Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

10 Ogos 2010

saMbunGan..

omak aii...
bjanggut tunggu smbungan dr kisah induksi...
da nk basi da cter...
hehehe...
xdela, dlm ati aku, xkn basi smpai bila2....

ari2 asyik ingt induksi...
ingat INTIM...
ingat gelagat pak imam yg mcuit hati..
hehehe...

smlm, penghulu aku, ustaz baharin..
msj kol 4 pagi...
dia kata, dia dpt naik pangkat S41...
syukur Alhamdulillah.......
tu yg tpanggil nk smbung cter..
kalu nk tggu mood, idok le jwb nye...hehehe..
aku ada ckp nk crita psal..
peserta kursus vs pekerja dewan mkn kn...
ingt malas la nk cter...
tp, ni mgkin boleh dijadikan pengajaran pd sume...
(cewah....)
2 3 ari bermulanya kursus,
xde pape msalah pon..
sume ok dan wat cam biasa..
tp ble msuk hari sterusnye,
ktorg slalu ditegur tentang praturan di dewan mkn..
dan aduan yg diberitau, mcm xmsuk akal...
diorg kata peserta baling2 pinggan..
yg xletak gelas tu, ada la... tp bole dikira brape...
pstu yg aku xbole trima, pekerja dewan mkn tu ckp,
peserta lap2 tgn kt bumbung tmpt letak mknan...
what?? ingt ktorg ni ape...
cuba tgok siapa yg dtg bkursus..
Kumpulan Pengurusan dan Profesional.....
xkn la ktorg nk buat cmtu kn....
smpai penghulu besar brani btjwb kalu btol bnda tu tjdi...
mula2 ktorg ada gak la rasa hormat...
tp ble mcm2 crita dan aduan yg ktorg dgr,
ada gak la rasa xpuas ati.. marah...
tp ktorg cool... biarkn je la..
dok tmpt org, kena la hormat tuan rumah..
tp kalu tuan rumah xhormat tetamu,
mcm mana tetamu nk hormat diorg kn....
pstu jumpa tikus kt dewan mkn...
ha, time ni mmg diorg mcm malu gak la...
pstu masa ari terakhir mkn kt dewan tu,
biro publisiti aku ni rjin lak ai bmesra ngn mcik dewan mkn tu...
siap ckp "terima kasih, kitorg nk blik..jumpa lagi..."
tp ape yg mcik tu ckp?
"yela, balik la... jgn dtg2 lagi... dtg tmpt org tau mngadu je..."
ada jgk org mcm ni kn...
xpela, maafkan je la... org tua....
pastu ada gak peserta wat hal..
xikot peraturan, org da bg penginapan,
ngengada nk blik umh...
ape lg, kena la disuruh 'balik' terus....
ulang la balik induksi.....
pompuan lak tu.. (malu je....hmmm...)
ayahanda marah btol....
dia kata xadil bg yg dtg dr putrajaya, selangor, perak, johor, n9.....
yg mrokok pon kena denda jgk...
public speaking kt depan peserta dlm dewan..
hehehe... tp diorg ni mmg sporting..
aku tabik la kt diorg.... sgt berani...
adoi... da byk sgt ni...
tgok gmbo tros la... hehehe...
xbyk pon gmbr keseluruhan..
sbb ktorg snap gmbo sdiri je...
hehehe..
ni smpai2 je tros g dpn INTIM.. dpn INTIM ni ada laut...

ari pertama, masa ice breaking....

sepanjang kursus... bgmbo je keja ktorg....

2 jejaka yg dikepit oleh 4 dara pingitan.... sorg da kawin, sorg lg akan bkahwin...hehehe.......

antara gmbr2 yg paling aku suka..... (^_^)

masa dinner.... Malam Mesere (bak kata ustaz alias....) hahahaha...

hari terakhir di INTIM... huhu... yg pasti dirindui dan diingati........

penghulu besar yang dihormati.. ustaz alias.... penyejuk mata penyejuk hati...hehe....

yang sangat sporting, kelakar dan byk mberi nasihat dan motivasi... en.mazri bin mamat...

dan yang pasti dirindui, telatah, keletah dan lawak2 spontan, ustaz baharin....

dan ayahanda..... (sila abaikan gmbar yg sgt kabur dan rupa aku yg sgt hodoh....huhu)

satu2 nya gmbr paling meninggalkn memori.... sume ni dr putrajaya.... hehehehe.... bangga2!!

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."