Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

09 Julai 2010

HaRi iNi daN seMaLaM....

Assalamualaikum...

ni tajuk bkn psal lagu..
"hari ini kau dtg riang tersenyum buat ku senang..."
xde kena mengena langsung...
hehehehe...

hari ini aku kembali ceria slepas berduka smlm...
huhuhu....
nk tau nape??
ikuti cerita dibawah...
(cewah...)

smlm, tepat jam 6.55 petang wktu malaysia...(xkn indon plak kn..)
aku yg dlm keadaan blur dan kepenatan baru shj turun dr bas..
utk pulang ke rumah...
dlm beberapa langkah,
ttbe aku mcm tersentak..
"EH.. MANA PAS KEJA AKU??"

hmm... mcm2 hal la...
tgn aku ligat la bkk handbag... kot2 aku da msuk dlm beg..
time ni cool lg.. konon2 ada la bnda alah tu dlm beg..
tp, mmg agk mendukacitakan..
TIADA...
adoyai.. mana pulak ni....
aku da resah gelisah....

ok, yg hilang tu pas keja dan IC aku..
mungkin bg org lain, xpela....
g wat report, wat baru...
(ckp mcm mkn kacang kn...)
TETAPI..
nape aku rasa terkilan sgt..
sbb, IC tu adalah IC yg lom pnah ditukar...
kt situ ada alamat KL aku.. jd aku syg sgt2.. (bole ke gitu...hehehe..)
pastu, pas keja aku..
gmbr kt pas tu adalah satu2 nye gmbr aku yg elok..
dlm erti kata lain, aku bole puji cntik la..
hehehe..... jd tu pon aku syg sgt2..
dan.... ada nametag aku..
nametag tu aku baru ganti sbb dulu ilang jgk..
jd kt situ, aku syg duit aku nk wat nametag baru lak...
then pling2 xbest, nk wat ic ingt wat cmtu je..
kena byr denda wooo.... rm110.00..
tp aku kn keja kt jbtn ni, xtau la ada dpt diskaun ke..hehehe...
byk cekadak kn aku ni...hik3...

maka, aku jd xtentu arah la ble bnda2 ni hilang..
sbnrnye, aku mmg da agak tercicir dlm bas..
aku pon sengal xterus letak dlm beg pas turun dr ofis..
slalu mmg aku simpan terus..
tp smlm........... hmmm....

dan mlm td, adalah aktiviti gempur..
gempur ke putrajaya central..
g kt kaunter dia tnye kot2 ada driver yg tjumpe dan serah kt situ...
tp jwpn yg aku terima... TIADA JUGA...

lama jgk la dok kt situ..
pstu depa tnye ada tket bas x?
kalu ada bole cari bas dan driver yg bawak bas tu..
dan yg amat mendukacitakan lagi..
tau x,
hmmm.... kalu bnda nk jd, mcm2 hal bole tjd...
aku yg skali lg sengal...
hmm... malas nk cter..
nnt msti korg kata.. "laaa.... asal ko........."
xterckp agknye.. hehehe..

ok2.. aku ckp jgk la..
tp jgn marah2 lily tau... hahaha..
masa dlm bas tu...
aku main lipat2 tiket tu...
pstu.... nk bg cntik lipatan tu,
aku g koyak tket tu...huhu...
sengalkan saya??
dan paling cntik skli..
aku koyak, tol2 kt butiran2 tket tu...
no bas, stage brape, jam brape naik..
sume sudah ilek..huhuhu...
sdih hidup aku..
pstu tket tu bole plak aku simpan dlm beg..
ble org kt kaunter tu kata ada tket ke x,
aku ckp la ada... tp ble tgok tket tu,
adakah aku punye harapan??

ok, selesai cter aku yg smkin sengal..
berbalik pd cter td..
kt kaunter tu, puasla telinga aku ni dok dgr driver2 bceloteh..
"len kali tket simpan..."
"cmne bole tertinggal??"
dan yg pling teruk,
"tertinggal spender ke"
HAMPEH!!

kesian kt member, timah ngn leha..
depa snggup g blik amek handbag,
sbb mai td xbwk handbag..
ble tanye tket, opkos la dlm bag tu kn..
tp da bwk beg, tket nye.. huh!! mls nk ckp da..

pstu, aku decide g balai wat report..
ni lagi satu cter hampeh lagi .....(tut!!)
aku tau balai kt mana..
tp dak timah ngn leha kompius kt ne..
so dgn penuh hemah dan berbudi bahasa nye,
timah pon pegi la kt driver then tnye..
"pakcik, balai polis kat mana ea...?"

dan dgn kurg ajar nye...
pcik xsdar diri tu ckp,
"tu ha kt dlm tu.. kata nk g balai polis.. nk bwk la ni... byk tanye pulak... kang aku turunkan kt tepi jln baru tau... bla..bla....bla....."
agak.... agak kurang ajar ayat tu...
terkedu la member tu...
org ckp baik, dia bole ckp tu plak...
sdih member...

hangin gak la aku..
tp aku smpat mjwb..
"laa.. bertanya je.."
ish... nsib baik la dia agk berusia dr aku...
kalu x......... ish.. ish......ishhhhh.....

ok, ketepikan cter pcik bas NADI PUTRA yg kurang ajar tu..
cter di balai polis..
smpai kt pintu pngawal..
en.polis tu bertanye tujuan dtgnye kami ke balai polis tersebut...
aku pon ckp, nk wat report ic hilang..
nasib bek en.polis baik2 sume nye..
puas ati la ngn service yg diorg berikan...

dan hari ini..
lepas beli breakfast, msuk2 blik je..
org dr bhgn PRO call..
dia ckp aku ada hilang pas ke??
waaaahhh...... biar betul..
mcm xpercaya ape yg aku dgr ni..
"pas awk ada pd saya, ada orang hantar td..."
huhu.... rasa nk mnangis..
ALHAMDULILLAH....

sekejapan je aku da ada kt bwh tu..
g amek pas aku..
bkn men exited lg aku....
nsib bek org PRO tu xckp byk dan bg je....
hehehehe..
jd.. arini, aku happy la...

thanks kt kwn2 yg bsusah pyh...
arini nk blanje diorg mkn...hik2..
dan pd org yg hantar blik brg aku tu...
mmg nk ucap terima kasih byk2 la kt dia..
aku xtau sape.. kalu aku tau, aku nk peluk dia...
kalu prempuan... hehehe...
kalu lelaki..hmm... xpkir lagi... ngeh2..

hmm... harap2 pasni aku xcuai cmni..
mmg la bole wat baru..
tp aku da susahkan ramai org..
member2... en.zahar kt psentral tu..
rasa bsalah sgt..
td en.zahar tu call,
ckp jgn cuai lg...
huhuhu.....
baik encik.... saya akan ingt pesan encik smpai bila2...
terima kasih semua....

Tiada ulasan:

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."