Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

22 Oktober 2010

DuLu LaiN.. seKarAnG LaiN...

tbe2 teringat...
pas tgok program "Lu Pikirlah Sendiri - Nabil"
hehehe...
dia ada ckp psal... My Biodata...

*terasa nk ketawa...*

hahaha.. (da ketawa da pon...hehehe...)
ingat tak masa kecik2 dulu...
dr skolah rendah smpai la skolah menengah... smpai msuk IPT skali kot..
selama 11 taon skolah tu,
agak2 da bpe byk biodata yg korang da buat utk diri korg atau utk kwn2?
haaa... cuba ingat...

kalau korg tanya aku,
mestilah...
mestilah aku xingat... kih3...
ntah la, byk kot...
tp rasa mcm xbyk sgt....

haa... nk cter pasal biodata..
skrg pon msti korg ada buat jgk kan...
tp xdela detail2 masa korg kcik2 dulu... (konon detail.. hehehe)

Kalau Dulu....
2 3 page pon xcukup...
mcm2 korg nk taruk.....
pastu tajuk lagi xle blah..
seingat aku la kan.. spjg mjadi seorg pnulis biodata.. (hehehe)
mcm2 tjuk aku penah tgok..
Tentang Aku.. My Personal.. My Biodata... Aku, Diriku, Hanya Diriku...
hahhaha...mcm2 la...
tu bnda2 yg ditulis pon klakar gak...
contohnya mcm ni....

Nama : Kiah binti Leman
Nama Samaran : Yaya (nak letak jgk....)
Umur : Biarlah rahsia... (pdhal sekelas je ngn tuan punye buku biodata ni...)

had ni xbole blah... sgala nama pak, mak, tok, nek, mak pak sdare sume nk bubuh jgk...
tu blom adik bradik bagai... hahaha... klakar kan....
tapi aku xpnah wat ok....

ok, smbung2....
Makanan Kegemaran : Yang Halal (hahahahhaha... gelak smbil guling2....)
Minuman Kegemaran : Yang Halal (jugak!! hadooii.... penat da gelak)
serupa xyah tulis....
Kawan Baik : Mimi, Nana, bla..bla... (sgt penting! sbb nama tuan punye biodata wajib ada dlm ini senarai kwn baik... kalau x, nnt dia kecik ati.... ok, sama2 kita gelak smbil guling2....hahaha)

ada lagi...
Teman Istimewa : Biarlah rahsia.... (lagi skali.... hahahahhaa..)
Musuh : Syaitan, Iblis dan sekutu-sekutunya ( tp kalau ada letak, biarlah rahsia, makna nye ada la tu.... hehehe)

tu blum lagi, warna kegemaran, hobi, cita-cita....
haa.... cita2...
kalau dulu, aku penah letak cita2 aku,
polis, doktor, SETIAUSAHA (masuk carta beb!)
hobi plak, sume msti akan letak MEMBACA...
kan... kan... kan.........
hahaha... lawak2....

pe lagi ek?
hmm... da byk yg aku da lupe...
tp benda ni mmg klakar la bila diingat2 balik...
ni cter had dulu...
had skrg pulak....?

Kalau Sekarang,
slalu kalau da keja ni...
msti g kursus kan..
ha, dlm kursus tu la nk tukar2 no ngn alamat..
konon2 leh jumpe lg pasni..
(aku?? non ado hokay.. yg rapat2 je still contact)

pastu sekarang,
mana nk tulis cam biodata dulu...
gila!! wat malu je kalau tulis... hehehe..
tu maknanya skrg pkiran kita mkin matang...
letak bnda2 penting sudah..
contohnya camni..

Nama : Kiah binti Leman
Jabatan : bla..bla... (yelah, da keja la kata kan....)
Alamat Ofis : ........ (cewah2...)
Alamat Rumah : ......
No. HP : 0123456789
No. Ofis : 038426852 (nak letak jgk...)

hahahaha....

hmm... sbb tu aku kata dulu lain, skarang lain...
senang je... sbb dulu kita bdk2 lagi... skarang da dewasa...
agak2 korg bole trima tak alasan aku ni?
ke korg nk hempuk aku sket... heheheh...
xdela... sje nk mengimbau zaman kanak2 ribena dulu...
saje nk hiburkan ati... sbb sudahnya,
aku akan tersengih sorg2 dpn pc ni....
hehehhee...

kan terhibur hati nama nya tu..
(^_^)

4 ulasan:

aBoi berkata...

dulu aku pun sama gak macam tu..
tapi sekarang 3 benda je aku tulis..
nama, nama tempat kerja dan no. telefon.. itu je..hehe

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha... aku pon letak tu je..
tp jarang bg no enpon..
t dijaja plak no aku...
(ceh..prsn..)

cik xxx berkata...

haha,
tingat dulu sy tulis...

'jangan kenang daku selalu..nanti rindu'

mcm ngeng!

LiaNa YuSoF berkata...

hahaha... awk ni kelakarla cik xxx...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."