Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

26 Ogos 2010

MenGhitUnG haRi....

sjak 18 ogos lepas..
aku asyik membilang hari je...
menghitung hari pon sama la kan....
bilang punye hitung punye bilang punye hitung...
sekejapan je da tinggal lagi 2 hari....

ape yg tinggal lagi 2 hari?

sekarang ni aku da ok sket la..
da bole trima kenyataan..
tp masa mula2 dpt tau, mmg aku sdih sgt...
yela, da 2taon aku berkhidmat dgn beliau..
tup2, beliau terpaksa ditukar ke agensi lain....
beliau tu xlain xbkn, adalah....
bos aku le...
en. ali.... huhu.....

masa mula2 aku dpt tau, aku mcm xdpt kekuatan nk bgtau dia...
yela, dia da la tgh cuti..
dan aku adalah org pertama yg tau..
org atasan pon xtau...
sbb nye, org dr agensi (tempat en.ali ditukarkan)
PA dia kol aku... bgtau...
xterkedu aku dibuat nye..
xde angin, xde ribut..
ttbe en.ali ditukarkan......
kdg2 aku rasa bnda ni mcm kejam je..
yela, ditukarkan... bkn dinaikkan pangkat..
kalu naik pangkat tu lain la.....
sdap sket dgr....

tp xpela,
aku pegang kata2 en.ali...
lepas dia dapat tau dia kena bertukar...
dia ckp,
"xpelah.... dah arahan.... lagipun saya selalu berpikir,
sampai bila kita nak rasa selesa ditempat kita skarg..
sampai satu masa, kita kena berhijrah juga... tu la
nama nye kehidupan"

pergh... ayat dia...
meresap terus ke kalbu.....
mmg start dari tu, aku da xde rasa sebak da...
da xde nak nangis2 da....
sbb tuan badan pon relax,
aku lak yg lebih2.... hehehe....
tp mmg aku xkn lupe la ayat dia tu....

sdih tu mmg la sdih....
sape xsedih..
beliau adalah bos aku yg pertama....
sjak bkhidmat sbg penjawat awam..
dan aku adalah PA beliau yg pertama.....
2 taon da...
wpon org kata 2 taon tu xlama..
tp bg aku, mcm2 da yg blaku dlm masa 2 taon tu...
dan aku hargai semua nasihat dan kenangan dengan beliau...

bos aku ni, nk cter...
dia ni baik sebenarnya...
kira dia ni org yg sangat mengambil berat la....
tp dlm masa yg sama,
dia ni tegas... dia xsuka org wat keja main2...
sbb tu sume keja dia tip top....
hehehe...
lagi satu, beliau ni suka bercerita....
bercakap.... aku akan dgr je ape dia ckp...
hehehe.....

tp tu la...
dlm kehidupan ni mmg kena ada penghijrahan...
kalu bkn dia, aku pon kena jgk nnt..
masa je yg menentukan....
hari ni hari beliau, ntah2 esok lusa aku pula..
tercampak lagi jauh dr keluarga,
sape tau kn....
(uish... mintak jaoh la....)

bos aku akan ke agensi lain,
pada 1 September ni..
maka, 30 Ogos adalah ari terakhir beliau di JPN...
aku doakan yg terbaik utk beliau..
smoga cepat2 dpt naik pangkat..
dan sntiasa dilindungi dan diredhai ALLAH....

siapa bos baru aku pas ni??
huhuhu.... aku pon xtau lagi...
dgr2 perempuan....
harap2 la sume nye ok...

4 ulasan:

aBoi berkata...

insyaAllah..
perubahan buat kita lebih ke depan sebenarnya..hehe

aku dah ada pengalaman tukar bos ni..
awal2 belum dapat rentak lagi.. masih malu2.. sekarang dah ok..hehe

good luck..

LiaNa YuSoF berkata...

Betul3.... aku stuju ngn ayat ko tu...

tp tu la... nk dpt rentak tu mmg susah.. sbb kite kena tgok org nye cmne... kalu dia ok, aku pon automatik akan jd terlebih ok... hehe.. tp bos aku skrg ni pon ok.. tp kdg2 tu ada la rasa xsenang... biasa la tu... hehehe.....

doakan aku dpt bos yg sporting mcm mmber2 pa len kt bhgn aku ni..... hehehe.....

Mia-Ina berkata...

penghijrahan kdg2x boleh buat kte maju ke hadapan

LiaNa YuSoF berkata...

btol tu kak mia..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."