Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

21 Januari 2011

aKu menaNgiS laGi...

huhu...
huhuhuhu........
sob...sob...sob...
sedih nye citer ni..
sedih + terharu + happy...
nsib bek cter ni happy ending...

aku ni kalau tgok drama ke..
filem ke.. baca paper pon..
kalau ada citer sedih,
cepat je meleleh air mata...
kadang2 sampai tersedu sedan dibuat nye..
padahal citer je pon.... huhu..
tu la.. da nama pon pompuan..
mmg cepat sket hati tu nk terasa...

ha.. nk tau cter ape yg aku layan smpai tersedu sedan ni?
ni haa.. cter Mahabbah Delaila...
kt tv9...
aritu xsmpat nk tgok episod akhir..
sbb xtau pon kuar ari slasa aritu.
tau2 da kuar youtube..
pe lagi, g le mcari episod akhir tu....
nsib bek ada..
mlayan la pe lagi...

part akhir cter ni yg wat aku sedih tol...
cter ni sbnr nye tentang perkahwinan.. antara pompuan yg usia awal 30an
dgn lelaki yg baru abes SPM.. ha bygkan la bpe jaoh jarak umur tu..
byk betol dugaan, cabaran diorg..
dan part akhir ni la yg terungkai segala persoalan....
kalau nk tau, search la kt youtube ye...

ni aku kasi sket bait2 ayat yg wat aku tpaku tgok plakon lelaki ni ungkapkan..
tu yg smpai tersedu sedan tu....

Delaila : hai sayang.. (teros dapatkan suami nye yg terlantar di katil hospital)
Waad : apa khabar..?
Delaila : saya baik.. sayang sakit? hmm? maafkan saya.. sebab abaikan sayang..
Waad : takpe.. semua orang pernah buat silap.. dan saya minta maaf di atas semua kesalahan saya...
Delaila : sayang pun maafkan saya juga ye... sayang sakit apa sebenar nya?
Waad :  Hernia... angin pasang...
Delaila : Ya Allah.. kenapa sayang tak terus terang dengan saya.. ha? kan kita boleh bincang..
Waad : sebab tu la saya mintak lepaskan tanggungjawab sebagai seorang suami.. (mengalir air mata Delaila..)
takpe2... (tiba2 kuar pulak lagu Pada Syurga Diwajah-Nash, mau aku xnangis..) lepas operation ni, kita pergi honeymoon ye..
Delaila : Mana boleh..
Waad : Kenapa?
Delaila : Sebab sayang tak sembuh lagi...
Scene ni sgt mengharukan.... huhu... T_T
Delaila : Sayang suka perempuan tua ni?
Waad : bagi saya, sayang tak tua.. sebab di alam roh dulu kita dilahirkan sama.. saya sayang awak...
(disini, aku sudah tersedu sedan)
Delaila : kerana kesian ke, kerana ikhlas?
Waad : Ikhlas.. tetapi bukan kerana ganjaran pahala ataupun syurga.. tetapi kerana Bismillahirrahmanirrahim yang telah tercurah setitik dihati... (waaa.. ternganga aku dgr ayat dia... huhu... T_T)
Delaila : terima kasih sayang.. sebab terima saya dalam hidup sayang...
(cerita pon habis.....)

waaa... abes sudah citer ni... sdih btol episod akhir...
huhuhu....

ceh... ntah pape aku ni...
tp xkesahla.. citer ni mmg best...
aku suke!! I like!

5 ulasan:

aBoi berkata...

aku pun tengok gak citer ni..tapi tak tengok ending jugak..

Waad tu memang nampak sungguh macam budak2 nau lagi..hahaha

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha.. mmg nmpk budak.. tp dia sebaya kita la dayah... hehehe..

zal88 berkata...

hahahahaa...
ak tgk last ari slsa tu..
sbb mmg da tau dri ari isnin...hehehhe

sue. berkata...

T_T...nape xtau pasal cte ni..T_T

LiaNa YuSoF berkata...

hehehe.. sue, citer ni kt tv9..
ktorg pon jarang bukak tv9..
ble citer ni je baru bukak... hik3..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."