 

muka2 kelaparan di satu sudut yang lain.. yang bersandar kat dinding tu semua sepupu aku.. anak makteh..



muka dah ceria sebab sudah kenyang... lauk2 semua sedap...
 

hahaha.. muka nak comel makngah aku.... ni maksedara paling gilew cool!!
 

muka kami je la... almaklumla.. giler kamera... haha...
 

adik aku, dekya... dengan sepupu.. belakang sepupu tu makteh aku... ngengada xmo bergambar.. huh!
 
perghh... bapak gangster paksedara2 semua... dah kenyang semua menyandar ea... hahahahaha... depan sekali pakngah, kedua, paklong (suami sepupu mak), paklang, ayah aku yang pakai kopiah tu.. adik lelaki aku berseluar jean dan yang tiga orang tu sepupu aku (nabil, kamarul dan nazirul)
 
dari kanan, yang pakai baju biru tu, maklong (sepupu mak), nenek aku yang comey, mak uda, mak aku, dan 2 orang lagi tu, sepupu aku (Aisya & Ani)
 

diorang ni yang paling gilew kamera ye... Nazira & akak aku, Along (Fariza nama dia.. hehe)
 

hantaran dua2 belah pihak
 

haha.. kami lagi... ha, yang coklat ferero tu, aku sponsor.. hehehehe....
 

inilah dia pasangan bertunang... Mohd Yasan & Suraya
 


berdiri dari kiri, mak uda, maklong (sepupu mak) mak aku atau dikenali juga dengan panggilan maklong oleh anak2 buah dan berbaju oren tu, makngah
 
wajib bergambar dengan anak2 buah.. hahaha... ni paksedara paling disayangi ni...
 

bersama bakal makpak mertua paklang.. hahaha.. paling kiri, ayahnya... dan sebelah bakal maklang kami, ibunya...


gabungan 2 buah keluarga... duduk depan paling kiri, tokhasan (wakil/jurucakap pihak lelaki) atok, nenek, paklang, bakal maklang, ibunya bakal maklang, kakaknya bakal maklang.
barisan kedua, pakngah, ayah aku, ayahnya bakal maklang.
berdiri, mak aku, makngah, pakteh, makteh, mak uda, pak uda...
(haihh.. sape la amek gambar ni.. xcantek langsung... huhu)

ok... last but not least.. hahaha....



ye.. aku yang paling besar itu.. tapi yang paling comey.. hahahaha... dengan tema polkadot kami....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


peace yow!!!!

tambahan : tarikh nikah telah ditetapkan, iaitu 23 Jun 2012.. T_T takdapat la aku pergi KK.. tiket flight dah beli pun yang sepatutnya aku pergi dari 20 - 24 Jun.. takpela.. demi keluarga aku sanggup tak pergi... Keluarga Didahulukan, Family Diutamakan.. (erk??) dan kenduri belah lelaki di Merlimau, Melaka pada 30 Jun 2012.. kalau ada sapa2 yang wat kenduri time tu, maap la.. takdapat aku datang ye...

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."