Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

03 Ogos 2010

KurSuS InDukSi UmuM KuMpuLan PenGuruSan daN pRofeSioNaL & sOkonGan 1 biL 2/2010 di INTAN KamPus WiLayAh tiMur (INTIM), tEreNggAnU

fuyoo..
pjg gle tajuk.. hehehe.....

hmm...
sbnrnye, aku ngh malas ni...
pale pon msing fening2 lalat lagi...
mood nk bcrita tu... kurang...
tp xpe, aku cuba type slow2...

ok,
pd 18 Julai tepat jam 10.00 pagi..
aku dan 3 org rakan, iaitu Huda, Naz dan Ulie..
bgerak dr Putrajaya ke Terengganu...
dgn menaiki 2 kereta...
aku ngn ulie, naz ngn huda..
yg drive, huda ngn ulie....
aku tukang tunjuk jln.. hehehe...

dgn kadar kelajuan kecut perot punye,
ktorg smpai sana, tanpa sesat... siap mkn lagi...
xsmpai 4jam...
teror x teror dak ulie ni bwk keta...
mcm terbang... huhuhu...
cian huda kt blkg mengejar...
hmm.. Alhamdulillah.. ktorg smpai dgn slamat...

check-in.. aku sblik ngn ulie la kn...
huda ngn naz...
no bilik aku... 137 blok Warisan...
kempunan nk dok blok Eksekutif...
sbbnye dulu, masa kursus asas PA, aku dpt blok Eksekutif..
ni lak dpt blok lama...
xkesahla... jnji selesa....

tp bilik ni ada msalah jgk...
ble bkk tv, tros suis plug xbfungsi..
tp nsib bek lampu, kipas ngn aircond bfungsi..
cuma kadang2 aircond pon wat hal..
time2 panas la dia xle idop..
tp xpe, alhamdulillah.. mmg selesa..

ok, kursus start mlm tu, tp utk pndaftaran online shj..
esok nye 19 baru la aktiviti sbnr..
biasala.. kalu g kursus berhari2 ni mstila ada ice breaking kn..
la ni, mmg best gak la... mana x nye,
peserta 244 org.. ramai gle dlm sjarah aku bkursus..
dibahagi 4 siri..
aku dpt siri 2...
dan pengurus projek nye adalah...
En. Mazri bin Mamat...

ni la dia pengurus projek ktorg... amacam?? hehehe....

dibantu Ayahanda Anuar Ibrahim utk siri 1 selaku pengurus besar projek,
En. Zahanafi Sagaf utk siri 3
dan Tuan Syed Zul utk siri 4...
diorg ni nk cter, mmg klakar dan sporting...
lagi2 ayahanda... hmmm rindu kt ayahanda....

yg smpat aku snap, ayahanda dan en.zahanafi...

masa ice breaking..
biasa la... bhgi ikot negeri.. tp diorg wat ikot belah utara, selatan, pntai timur dan tengah..
dan yg lahir kt mlake 4 org je..hmm...
smkin pupus ke?? hehehe..
xdela.. kn kursus ni wat kt tganu..
so rmaila dr pntai timur.. Pahang, Terengganu dan Kelantan..
pstu pecah2 lagi ikot nombor..
main poco2 jepun...
best2... hehehe...
sehati bdansa... yg ni pon, klakar..
ada 2 pilihan lagu..
lagu perwira dan chicken dance..
tp Fasi yg pilih..
kumpulan aku dpt lagu perwira..
jeles tgok yg dpt lagu chicken dance sbb lagu tu senang nk mnari..
lagu perwira? berlenggok2 la ktorg.. hahaha...

malam pulak,
sesi ngn siri masing2 ngn pengurus projek..
bntuk kumpulan.. dlm siri aku sramai 62 org..
dibahagi 5 kumpulan..
kumpulan aku, Ustaz Azam, Ustaz Shamsul, Hafiz..
Mukhlis, Hanif, Diana, Norliza, Maza dan.. almk xingt la..
hehehe.. yg lelaki boleh ingt sume.. pompuan??
hehehe... phm2 je la ea.. hik3...
Kumpulan ktorg dinamakan Dinamik,
dengan tagline Bersinar Ke Puncak..
wah, gempak x?? hahaha..

ni la ahli kumpulan aku... DINAMIK BERSINAR KE PUNCAK!!

yg paling best..
dan tagline paling kreatif..
mmg xle lupe smpai mati la..
kumpulan Penghulu aku..
Ustaz Baharin...
Nama kumpulan dia Mawaddah Warahmah...
tagline dia... KAMI DENGAR KAMI TAAT....
hahahaha.. bgus kn diorg...
hmm.... rindu kt diorg.. T_T

ok, aku xde la nk cter detail2 dr ari ptama smpai akhir..
11 ari ni... muntah ijau aku kang nk taip nye..
aku just cter pkara2 mnarik je...
bole ea.. hehehe...

spjg kursus tu..
mmg la ada rasa penat...
kalu xpenat bkn kursus nama nye...
tp dlm penat2 tu, aku rasa happy...
hilang sgala tension kt ofis..
yg buat aku lg happy...
aku dpt kenal ramai org dr mcm2 kementerian, jbtn, dr negeri...
diorg ni sume sporting.. sgt2 best...
xkesahla aku xpnah btegur ke..
asalkn aku kenal muka, aku da tau diorg ni sume best...
hmmm... rindu... T_T

aktiviti riadah ari2 ada...
mlainkn kalu hujan...
best gak la.. snamrobik, poco2...
plawanan bola sepak (lelaki)
bola jaring (pompuan) dan
bola tampar (lelaki pompuan)...
aku mwakili siri 2 main bola jaring,
dan alhamdulillah... jadi Juara...
bola sepak pulak, dak lelaki dpt tmpt kedua..
tp bola tampar, xde yg menang.. sbb sume xbpe pndai nk main..
hehehe.. kira okla tu..

tentang tugasan pulak..
yg ni aku mcm lemah sket...
sbb xckup masa..
tp aku beruntung, sbb ahli kumpulan sgt2 mbantu..
thanks pd kak diana, ustaz shamsul dan hanif..
diorg ni yg byk wat keja....
yg lain bkn xbuat.. sume buat..
smpai aku rasa, aku ni yg xmbantu diorg..
hmm.... tp diorg sgt2 sporting..
baik hati dan byk mbantu...

tugasan bkumpulan adalah,
satu hantar pd pengurus projek, tjuk nye tentang penggunaan SMS dlm kerajaan..
dan satu lagi kena wat presentation.. Dasar Kebudayaan Kebangsaan..
Alhamdulillah... sume bjln dgn lancar..
tugasan individu pulak,
sume org dpt soklan sama..
so, ramai yg pkai copy paste je..
tp aku tidak ye.... aku usaha cari jwpn sdiri..
kecuali satu soalan, aku minta pd ustaz shamsul sbb aku xjumpe....

kemudian, pengucapan awam..
paling aku xsuke ni la... hehehe..
bcakap kt dpn.... mgigil beb pale lutut aku..
siap aku mntak 'kejap2 encik' kt en.mazri..
da tu, nama aku org ke-5 dr 62 org...
mau xkecut kena awal2..
pastu en.mazri ckp sukati la nk panggil sape dulu... huh...
dan tjuk pengucapan awam aku, kira senang jgk la..
Kempen Satu Rumah Satu Graduan....
suka dpt tjuk ni...
alhamdulillah, aku dpt bcakap dgn baik wpon mgigil dan mgeletar...
pstu ckp laju plak tu... hehehe...
gasakla, kata 5 min.. tu pon aku tlebey sket...

byk gak gmbr2 yg aku n naz snap spjg dlm dewan...
pas mdgr cramah msti bgmbo... nk ilang ngntok konon..
tp masa mdgr, tsengguk2 jgk.... huhuhu...
tp nnt la... smbungan dr cter ni ye..
aku letak sume gmbo..
sbb kalu byk gmbo ngn text,
bcelaru dan xcntik jd nye...

ni pon ngh malas.. malas2 pon bjela2 jgk cter aku...
hahaha...
nnt smbung lg ea....

kisah pasni,
lagi mnarik...
hmm... xdela mnarik sgt... sje nk cter...
peserta kursus vs pekerja dewan mkn..
ape tu??
denda.. dihantar pulang...
haa... nk tau kn..
tggu entry smbungan nye ye....
hehehe....

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."