Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

10 Mac 2011

kOt yE pOn, tuNggU La aKu tdO duLu.....

hmm..
malam tadi punya mengantuk,
pukul 9.30 aku dah masuk bilik..
konon-konon nak tido..
malam tadi aku tak memasak,
sebab nak berpuasa hari ni..
jadi, tak buat apa-apa,
mata pun dan layu lagi kuyu...
pergi lah tidur...

dah baring,
tak boleh lelap pulak...
penat gomol-gomol dak bubuk (next entry akan cerita tentang bubuk)
pusing kiri pusing kanan...
eh, macam kawat pulak..
hehehe..

dalam nak lelapkan mata tu,
tiba-tiba..................
ketang.. keting...keting...
(eh, macam tu ke bunyi nya?)
bukan-bukan..... bunyi dia ala-ala bunyi.......
orang baling bola besi ke lantai..
nak kata bunyi guli, kenapa kuat sangat pulak kan....
ke bola kaca.... ha.. nak tau macam mana bunyi nya,
try la buat kat rumah...

dengar je bunyi, aku terdiam kejap..
tahan nafas kejap..
pastu dengar lagi..
eh, makin kuat pulak...
pastu dengar bunyi orang ketuk-ketuk....
bukan ketuk dinding atau lantai..
macam ketuk pintu..
eh, bukan.. kalau pintu kuat sangat...
macam ketuk..... almari baju..
ha..... betul..
macam ketuk almari baju...
tak kuat dan tak perlahan..

aku diam lagi...
eh... eh.....
time aku nak tidur ni,
berbunyi pulak ye...

aku terus baca ayat kursi...
tak semena-mena,
senyap..
tak ada bunyi dah melainkan bunyi angin kipas....
alhamdulillah....
aku baca lagi ayat kursi...

dah tenang,
tak ada apa-apa bunyi dah.....
jadi betul lah apa yang aku pikir,
bila mula-mula dengar bunyi tu tadi....

nak tau apa yang aku pikir?
aku pernah terbaca,
tak ingat sama ada dalam tv atau artikel di majalah...
kalau nak tahu kewujudan makhluk halus tu,
atau aku pernah dengar,
kalau nak tahu rumah tu ada penunggu,
maksud aku, ada orang bela makhluk halus,
akan dengar bunyi benda-benda macam..
guli bergolek ke lantai...
bunyi perabot dialih-alihkan....
dan macam-macam lagi....

tapi kita sebagai manusia,
jangan terlalu taksub percaya benda-benda macam ni..
kita tahu 'benda' tu ada..
tapi jangan pula rasa terlalu takut atau terlalu riak..
apa pun, berbalik semula pada ajaran kita..
ayat Kursi tu boleh jadi pendinding kita..
tak kira saat apa pun...
kita kena kuatkan hati kita, bahawa Allah tetap ada disisi kita...

aku pun bukan la berani sangat..
cuma mintak jauh la....
simpang malaikat 44..
selalu aku doa, jangan aku terjumpa, terserempak,
terlihat, saje-saje menonjolkan diri...
dengan 'benda-benda' ni..

aku tak tau apa aku akan rasa...
tak tau apa aku akan buat..
tak tau apa reaksi aku..
tak tau apa akan jadi pada aku..
bila... ternampak 'benda' tu..
jadi aku selalu berdoa..
janganlah.... janganlah aku nampak 'benda' tu..

sama-sama lah kita berdoa,
agar dijauhkan dari hasutan iblis, syaitan, jin dan yang sewaktu dengannya...

mata pun nak tidur tak nak tidur,
aku pun amek earphone,
bukak la mp3...
eh, td baca ayat Kursi,
tiba-tiba dengar lagu pulak..
hehehe...
tak la, nak elak telinga ni dengar lagi bunyi bukan-bukan,
tu yang pasang mp3...
belasah la lagu apa pun...
terlena jugak la.. sampai aku tersedar,
eh... apasal lagu raya pulak ni...
hehehe....
terus tutup, tidur.......

tu yang terjaga pukul 6.30...
haa.. ni da masuk cerita lain pulak..
gara-gara bangun lambat,
pastu nak iron baju,
baju pulak terbakor.. iron bukak kuat sangat...
adoiii..... istigfar banyak-banyak.....
gi ambik baju lain..
nak pakai baju apa ni?
da la ari khamis,
baju batik pun bukan banyak..
asyik baju tu je...
last-last, baju raya tahun lepas aku sambar,
lantak la... aku tak suka pakai
sebab......ntah... hehehe...

dah kira darurat, belasah je la...
gosok je dah berejam..
siap-siap gosok tengok jam,
7.30..... ayoo...
akhirnya sampai ofis,
punch pukul 8.05 pagi..
bagus Liana.....
huhuhu.... T_T

9 ulasan:

sue. berkata...

alamak...akhirnya lambat 5 minit syg......heee

efa berkata...

hehe.. nak main guli, main la kat congkak.. jgnlah baling ats lntai.. hihi..

aku dh nek tingkt atas.. serm mak ai.. kat dinding sblh rumh no 7 kot, ade lubang..!! seolah2 memg dibuat lubang tu.. pastu aku ngan kak yani tkut2 pun, tengok gak dlm lubang tu.. kosong je dlm tu.. tp gelap2 gitu.. smpai skrg, xde jwpn.. nape dibiarkan berlubang..

LiaNa YuSoF berkata...

sue : a'ahla sue... mmg lambat da... penat je jln laju2.. huhu.. tunggu lif lagi..

moos : eh..eh.. berani pulak ko g tgok lubang tu.. kalau ada 'benda' dok situ, marah ko kacau tempat dia cmne? apa2 baca je ayat kursi naa....

efa berkata...

ms nek, knon2 nk cek umh2 kat atas tu je.. tiba2 jln depan sket, ade lubang.. aku trus tarik tgn kak yani, nk path blek tp kak yani soh truskan perjuangan.. die lead, aku folow.. haha.. tp ok kot, stakat ni xde ape2 lg.

Ms mAmikO AbUrakOji berkata...

ish..seram mak ai li..baik2 la ea li..byk psg ayat2 quran dlm mah...

lupe nk gtw..ude aku ingt nk tumpang tido mah ko ari ahad ni sbb aku xde, die tkot duk mah sorang2...

wawa_addien berkata...

uikss..seram ar.
erm agak nyer dia nk ajak adik jd kwn kot..hehehe..nk ajak men same. gurau je..ape2 pun bykkan baca ayat kursi ek..

LiaNa YuSoF berkata...

moos : hehe... tp len kali jgn berani sangat.. buat xtau da..

timah : boleh la... tp kena bwk toto.. sbb toto aku nipis sgt.. cian lak kt uda tdo, mcm tdo atas lantai je..

kak wawa : mak ai, nak ajak main pulak.. nak ajak berhibur la tu... hehehe... insyaallah... kalau ati tak tenang, ayat kursi la penenang nya..

aBoi berkata...

nasib baik ko brani.. bila agaknya nak tiba umah ko kot. hehe

LiaNa YuSoF berkata...

a'ahla dayah... bila nk dtg umh aku ni? huhu... meh la dtg.... sronok sket aku kawan2 dtg umh... terubat kesepian yg melanda.. cewah.. hehehe....

aku brani sgt tu xla.. aku wat xtau je.. kdg2 tu bising sgt wat aku baran.. org nk tdo, dia blari2 la.. ketuk2 la... baling2 la... rasa nk jerit je, "woi!! jgn bising sgt boleh tak??" hehehe.... brani pulak aku nk ckp gitu... hik3..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."