Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

24 November 2011

saMpai haTi maCik 'CEKIK' saYa!! T_T

jam dah nak dekat 1.45pm..
aku ni, masih lagi berkira2 nak makan apa lunch ni..
xpe2... aku gi cucuk duit dulu la..

pas mengeluarkan hasil bumi duit,
aku pun berjalan ke kafe..
sampai2 kafe.. pon tak tau nak makan apa...
ingat nak makan makanan menu sepinggan lengkap..
haa.. tau ke apa menu sepinggan lengkap tu?
menu sepinggan lengkap tu maknanya, makanan yang ada semua nutrien dalam satu pinggan/hidangan..
maknanya ada karbohidrat, ada protein, ada vitamin, ada lemak..
contoh, macam nasi ayam, nasi goreng, laksa, mee kari, dsb...
wah.. dah macam cikgu pulak aku..
dulu aku kan budak ERT.. so, aku tau la sikit2.. hak2tui..
hehehe.. ala senang cerita, bukan nasi campur la...

tanya nasi ayam, ayam tinggal seketul.. bahagian pon tak bape menarik.. hmm..
(tengok la jam oit, da pukul bape.. dah kat pukul 2 da... licin le jawabnya...)
nak ambik nasi putih dengan ikan bakar,
ari isnin aritu dah makan ikan bakar, rasa loya lak tekak.. huhu..
last2.. pegi kafe bangunan sebelah la...

lalu, berjalan lagi aku ke bangunan sebelah..
langit lak dah mendung2 nak hujan..

sampai kafe sebelah,
lauk pun tinggal ape je..
pegi gerai nasi ayam, pon dah habis juga..
last2... amek nasi campur la jawab nye..

aku amek nasi putih dengan kerabu mangga je..
pastu, nampak kat gerai western ada ayam panggang..
macam sedap je.. tak dapat nasi ayam,
ayam panggang pun jadi la..

da settle, pegi la bayar...
sekali aku tengok macik tu dengan lajunya ketik2 kalkulator dia..
"RM8.50 dik"
haaa!! mahal nya... lauk aku kerabu dengan ayam je pon..
(cakap dalam ati je.. huhu)

aku nampak macik tu ketik2
2 + 6.5
macik... mahalnya ayam sampai rm6.50..
ayam tu panggang pun lumur2 kunyit ngn garam je pon..
pastu siram dengan sos cili..
huhuhu...

baik aku makan nasi ayam tadi..
ayam pon sama besar,
harga  rm6.00 je.. huhuhu...
macam hampeh!

tau la hari ni gaji macik..
agak2 la nak cekik saya aduhainyepun!!...

sekian, luahan dari orang yang selalu terkena...
huhuhuhuhu.....

2 ulasan:

efa berkata...

aym kmpung kot li.. lau kafe aku, tb2 aym mhl nk mamp.. , t die kate, tu aym kmpung ea..!

LiaNa YuSoF berkata...

kalau ayam kampung tak besar.. tapi ni saiz peha dia besar.. ayam kampung tu mkn ape lak sampai peha besar gitu.. huhuhu..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."