Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

21 September 2011

saLah kE akU..........................?

haih.. hati.. oh hati...
asyik nak jaga hati orang..
tapi hati aku ni, orang tendang2 dan pijak2 je..

salah ke aku mengambil berat..?
salah ke aku terlalu prihatin..?
salah ke aku....................?

aku pon tak paham la..
bila aku terlalu menampakkan diri aku..
orang kata aku GK..
tapi niat aku baik..
aku tak kesah susahkan diri sendiri..
asalkan aku tak menyusahkan orang lain..

jadi, aku berjanji pada diri aku..
mulai tahun depan,
aku tak nak terlibat apa2..
aku hanya akan menolong sahaja..
ye.. menolong sahaja..
sebab aku memang dilahirkan dengan sikap,
suka menolong dan membantu orang yang memerlukan bantuan..
aku susah nak kata TAK bila orang minta tolong dengan aku..

dan aku buat semuanya sebab aku ikhlas...
sangat2 ikhlas...
takde niat nak terlalu menonjolkan diri..
takde niat nak menunjuk2 kerajinan diri..
tidak sama sekali..

bila aku pula diberi satu2 tugas,
aku susah nak minta orang lain tolong aku..
sebab aku rasa aku boleh buat tanpa bantuan orang lain..
melainkan aku memang betul2 perlukan bantuan...
tu pon nak kata aku menunjuk2 kerajinan diri..

mungkin sikap rajin aku ni dah menyusahkan orang lain...
kalau macam tu, aku minta maaf banyak2...
sangat2 minta maaf...

T_T

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."