Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

06 Jun 2011

paGi taDi puNya cErita...

haih, tak sempat nak mencarut mencoret pagi tadi....
jadi, maka dengan itu,
di kala sedang bersenang lenang ni,
boleh la aku menaip 4 ke 5 barang perenggan kan...
huhu..  ~tak berapa nak stabil sebab mengantuk~

oleh kerana aku sampai rumah jam 3.00 pagi,
dan dapat melelapkan mata jam 3.30 pagi,
alarm aku bunyi 3 4 kali pon,
aku wat dek je....
huhuhu.... ngantuk la... tak paham ke?
marah aku kepada alarm enfon aku..
(gila ke ape marah enfon? hehe..)

tapi apakan daya,
aku bukan kerja kat syarikat sendiri macam Seth Tan,
maka, dengan muka berkerut, aku pon bangun la..
bangun-bangun, ngadap almari baju dulu...
sampai juling mata nak pilih baju apa yang aku nak pakai..
dah pilih, ambik tuala, masuk toilet..

sudah mandi, solat.. iron baju...
mekap-mekap.... pakai tudung sume..
aku pon dengan niat kerana Allah Taala,
terus keluar rumah untuk mencari rezeki..
(cewah2.. ayat ko...)
dengan muka slumber hippo nya,
keluar rumah jam 7.35am..
sah2 la aku lambat kan...
nak wat cmna... huhu....

jalan kaki dari blok aku,
ke tempat menunggu bas..
yang jarak dia, aku rasa lebih 200meter kot..
mengambil masa dalam 10minit,
ikut berat korang la kan,
kalau berat aku, cmtu la...
kalau sakit kaki, 15minit pon pernah...
hehehe...

da sampai kat tempat bas,
ada sekor sebijik bas kat situ...
tapi takde driver...
driver dia ngah bersenang lenang berborak ngan member dia,
yang juga adalah pekerja Nadi Putra,
yang memang akan berada kat situ,
untuk memantau perjalanan masa bas...

aku rasa 15minit ada kot menunggu...
orang nak cepat ni, dia borak pulak...
hampeh sungguh...

aku tengok waktu naik dalam tiket bas...
7.57am.. huhu... redho je la..
dalam kol 8 kot baru bas tu gerak...

yang membuatkan aku hangen,
tiba-tiba driver bas tu gi masuk selekoh kt ofis PKPTG (kot)
aku pon hairan la... eh.. ofis aku kt depan lagi..
asal masuk sini.. huhu...
dah masuk selekoh baru la driver bas tu tanya,
ada sapa2 turun presint 2,
aku hangguk je la..

dengan muka tak bersalah nya,
dia cakap bas tak boleh lalu situ,
sebab jalan tutup...
kan nak wat konsert final af9 kan kat situ...
aku.... adoi........
abes tu, aku kena jalan kaki la ni..
huhu...
dah la lambat, bertambah lambat la..
msj puan dulu la... kang ingat aku tak datang pulak....

maka, diwaktu pagi yang aman dan mulia..
terkedek-kedek la aku berjalan....
walaupon aku nampak bangunan ofis aku..
yela.. bangunan ofis aku tinggi..
memang la boleh nampak...
jarak dia, sama macam dari blok rumah aku ke
tempat tunggu bas tu..
lalu depan mahkamah..
depan perbadanan putrajaya...
lalu depan........... eh, kata jalan tutup...
ni asal ada bas Nadi lalu ni..

haaaaa.... ni aku nak ngamuk sambil guling-guling ni...
memang la depa tutup jalan..
tapi tutup jalan sebelah je...
tapi laluan tu dipindahkan ke laluan sebelahnya...
boleh lalu lagi....
huhuhu...

mula la aku rasa nak menv**i kan driver bas tu....
betol la nyusahkan aku....
*o**h tau..
dah la bentikan aku jauh...
aku kena jalan kaki..
skali tgok jalan tu boleh lalu..
tak hangen ko....

arggghh.. geram!
dari mata aku ngantok sebab tak cukup tidur..
terus segar bugar....

1 ulasan:

noradzlina.kamdani berkata...

ciannye..akk baca pun nek geram.

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."