Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

13 Julai 2011

miMpi uLaR


KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!


malam tadi,
aku bermimpi....

ok, sebelum aku cerita,
aku tetiba rasa pelik..
kenapa aku asyik bermimpi tempat yang sama ek?
tempat tu, bukan la dekat dengan aku pun...
area rumah lama aku dekat KL dulu..
tempatnya adalah laluan aku bila aku nak pergi balik dari sekolah...
memang sunyi sikit laluan tu..
sebab belakang rumah flat 4 tingkat..

dah banyak kali,
tak kesah la mimpi baik ke.. buruk ke...
mesti kat area tu..
musykil sungguh....

okla...cerita dia macam ni...
aku tak tau aku nak kemana...
dan kenapa aku boleh berada dekat area tu..
tapi memang aku kena jalan situ untuk balik rumah (yang kt KL)
tiba2... aku nampak ular..
ular tu tengah menjalar.. slow je..
macam baru lepas makan...
aku tak tau ape yang ditelan ular tu...

tapi yang aku pelik..
ular tu pendek je...
adalah dalam panjang tangan aku ni..
(dari hujung jari sampai bahu)
pendek kan?
ular tu macam spesis ular sawa..
besar dia macam betis aku...
(mungkin sebab dia baru lepas makan)
tapi pendek.. tak ke musykil disitu...

aku pon, terkaku la kat situ...
biarkan ular tu menjalar..
pastu tak tau mana ular tu pegi...
konon nak jalan jugak la kat situ..
(tak takut pulak aku... kalau orang lain dah lari da...)

baru nak melangkah,
ada sekor lagi ular...
pun sama jugak..
ular tu pendek..
aku tenung dia, dia tenung aku...
huhuhu...

tiba2 ular tu macam nak serang aku...
aku terus capai kayu, konon2 nak pukul ular tu kalau dia serang aku..
tapi ular tu sembur aku...
aku dah takut da....

tak semena2...
tiba2 ular tu meletup...
dan daging dia berkecai.. berterbangan....
macam kena langgar..
(tapi tak nampak benda ape pun langgar dia..)
macam kena bom..
(tapi bila masa pulak ular tu kena bom)
ok.. jangan tanya aku...
memang aku tak tau..

yang aku tau..
tiba2 ular tu meletup,
daging dia berkecai.. dan berterbangan..
dia punya bersepai tu mengalahkan anaconda..
punya la banyak daging dia yang berkecai tu berterbangan..
padahal ular tu pendek je.. besar betis aku..
sekali lagi aku musykil..
(musykil bila da terbangun dari tidur.. huhu)

daging yang berkecai tu..
bukan daging + darah..
tapi benda melekit yang berwarna hijau...
macam shrek tu... huhu...
dah mengarut sangat dah mimpi aku ni...
haisshhh...

daging2 ular yg hijau tu,
melekat kat seluruh badan aku..
aku pon takut...... kot2 la ada effect apa2 kat aku..
terus aku lari pegi rumah kawan aku..
rumah kawan aku kat flat 4 tingkat tu la...
aku nak cuci benda yg melekat kat aku...
huhu......

tiba2 aku dengar bunyi ayam..
kok kok kok koooooookkkk.....
cehh.... tu bunyi alarm aku daaa...
hampeh..
sampai situ je mimpi aku...
hmmm.... tiada jawapan..

hari tu, ada sembang2 dengan mak dan mak ngah aku...
mak ngah aku ada cakap,
kalau kita mimpi ular..
jangan ingat mimpi ular tu,
kita nak dapat jodoh ke..
ada benda baik nak jadi ke...
mak ngah cakap, kadang2 mimpi ular tu,
tanda orang nak kenakan kita...
macam ilmu hitam..
hantar jin/syaitan untuk ganggu kita...

mak ngah pun bukan reka cerita..
dia selalu tengok rancangan ilmuan islam kt TV..
ustaz/ustazah dalam rancangan tu yang cakap camtu...
ada banyak tanda2 kalau kita rasa macam diganggu...
mak ngah siap bagi ayat2 lagi suruh aku hafal dan baca sebelum tidur...

malam tadi, sebelum tidur,
aku siap dah baca Al-Fatihah, Ayat Kursi 3x,
dengan surah 3 Kul..
tapi dapat jugak mimpi bukan2...
huhuhu...

bukan la aku nak kena percaya benda2 macam ni..
terlebih percaya, syirik pulak jadinya..
walau apa pun berlaku, kita ada Allah SWT..
mohon pada Dia lah kalau apa2 jadi kat kita...

dalam mimpi ni, aku bersyukur sebab tak kena kejar dengan ular tu...
kalau tak... tak cukup tanah aku nak lari...
huhu...




KLIK CEPAT UNTUK BUAT DUIT!!

5 ulasan:

wanna berkata...

lily, dan banyak kali ko cita asyik mimpi ular, dan aku pon rasa mcam bersetuju dengan pandangan mak ngah,

apa kata dapatkan pandangan ulama dan orang2 berilmu, mungkin ada makna tersirat yang kita tak faham,

zal88 berkata...

a'ah li..
ak pn rase cmtu gak..
lbih baik ko tnye org yg lbih brilmu psl hal ni..

LiaNa YuSoF berkata...

ntahlah... aku pelik la... kalau betul apa yg mngah ckp, kenapa aku? aku xde wat masalah dengan sesape pon.. aku xde pulak bermusuh dgn sesape... kot ye pon nak aniaya aku kan.. ntahlah...

wanna berkata...

lily, kadang2 hati orang nie kita tak tau, ang mmg tak de nak buat masalah dengan orang,

dan dah memang hati orang tue nak kenakan ang, ang tak cari pasai pon dia tetap nak kenakan ang,

tak pa,kita pi ja jumpa, sekadar untuk dapatkan penjelasan dan mungkin juga bukan buatan org, dan mungkin juga mimpi tue ada maksud len yang org biasa mcm kita tak faham

p jumpa just untuk tau ja ok li..=D

efa berkata...

stuju..!

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."