Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

12 Mac 2010

xSihaT....

arini...
baru la aku bkesempatan nk bukak blog...
skrg ni xbpe sihat..
idong msih lg berair mcm dak tadika..
batuk pon, kdg2 manja je bunyi nye...
hmmm.....

smlm aku ingt nk amik MC..
kesudah nye aku cuti je...
xmmpu nk g klinik..
kalu la aku ada pakwe..kn senang...
hmm...... merepek sudah..

aku disahkan demam, migrain, selsema, sakit tekak...
pd hari selasa...
ermm...bole ek gitu..
hehehe..
kebetulan pulak, niat suci murni aku nk bpuasa pd ari tsebut..
tp aku kuatkn ati je....
tahan smpai maghrib.. Alhamdulillah...

tp mlm tu..
amek ko....
sakit kpala...
idung tsumbat....

ingtkn esok nye (rabu) da ok..
btmbah trok lg ada......
mlm tu blik ofis mndi2 tros tlena...
sbb xtahan sgt sakit nye...

sudah nye smlm tpksa la cuti..
sbb nnt lg trok pulak..
da la ofis ni sjuk...

tp, ksian dak2 umah..
da nmpak da aku ni penyebar virus..
timah pon da ada simptom2..
leha pon...
huhuhu...soryla kengkawan....
bkn sengaja.....huhu....
so yg len2...jgn dekat ngn aku..
sbb skrg ni aku ngh batuk....
n selsema skali...
huhu......

ksian pakwe timah..
msuk wad sbb denggi.....
harap2 dia cpat la baik...
aku da pnah kena, so kebarangkalian utk kena skali lg tu mcm xde kot...
ceh...pndai2 je aku... kalu nk kena, kena jgak..
kuasa Tuhan kn....

harap2 sume sihat la...
mak sihat.... kwn2 sihat.....
da penat da jd org sakit,
dan da penat tgok org sakit.......
T_T

pape pon.. Alhamdulillah...
sbb Tuhan masih lg beri kita nyawa..
utk bnafas dan meneruskan kehidupan....

teringat cerita "Cinta Tikar Sejadah"
kt Oasis..
cucunya, si Hazry tu ckp pada atok dia..
dia nk jd cam atok dia.. cool dan xmelenting pon,
wpon org khianat rosakkn kolam ikan dia..
yela, sape xmarah kalu sume ikan yg kte bela abis mati....
tp atok dia ckp,
knapa nk marah? knapa nk melenting....?
kn sume tu pinjaman dari Allah SWT..
DIA da bg pinjam... da masanye, DIA amek blik...
ble dgr, tros rasa sesuatu dlm ati ni....

slama ni pon aku byk mrungut..
suka marah2 ble xpuas ati....
tp ble tpikir blik ayat atok tu...
terasa sedar diri ni....
yela, sume tu Allah yg punye..
kita pun Allah yg punye...
sume yg terjadi, sume ketentuan DIA....
sakit ni pon ketentuan DIA...
nmpknye pasni aku kena byk muhasabah diri....
hmmmm.......

2 ulasan:

aBoi berkata...

semoga cepat sembuh..

zal88 berkata...

ak dh mla tnjuk kn tnda2..hehe
tp xpe la...
sakit tu ALLah yg bgi kn..

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."