Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

15 Julai 2011

teRima kaSih baNyaK-banYak...

hujan lebat di pagi hari...
huhuhu...
aku hanya boleh pandang sepi je...
xpela.. lebat ke... gerimis dilautan ke..
nak tak nak, kena redah jugak kan...

kuatkan hati je,
meredah hujan lebat...
dengan angin tak berapa nak berbahasa sepoinya..
baru melangkah 5 6 tapak,
kain dengan kasut aku dah basah...
huhu..
camane ni?

aku teruskan jugak...
sampai blok A je aku berhenti...
huhu.. tak sanggup dah....
ni kalau aku jalan terus ni,
mesti basah lencun...

lebih 5 minit jugak la aku berteleku dalam parking blok A...
sambil2 doa, harap2 kejap lagi hujan reda sikit...
tapi macam takde tanda2 nak reda je...
renyai2 pon xpela...
janji aku boleh jalan....

tiba2.... ada sorang tegur aku..
"kak, akak nak ke mana?"
terdiam aku kejap..
"nak ke bawah"
sorang lagi dalam kereta pulak cakap,
"meh la nak tumpang, hujan ni.."
aku pon tak pikir panjang, terus angguk...

aku rasa diorang tu macam anak beranak..
sebab yang drive tu berkopiah, umur dalam 40an gitu..
yang tegur aku tu, nampak muda..
dalam lewat belasan tahun atau awal 20an..
dan aku agak dia nak pegi kelas...
sebab nampak smart je...

hmm.. yang buat hati aku sejuk tu,
budak tu siap la bukak kan pintu kereta untuk aku..
alorh2... baik nya ko dik..
suka akak...
budak ni memang sopan.. cakap pon lemah lembut je...

dah sampai bawah, aku mintak la encik tu berhentikan aku kat tempat biasa..
tapi encik tu kata, berhenti kat bustop la... hujan lebat sangat ni...
huhu... baiklah encik ni...
terus pegi 5R1, berhenti kat bustop situ...
sebelum keluar, "terima kasih banyak-banyak"

bersyukur sebab masih ada lagi orang yang baik...
tadi masa aku tengah berjalan dalam hujan sebelum sampai blok A,
ada kereta tu lalu sipi2 aku je, nasib baik takde lopak air..
dah la tak tumpangkan, sekali dapat dengan percikan air pulak..
yang tu memang dapat maki la kan di pagi jumaat yang mulia ni..
huhuhu...

4 ulasan:

efa berkata...

hehe.. memg ade mnusia yg msh bek lg kat putrajaya ni.. contohnye.. KITE la.. hehe.. ha'a td pun ade mamat (peh nek vios, encem lak tu) nk tumpgkan aku.. dik meh la tumpg... xpela2..ofis sy kat dpn tu je.. (bajet pemalu je aku ni..hehe)

LiaNa YuSoF berkata...

laa... awat menolak? kalau aku da naik daaa... hehehe....

efa berkata...

kite xleh tumpg org yg tidak dikenali.. igt pesn mak ayh.. (mcm dak2 lg je..huhu)

LiaNa YuSoF berkata...

haha.. tp kalau dah darurat boleh je kan.... kan tengah pegang payung.. kalau dia wat pape, ketuk je dia ngn payung tu, abes citer.... hehehe...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."