Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

29 Jun 2010

sePerti biaSa...

seperti biasa...
aku xde idea yg nk dikarang.....
huhu...hmm....

pagi ni kpala aku still lg pening2..
dr blik keja smlm....
xtau npe... mayb byk sgt bpkir..
hmm...

tau x ape yg aku pkirkan sgt ni...
bnda remeh temeh je pon...
dok pikir bju raya xbeli lg...
pruntukan utk duit raya taon ni...
sume nye psal raya la..
kn bnda remeh je tu....
adoyai... tros pening pale aku...

aku bkn nye ape..
aku mmg suka prepare bnda awal2..
sbb nye, xnk wat bnda last minit...
lg pening pale aku...

da la, xmo pikir lg..
la ni aku nk plan...
blik kmpg mggu ni, ingat nk bwk family mkn ikan bakar...
yewww.. sdap nye..
uppsss.... itu xmsuk dlm plan diet aku k..
hahaha...
langgar pantang sket je...
(ceh, mcm la aku ngh bkerja keras berdiet.. adalah sket2... kurgkn mkn...)

da lama xbwk family mkn besar..
actually, bkn da lama xmkn luar..
da slalu...
kalu sbln aku blik 2x..
maknanye 2x la ktorg mkn luar..
tu lom kira aku blik lg..
tah bpe kali tah family aku mkn kt luar...
(hehe..malas masak sket...)

ni nk cter,
bkn ngungkit ke ape..
tp mmg klakar.. dan aku da bole agak dan phm...
sbb tiap2 aku blik kmpg, slalu aku blik ari jumaat kn..
so, mlm tu.. ble aku smpai je,
aku akan turun.. kalu x kt pekan alor gajah,
aku turun kt mlake cntral...

pstu mstila depa kena amek aku kn...
kalu x ayah, akak aku yg drive..
pastu aku nk msuk keta je tgok,
mak oii... ni apasal sume ikot ni...
nk jemput aku pon, sume2 ngekor ni..
akak dan 3 org adik aku tmasuk mak dan ayah...
eh3... ni mana aku nk duduk ni?
dlm bonet ke??
hehehe...

pstu da msuk keta,
adik aku pon bsuara..
"Na... blanje mkn na..."
hmmm... da agk da.....
tiap2 kali aku blik cam gitu la.....
hehehe...
tp xpe, bkn slalu dpt kuar 1 family...
aku mmg sronok... sume ada....
mkn ramai2.. order byk2....
hahaha..
dan kali ni, nk bwk diorg mkn ikan bakar...
emm... sdap nye.. xsbar nk tggu ari jumaat...
hik3...

eh2.. aku da mlalut da...
tros tliur nk mkn ikan bakar..
pagi ni aku makan biskut kering..
cicah teh o...
(favourite ni....)

karang kt2 tghari baru la mkn bekalan yg aku bwk dr umh..
(cewah..rjin bwk bekal..)
bkn ape, slain mjimatkan dan xmembazir,
dpt kurgkan mkn....
hehehe.....

ok2...
da sgt2 mlalut..
aku nk g wat keja da....
korg2 pon, yg bekerja tu,
g la wat keja dulu ye......
hehehe.....

1 ulasan:

aBoi berkata...

bagus2...teruskan usaha..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."