Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

02 November 2011

Allah seLamaTkan kaMu... aDikKu..

di pagi dan hari yang mulia ini..
bersempena 6 Zulhijjah 1433 H..
aku ingin menyanyikan satu lagu,
khas untuk adik lelaki aku..
yang semakin meninggi dari aku...
huhu...

Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu....
Allah selamatkan Muhammad Hafizin..
Allah selamatkan kamu...

hehehe...
hari ini, 2 November...
adalah hari lahir adik lelaki aku...
yang dah pon menginjak umur 16 tahun...
satu2 nya adik lelaki yang aku ada...
huhu...

ucapan untuk ko wahai pizin..
rajin2 la study ye.. tahun depan ko nak SPM..
ingat2 sikit.. jangan asyik nak mengadap laptop je..
main game la.. tengok bola la.. (tau la ko peminat MU...aku pon minat sikit2.. kui2)
bukak facebook sehari-harian la....
pastu kena marah sebab mengadap fb je,
ko keluar pegi CC plak (mentang2 CC belakang umah)..
tepuk kang!

pastu, jangan asyik nak bergaduh je ngan mak..
aku tengok, ko dah dapat dah skill2 berleter mak..
mak berleter, ko pon sama yek je nak berleter...
sakit telinga aku kalau dua beranak ni dah berleter...
huhuhuhu...

pastu.... pastu ape ek?
eh, aku lupa nak doakan untuk ko...
hehehe...
semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..
semoga jadi anak yang baik..
dengar cakap mak, ayah dan akak2 ko yang 3 orang ni..
jangan asyik buli dekya..

semoga tahun depan ko dapat jawab peperiksaan dengan baik..
kitorang tak harapkan ko dapat keputusan yang cemerlang..
tapi kitorang harap ko dapat keputusan yang membanggakan dari sebelum2 ni..
huhuhu...

pastu, nanti dah habis SPM,
ko mesti sambung belajar lagi...
kalau ko nak, amek kursus macam aku...
Kursus Sains Kesetiausahaan..
hehehe...
ko pon sekolah teknik kan... mesti dapat politeknik punya..
jadi kuatlah generasi kita adik beradik,
yang masing2 semua belajar di politeknik..
hahahaha.....
tapi, kalau ko dapat masuk Universiti..
lagi bagus... memang aku tabik spring toing2 la kat ko...
pastu aku akan taja duit poket ko kalau ko masuk U..
(tu kalau result semester ko adalah cemerlang ye...)

eh... melalut sangat dah...
ha.. tadi aku cakap, adik beradik aku semua belajar poli kan...
hehehe....
akak aku, aku dan adik aku no.3...
kami2 memang dapat poli je..
dah tu rezeki Allah dah bagi..
jadi, bersyukur la dari tak dapat sambung mana2 IPTA kan..
akak aku ---> Politeknik Dungun, Terengganu
aku ---> Poli... PD, Poli PD Poli PD, sekali sekala Teluk Kemang... hahaha...
adik aku no. 3 ---> Politeknik Merlimau, Melaka

meh2.. tengok adik lelaki aku ni..
dulu kecik2 kemetot jek..
aku selalu panggil dia pendek... hahaha...
sekarang, hamek ko..
dia lah yang paling tinggi dalam umah..
hehehehe...

pizin kanan paling depan... tengok.. pendek je kan.. hehe.... uit.. gambar aku time ni adalah masih kurus.. hehehehe...

gambar ni kurang jelas la.. tapi seingat aku gambar ni adalah gambar... 3 4 tahun lepas kot... hehe..

ok, ni gambar tahun 2008.. masih lagi kebudak2kan..

dan ni, gambar tahun 2010.... haaa.. lain kan.. tahun ni punya gambar, aku tak tau celah mana aku simpan... nanti da jumpa aku tepek kt sini k...

ok, itulah cerita adik aku...
hehehehe...

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."