Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

29 Jun 2010

cTeR LawaK - aKu yG seNgaL....

hmm..
aku asyik teringat kjadian mlm td je...
mmg hampeh aku ni.. sengal xbertempat..
hehehe... cmne la aku bole................
hahaha... lawak la...
bg aku lawak la, sbb xpnah tjadi dlm idop aku
slama 21 taon lbih ni..

smlm aku pose..
so, tkocoh2 la nk mandi, bersiap, solat, berbuka..
sbb nye, mmber ajak g tgok wyg...
(dia blanje.. tgok The A Team... BEST!!)
dlm dok bsiap2 tu,
dia msj... da siap ke? dia nk gerak da..
aku pkir, dia ni gerak dr ofis kot..
xpela, dlm 10 min lg dia smpai la tu..

aku pon thegeh2 lg...
dok pakai tdung, touch-up2 sket... hik3..
pstu aku tgok enset mnyala..
eh, jap nau da smpai...
dia ckp, ok da ada kt bwh, bole terjun skrg..
hahaha..

ada nk soh aku terjun dr tingkat 14...
dia ckp pkai lif lmbt sgt..
huhu.. arwah la aku cmtu.. xsmpat nk tgok wayang...
hak3...
kocoh punye kocoh.. kengkabut...
lari sana sini, amek enset..
amek sweater.. amek kunci umh...
amek beg duit n ic...
aku pon laung.. "bye korg...aku kuar..."
kt dak2 umh...

da tutup pintu,
pkai slipar, kunci pintu gate..
aku pon gerak ngn penuh bngga nye...
almklumla.. da rindu nk msuk pnggung..
(last tgok, LBS bln lepas kot...)
hehehe...

dlm 4 langkah ke 5 langkah,
aku pon betolkn la brg2 yg ada kt tgn..
srabut je ngn sweater yg mnutup sume brg2 len..
(beg duit n enset..)
ttbe.....
aku tbenti...
btol2 dpn tingkp dpur umh aku..
laaaaa....
pe menatang ni wat kt tgn aku....
huhuhu.....



adoyai..
malu2.... cmne la remote astro leh ada kt tgn aku ni...
huwaaaa.. aku ingt aku pegang enset..
pastu dok raba poket.. enset dlm poket rupanye..
huhu...
org nk cepat jd lmbt...
dlm pd malu tu smpat la aku tsengih2..
nk gelak tkot dak2 ni prsn...

bkk pintu sume,
msuk snyap2 je..
nsib bek sume kt blik...

hahahahahahahhaaha.....
aku bjln ke lif smbil gelak...
adoi.... malu nye...
nsib bek aku xbwk smpai kebawah..
xpsal2 sume mcari remote astro...
hahahaha...

pesanan saya : buat keja jgn gopoh... (pesan kt diri sdiri sbrn nye...)

4 ulasan:

aBoi berkata...

hahaha...memang kelakar...nasib belum turun lagi...

cik xxx berkata...

biasa la tu

NUR FASEHA BINTI IBRAHIM berkata...

ni da masuk tahap pra nyanyuk ni...takutnyer...liyana...becok..heheh rindu kat ko..

LiaNa YuSoF berkata...

dayah..
mmg klakar,smpai skrg pon aku dok gelak lg ble tringat.. hadoii...

cik xxx..
hmm... xbiasa kak.. ni luar biasa punye peel ni..huhu...

seha..
huhu..tu la... da tua rupenye aku ni.. npe ko panggil aku becok? aku becok ke...huhu... xkn....hehehe..... sket2 je.. haha...

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."