Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

20 Julai 2011

maSaLaH yanG daTang iTu saTu uJiaN..

orang kata, semua masalah boleh diselesaikan..
betul.. tak salah pernyataan ni..

kadang2 aku selalu merungut..
kenapa masalah ni je yang selalu datang..
dalam banyak2 masalah,
masalah ni la yang jadi masalah paling utama..
masalah apa? tak perlulah aku huraikan kat sini..
semua orang ada masalah ni..

yang paling aku sedih,
masalah ni melibatkan keluarga..
kadang2 aku rasa diri ni tak berguna,
sebab tak dapat nak bantu..

tahun ni, masalah ni banyak mengganggu aku dan keluarga..
penat dah aku nangis bila terpikir pasal masalah ni..
tapi buat apa aku menangis?
air mata bukan boleh membantu apa2...
takpe, sekurang2 nya lepas sikit beban di dada...

mungkin Tuhan sedang menguji kami sekeluarga..
aku tak salahkan takdir..
mungkin bukan masa nya lagi...

masalah ni banyak buat aku menghargai apa yang ada dalam hidup aku..
tapi dalam masa yang sama, masalah ni juga banyak membantutkan keinginan aku..
takpela.. macam yang aku katakan tadi,
mungkin bukan masa nya lagi...

Dengan nama Allah ke atas diriku.
Dengan nama Allah ke atas keluargaku dan hartaku.
Wahai Tuhanku, jadikanlah aku redha dengan apa
yang telah Engkau berikan kepadaku.
Jadikanlah aku agar merasa cukup
dengan apa yang telah Engkau berikan kepadaku,
sehinggakan aku merasa tidak suka menyegerakan
apa yang Engkau tangguhkan
dan menangguhkan apa yang Engkau segerakan...

Wahai Tuhan yang Maha Besar,
Engkaulah Tuhan yang tidak mampu digambarkan kebesaran-Mu
oleh mereka yang menceritakan tentang-Mu..

T_T

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."