Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

01 Disember 2011

cUti akHir taHuN

Assalamualaikum
dan Selamat Pagi semua!!
wahh... ceria aku pagi ni...
hehehe...

hari ni, dah 1 Disember 2011.
cepatnya masa tu berlalu..
sekejap je dah akhir tahun...
azam dah tercapai ke?
hahahaha...
jangan le tanya aku..
aisshhh.. malu la nak cakap...
2 3 tahun lepas punya azam pun tak tercapai2..
lagi nak berangan nak buat azam baru tahun depan..
hahaha..

okla.. perkara2 atau peristiwa2 yang berlaku sepanjang tahun ni,
takkan nak cerita sekarang kan..
nanti dah akhir2 bulan baru aku cerita ye...

haa.. cuti pulak..
cuti aku masih lagi berbaki 14 hari...
okla tu.. tahun ni tak banyak EL..
kalau tak, tiap2 bulan, mesti ada..
hehehe....

yang aku pelik tu,
aku punya cuti tahun ni,
tambah 5 hari cuti tahun lepas,
adalah sebanyak 30 hari...
maknanya, aku dah bercuti sebanyak,
16 hari....
banyak tu.... aku takde pegi mana2 pulak..
haisshhh..

akhir tahun ni,
aku ingat nak cuti 4 hari selepas krismas..
kira cuti seminggu la kan...
dari 27 hingga 30..
wah.. dah macam nak buat kenduri pulak..
cuti sampai seminggu.. hehe..

kalau ex-bos aku ni,
mesti dia akan tanya...
"ada orang nak datang ke??"
kalau 5 kali ko cuti panjang,
5 kali la dia tanya soalan yang sama...
huhuhu....
belum lagi bos... yang selalu datang pon,
cik biah, member gosip mak saya,
merangkap jiran tetangga..
hahaha..

dan baki lagi 10 hari..
5 hari aku akan bawa ke hadapan..
dan 5 hari lagi, aku masuk GCR..
hmm.. tahun lepas aku masuk 3 hari...
tahun ni 5 hari... okla tu..

tiap2 tahun, aku mesti forward cuti 5 hari..
yela.. aku kan baru 3 tahun bekerja..
konon2 nak simpan cuti la..
kot2 la nak tetiba 'terbuat' majlis apa2 ke..
motip? hahaha...

cuti seminggu tu,
mungkin bukan la seminggu tu dok kampung...
mungkin beberapa hari di kampung,
dan beberapa hari lagi.......
nak jalan2 ke...
picnic ke..
bersama kawan2... hahaha..

hmm.. agak2 mana tempat seronok nak berjimba bersama kawan2 ek?
adakah PD?
wah... dah lama wei tak pegi PD..
dah lama kulit aku ni tak kena air masin..
asyik2, sungai.. air terjun....
huhu..

kawan2ku,
timah, tina, wana, moos dan leha...
serta kawan2 lain yang ingin ikut serta..
nanti kita bincangkan destinasi nya ye..
pilihan aku... pulau2 indah di Malaysia..
wah.. gitu...
hehehe...

4 ulasan:

efa berkata...

eh..ritu timah ade gtau aku g pd 1hb.. tp sory, ak xleh join.

LiaNa YuSoF berkata...

ala.. nape xleh join.. huhuhu... baru nk bkumpul ramai2.. hmmm...

zal88 berkata...

a'ah timah pn ckp ade plan nk g pd aritu..ak pn ingt nk cti 4ari ujg thun ni li..pnt da bkja..hehe

LiaNa YuSoF berkata...

bgus2... mari sama2 kita bcuti.. keja kt opis tu, lantak pi la... hahaha... buleh gitu? kih3..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."