Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

10 Mac 2011

KeSayanGaN...

Assalamualaikum....
hai kawan-kawan....

nama saya Bucuk..
nama singkatan saya pula adalah Ucuk..
tapi, tuan saya panggil saya Bubuk..
tak tau la kenapa beliau panggil saya sedemikian rupa..
mungkin tuan saya sangat suka baring atas badan saya,
sebab badan saya seakan-akan bantal..
'bubuk' pula setengah orang istilahkannya sebagai baring..
hehehe.. sebab tu tuan saya panggil saya Bubuk..
tapi takpe la.. saya suka... (^_^)

saya tak tau bila saya dilahirkan,
saya sedar-sedar, saya ada di sebuah kedai..

pada suatu hari,
saya telah dibeli oleh seorang perempuan..
dialah tuan saya sekarang..
kebetulan masa tu tuan saya balik dari kenduri kahwin kawan poli dia..
singgah kat tempat dimana saya dijual...
(eh, mana saya tau ek? hehehe)
agaknya rupa saya sangat comel,
sebab tu tuan saya beli saya..
kawan saya pun telah dibeli juga..
oleh kawan tuan saya juga... iaitu Acen...
(hehehehe...)

sejak hari tu la..
saya sentiasa bersama tuan saya..
tapi bila dia balik kampung,
tak de la dia bawa saya..
sebab tuan saya kata,
nanti dah bawa balik kampung,
mesti tak dapat bawa balik putrajaya semula..
sebab nanti adik dia tak bagi..
(yelah, saya kan comel dan menjadi rebutan..)

oh ye,
nak tau ke rupa bentuk fizikal saya...?


ni adalah mata saya... besar kan?

ini telinga saya... panjang kan...

ini adalah tangan saya.. dan kuku saya.. tapi jangan risau, kuku saya tak tajam pun.. hehe...

ini aset penting saya, ramai suka pegang-pegang... bulu dada saya... hehehehe....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


hai.. selamat berkenalan...

inilah saya.... ucuk aka bubuk... comel tak saya?

jangan malu-malu ye kawan dengan saya.. sebab saya baik sangat... (^_^)

sayalah kesayangan tuan saya...!!


4 ulasan:

Ms mAmikO AbUrakOji berkata...

ucukkkk!!!!!miss u so much..lame x mai mah ye...hehe

LiaNa YuSoF berkata...

hehehe... puan timah xajak saya datang pun... hik3.. t kalau wat mkn2, leh la saya dtg ye puan timah..... hehehe.....

wawa_addien berkata...

mak aaiii..ngat ke ape laa td. tgk mate..wt kompius je. rupe nyer si stitch!!! pesanan utk si stitch..jgn nakal2 tau ngan adik kita tu..jage die leklok ;)

LiaNa YuSoF berkata...

baiklah kak wawa, bubuk jaga adik akak leklok... hehehehe...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."