Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

12 Julai 2010

aLmK.. sUsaH nyE taG dR CiK sEha....hmmm

Anda seorang wanita yang hebat sekiranya.....

1. Anda mampu bangun semula walaupun telah jatuh berkali-kali
2. Anda tidak akan membazirkan air mata hanya untuk orang yang tidak penting dalam hidup anda
3. Anda tidak akan mengeluh walaupun diberi tugas yang banyak setiap hari
4. Anda tidak pernah berkira untuk mengeluarkan duit untuk insan tersayang..malah anda sanggup berkorban demi melihat orang yang anda sayang tersenyum dan bahagia
5. Anda tidak akan menunjukkan kesedihan anda dihadapan orang yang anda sayang
6. Anda tidak pernah rasa jauh dari orang yang anda sayang
7. Anda tidak ingat dah berapa jam anda tidur
8. Anda sentiasa bersederhana dalam apa jua keadaan
9. Anda sentiasa ingat bila kali terakhir anda mengucup tangan ibu dan ayah anda
10. Anda yang sanggup membaca ciri-ciri wanita hebat ini....

Sebenarnya anda semua adalah hebat.. kenapa??
kerana hebat itu subjektif dan orang yang minilai hanya manusia biasa..
hanya kita yang mampu menilai kehebatan diri kita sendiri..
Bagi anda yang hebat.. saya tag anda semua... sila tuliskan hanya 3 sahaja
kehebatan anda.. supaya anda tahu dan bersyukur dengan kehebatan kita
yang kadangkala kita sendiri tidak perasan..
sebelum anda semua jawab, izinkan saya jawab dahulu..
3 kehebatan saya....

► alamak... aku xtau le ape kehebatan aku.. kang aku ckp, korg kata aku prsn syok sndiri... tp xpe, ni yg kuar ikhlas dr hati aku.... sbb aku xrasa aku hebat... aku hanya manusia biasa....

1. aku bkn jenis orang yang pendam kemarahan.. kalau aku marah, hanya sekejap... sekejapan je aku da sejuk semula.. paling lama pon akan amek masa shari utk redakan kemarahan.. dan aku pulak xsuka ungkit balik atau orang lain ungkit balik apa yang dah berlaku.. adakah itu dikira kehebatan??

2. aku adalah seorang yang bersederhana... xperlu pakaian atau aksesori mahal... ckup skadar nmpk sopan dan sdikit bergaya... dan aku xpnah nk abiskn duit bratus2 smata2 nk kn barang atau benda yg mahal.. dan aku juga bukan seorang yang boros... adakah itu dikira kehebatan??

3. mengikut sjarah lama... hehe... aku seorang yg suka memberi... xkesahla dr segi apa.... wang ringgit tu hanya ikut kemampuan.. slain duit, aku xkedekut nk share ilmu... dr skola smpaila skrg... apa yg aku tau, aku akan share dgn org yg paling aku syg.. expecially mak.. dan adik bradik.... time study pon.. apa yg aku tau, aku akan share ilmu dgn kwn2... kalu btol2 xtau, baru la aku bg tiru je.... hehehe... tu pon dikira kehebatan ke??

ok, aku xphm sgt tentang tjuk ni... sbb tlalu subjektif..
kalu nk kira kehebatan luaran aku... aku bole kata aku ni....
hebat masak.... (ikot tekak aku le...hehehe...)
hebat bckp ble marah...
hebat jgk la masa skola dan poli dulu.. kira pndai la..
haaa...nmpk, aku xle ckp bnda2 ni..
nnt org kata aku syok prsn sdiri...
sbb bkn sume org bole trima diri kita..
yg tau, hanya diri kita je...
kalu ada kehebatan dlm diri aku di mata org lain,
aku bsyukur..sbb ada jgk org yg nmpk...
tp mcm aku kata td, aku xsehebat mana..
aku hanya manusia biasa, sama mcm orang lain.....

4 ulasan:

NUR FASEHA BINTI IBRAHIM berkata...

ha..kita memang hebat kan..sebenarnya entry kali ni aku nak korang cungkil kehebatan dalam diri korang..bukan untuk kita megah atau menunujuk2..kadang2 dalam kepenatan seharian kita bekerja kita kurang beri perhatian terhadap apa yang kita ada..kita jarang mengaplikasikannya kerana kita malu...kita takut jika diejek..sepatutnya kita perpu yakin kerana kekuatan seorang wanita juga terletak pada nama nya..

aBoi berkata...

semua orang hebat !
kamu juga hebat !

LiaNa YuSoF berkata...

yeah.. aku generasi hebat!!
wah..boleh ke gitu... hehehe...

NUR FASEHA BINTI IBRAHIM berkata...

yana :kita semua hebat kitalah juara...(ala2 lagu brands heheh)..

aboi :ko tak jawab pon tag aku??

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."