Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

14 September 2011

meNanGis jUga pErLu jiKa iTu aDaLah caRa terBaik

ntah kenapa, aku jadi sedih..
dari sebelum raya, aku tahan je perasaan ni..
tapi malam tadi, aku tak boleh tahan..
nak2 pulak, time tu aku nak mandi..
memang terhambur segala2 nya lah..

baju raya..
bukan la isu besar... orang kata sikit punya hal la..
aku dah pun redha, bila orang beraya dengan baju baru,
aku beraya, pakai baju yang aku dah selalu pakai ke ofis..

aku pon bukan lah terdesak sangat nak baju baru..
sebab aku ada jugak la beli sepasang baju wat spare di hari raya..
tapi biasa la... baju yang dibeli, dengan baju yang dibuat,
tak sama... susah nak cari dan beli baju yang sesuai dan selesa dipakai..
nak2, orang yang berbadan besar macam aku ni..

jadi, aku pikir xpela..
mayb mak boleh siapkan baju aku lepas raya..
maksud aku lepas 1 syawal la..

aku dah bagitau awal2 kat mak,
15hb aku ada jamuan raya kat ofis..
jadi, aku nak la pakai baju baru..
mak kata ok, nanti mak siapkan..
jumaat lepas, aku balik.. tak nampak pulak mak menjahit..
yela, aku tau mak tak sihat..

hari sabtu, aku cakap lagi kat mak..
mak kata, tak sempat la..
nanti mak jahit hari isnin, hari selasa mak pos..
jadi hari rabu aku dah dapat baju...
hari khamis dah boleh pakai..
gitu la aku pikir..

hari isnin aku sms mak,
"mak, jangan lupa wat baju orang"
mak kata, "yalah"
hari selasa aku sms lagi,
"mak dah pos ke baju orang?"
mak tak balas... tapi malam tadi mak call..
aku dah agak mak akan cakap,
"tak sempat nak siapkan.."
jadi aku terima dengan hati yang reda je la...

tapi aku tak tau kenapa,
aku jadi sedih... bila pikirkan berapa banyak aku dah habiskan untuk raya kali ni..
untuk semua...
aku bukan nak mengungkit.. sikit pon tak..
aku ikhlas... rezeki yang ada kongsi sama2..
cuma rasa apa yang aku dah buat macam tak dihargai...

aku tolak segala keinginan aku,
untuk beli handbag baru, katil dan macam2 lagi...
hanya carpet je aku dapat beli..
sebab aku tak nak la rasa tersepit sangat,
almaklumlah.. lepas raya mesti poket pon kering..
tapi alhamdulillah.. duit masih ada..
lebih dari cukup...

jadi malam tadi, segala apa yang aku nak luahkan,
dah aku luahkan.... rasa puas sebab dapat menangis semahu-mahunya..
aku harap lepas ni aku takkan menangis pasal isu "baju" lagi..
sebab ni pun kali kedua aku menangis pasal baju raya..
kan aku cakap tadi, isu ni bukan la isu besar..
tapi entahlah.. mungkin aku dah lama 'makan hati'...

'wahai hati.. ikhlaslah...'

4 ulasan:

wawa_addien berkata...

alahai..
akak pun rase sedih.
erm byk2 sabar ek. akak pun penah rase mcm tu gak. Nangis laa dik..
biar terhurai ape yg terbuku di hati.
pastu..istifar byk2. InsyaAllah..
tenang laa nnt. Luv u alwayz!!

aBoi berkata...

sabar.. sabar..

zal88 berkata...

em..xleh nk cakap ape..huhu..
cme leh cakap sabar n trus brsabar..=)

LiaNa YuSoF berkata...

kak wawa : ok kak.. luv u tooo... (^_^)

dayah : huhu... ngah sabar la ni.. xde benda la.. aku je sedih lelebih.. hehe..

leha : aku akan berterus bersabar leha... aku kan penyabar orang nya.. hehehe..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."