Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

31 Oktober 2011

xtaU taJuk aPe yG seSuai.. hehe..

ok, aku tau..
dah dekat seminggu blog ni tak ber'update kan..
ke dah seminggu.. hahaha..
lantak la..
aku dah malas, maka takdelah entry nya ye dak?

apa aku merepek ni...
hmmm...sekarang ni, aku selalu sangat sakit kepala..
memang.. memang aku ada migrain..
tapi migrain aku takdelah hari2..

sekarang ni, kalau salah baring je,
mula la aku pening2 seharian..
huhuhu........... pastu, takkan aku asyik nak telah panadol je..
kang ketagihan pulak.. huhu..

ke aku tengah stress..? oh.. stress? tidak!!!
yup.. boleh dikatakan jugak..
memang aku stress, tapi takde lah stress sangat pon...
masalah2 kecil, masih boleh lagi ditangani..
orang kata, tak payah pikir pon takpe,
tapi aku kan... semua benda nak dipikir.. huh!!

atau...
adakah kejadian yang berlaku pada aku lebih 3 tahun lepas,
telah menunjukkan effect nya sekarang?
oh... tidak!!! (gila sekejapan)

kejadian apa tu?
huhu.. malu la nak cerita.....
tapi takpelah, simpan sorang2 pon tak best jugak kan...
jadi meh dengar ini cerita...

*
*

seminggu sebelum aku melapor diri di JPA, (17 Ogos 2008)
ketika itu aku bekerja sebagai kuli di sebuah pasaraya
yang tak berapa famous di Melaka..

sedang aku asyik menyusun2 barang..
iaitu pinggan mangkuk kaca di sebuah rak...
sambil melayan lagu2 yang sedang diputarkan SinarFM,
tiba2, aku jatuh terduduk..
lepas tu, aku terasa pening macam nak pitam..
lepas tu, terasa kepala aku sakit....
lepas tu, aku tengok kiri....
lepas tu..... lepas tu....... aku nangis!!!
huhuhu... sakit wooooooooo....

dan2 je, ada sorang abang,
yang sama2 keja kat situ, (kira bos aku la..)
datang kat aku..
sambil tanya, ok ke tak?
siap tunjuk jari telunjuk kat aku dan berkata "ni berapa?"
(hampeh bin vunguks abang tu!!!)

aku memang tak terkata la masa tu..
menangis..... customer2 yang lalu lalang pon,
hanya pandang je..
nasib baik pagi lagi, jadi customer xdelah ramai sangat...
pastu, abang yang vunguks tadi,
tiba2 menghilangkan diri...

okla, malas nak cerita panjang lebar..
korang mesti nak tau kan apa yang terjadi..
kenapa aku terjatuh..
kenapa aku nangis dan sakit kan...
haaa..... nak cerita la ni..

benda alah ni je yang jatuh....


yaaa... hanya kotak sahaja... yang menimpa aku...
tapi.. dalam kotak tu, ada......................

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




kotak yang berisi benda alah diatas ini,
telah menimpa kepala aku dibahagian kiri
dan bahu serta tangan kiri aku..
sebab tu aku terjatuh... (macam nangka busuk daaa...)

tu yang aku jadi berpusing2.... blur....
pelik... yela, tetiba je aku kat lantai..
aku pelik la..
bila aku pandang kiri je..
aku nampak kotak ni....
terus kepala aku sakit.... tu yang aku menangis..

dan abang yang vunguks dan telah melarikan diri itu,
(aku ingatkan dia mintak bantuan ke..... tapi, hampeh!!)
adalah orang yang bertanggungjawab menyusun kotak2 tersebut..
kotak2 drawer tu disusun di atas para dan tinggi para itu adalah,
setinggi ketinggian aku..
tapi, kotak2 tu disusun bertingkat..
makna kata, setiap baris ada 3 ke 4 kotak disusun bertingkat..
dan aku rasa, kotak yang mencium kepala aku tu,
adalah kotak yang disusun paling atas sekali..
jadi, untuk mengelakkan diri dia dipersalahkan,
jadi, dia dah lari dulu...
(memang aku ingat lah abang tu sampai mati..)

tapi sebelum dia lari tu,
dia sempat panggil 2 orang lelaki, yang keja kat situ jugak..
untuk tengok2kan keadaan.. ye, keadaan ye.. bukan tengok aku...
yang diorang prihatin kan adalah kotak drawer itu...
tengah2 aku nangis tu, aku dengar mamat yang konon prihatin tu cakap,
"lorh.... pecah wei drawer ni, batu ke kepala ko"
tapi tak tau la betul ke tak.. ke dia saje nak kenakan aku...

hahaha... kelakar la sangat...
tapi takpe, kalau korang nak gelak, gelak la.. aku tak marah pon...
huhu...

sehari suntuk aku menangis..
tapi aku tak pegi klinik pon...
sebab....... entah, kepala tak sakit sangat..
mungkin aku terkejut je..

dan yang buat aku bersyukur,
hari itu adalah hari terakhir aku keja situ....
jadi.... esok, aku tak payah nak mengadap muka budak2 hampeh kat situ..
dan tak payah jadi bahan diorang...
"kepala batu" "kepala batu"

sadis kan? huhuhu...
pening balik kepala aku..
teringat balik kisah ni, terus terasa denyut2 kepala aku..
nak2 kat tempat yang kena tu... huhuhu...

jadi, nasihat kepada semua,
walau apa pon terjadi kat kita..
kita kena maklum pada family...
pergi klinik, kot2 ada retak ke ape ke...
atau kalau pihak pengurusan tempat keja korang tu tak nak bertanggungjawab,
buat je report polis..
pastu saman... sejuta ke.. dua juta ke...
ish.. ish... kalau aku buat macam tu dulu, dah jadi kaya raya dah aku..
hahaha... (leh... buleh ek gitu.. hehehe....)


7 ulasan:

Hustler berkata...

kepala batu! kepala batu!

Cik TTK berkata...

mawi jahattttttt...ko sangat kejam hari ni mawi..g keje skg!!

LiaNa YuSoF berkata...

hahahaha.. kuang asam ko mawi.. orang bulan!!!

betol tu yan, soh orang bulan tu wat keja..

Hustler berkata...

Hahahaha!!! kenapa dua org nih dengki sgt ngan aku?? hahahaha!!!! Kepala batu!! kepala batu!!! setepler!! setepler!! Hahahahaah!!!

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. sengal jugak dak mawi ni rupe nye...

Hustler berkata...

KEpala batu~~~ kepala batu~~ (sambil joget2)

LiaNa YuSoF berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."