Hai Kawan-Kawan!

Foto saya
#1988 #orangMelaka #single #PA@Putrajaya #masihmencari #sukaketawatapicengeng #sukatengokwayang #sukakaraoke #sukamainbowling #tempatkongsicerita #untukkawan2

Geng2 DiaryManja

01 Mac 2010

Oh!! LeLaki...

alamak... tjuk dia..
bkn men lg...
pnuh kekuatan aku nk wat entry ni...
sbb kwnku dak aboi da pnah buat kn..
so.. aku pon nk kongsi kan pngalaman ni...

ok, ni entry bkn nk mperkecilkan kaum adam...
tp sbg perkongsian dgn kaum hawa....
aku tau, msti ramai da ada pngalaman mcm ni..
xdinafikan, sblum ni pon prnah tjadi kt aku..
harap kaum adam yg baca, xkecil ati ye..

sblum wat rumusan dan kesimpulan,
meh aku ceritakan pd korg semua..
nape tajuk entry aku ni... oh!! lelaki...

beberapa minggu lepas,
ada sorg lelaki.. ttbe tegur aku....
aku mmg kenal dia ni.. kwn kpd officemate aku sdiri...
slama ni pon aku kalu jmpe dia, aku senyum je...
da mmg habit aku...hehehe...
ok, smbung cter...

dia da tegur, so..aku sahut je la..
kang org kata kte ni sombong pulak...
borak adalah 2 3 soklan...
pastu da xjumpe lg da..
jumpe pon sbb tserempak, tp xdela tegur sgt....

mggu berikut nye,
si dia ni brani tegur aku lg...
dia mintak no. tepon aku...
kalu korg kn, baru je kenal, korg bg x no kt dia???
ok....aku da terbagi no tepon kt dia... (nk nyesal pon xguna...)
sblum ni ada gak dia soh mmber dia mrangkap officemate aku kim salam... aku jwb je la... waalaikumsalam......

start je aritu,
mlm tu jgk...
dia dok msj2 aku...
aku pon layan je la....
org nk bkwn.... kte pon kwn la...
lgpon aku suka tmbah2 kwn.. expecially lelaki...
ehh...bkn ape.. aku xramai kwn lelaki...
nnt ape2 hal, kan bole mintak tolong kn.....

tp aku xsangka,
dlm bkwn tu,
rupanye dia ckp nk kenal ngn lebih dekat....
ayooo.... pe mksud dia tu...

ni msj dia diawal2 pkenalan...

dia : Assalamualaikum yana free ke mlm ni kita keluar "dia" blanja makn..

aku yg sememangnya da mkn pon jwb la...

aku : Wsalam..hai "dia".. Sory xprsn msj..nk blanje mkn? saya da mkn ptg td.. kenyang sudah..hehe...

tp xsangka dia jwb cmni..

dia : Tak apa lah orng tak sudikn wat apa nak paksa maaf kalau kehadiran sy ni awk tak suka maafkn sy.. Ya..

oh..sudah.....

aku : Npe ckp cmtu.. Saya ok je..xkesah pon bkwn..btol saya da mkn td..xkn saya nk tipu..

dia : Ya sy pecaya kan awak.. Yana sudi ke bkwan dgan isan yang mcm sy ni.. Yang tak sempurna dn yng lemah..

ni yg aku lemah ni..... nk gelak bdekah2 pon ada....

aku : Hmm... sume manusia xsmpurna.. org kata bkwn biar beribu

mcm kelakar je jwpn yg aku reply kt dia tu..... punye lama pkir nk bls ape..ni je yg tmmpu....

dia : Ya betul tu tapi kenapa orng tak suka kwn gan sy kenapa orng selalu tipu diri ni.. Awk ada no celcom ke kalau ada kan baik oleh kt borak2 pajang

aku baru nk kesian..... skali dia tnye ada celcom ke tidak... mntang2 la aku pkai maxis... hmmmmm......

aku : Xdela..buat pe nk tipu dri sdiri....Lgpon kte bkwn kn.. Npe nk kne tipu.. Saya xde no lain...

ok, sbnrnye aku xphm ayat dia... sbb xde titik noktah....hehehe.... pstu aku jwb pon aku xphm ayat sdiri.... dia ckp org slalu tipu diri dia tu... oooo...aku ingt nape org nk bkwn ngn dia tipu diri sndiri...kira mcm xikhlas la.... pending aku ni....

dia : Tak apalah maafkn sy ya awak wat apa skrang ni..

aku : tgok tv..okla, saya nk iron bju..

aku tpksa tamatkan msj sbb mmg aku nk iron baju.. lg satu, aku da rasa smcm je ngn mamat ni.....

baru bape minit aku terlelap...dia msj lg.... T_T

dia : Assalamualaikum wat apa tu dah tidur ke......

aku da xlarat nk bukak mata.... aku biarkan je....
5min kemudian....

dia : Tak apalah dah mesti tidur ni kan.. Slamat mlm.

fuhhh......

esok nye tserempak kt tmpat tggu bas.. nsib bek skrg da kena bratur.. aku kt blkg skali.. dia btol2 kt dpn bus stop.. kira jauh la.... aku mmg wat2 xnmpk dia....hehehe...jahat kn aku.... bkn jahat la... aku xselesa...

turun bas pon aku xpndg da bas tu lg.. mmg aku turun dulu baru dia....
masa jln ke lif.. ttbe tpon aku bunyi...ingt bos msj.... rupe2 nye dia...

dia : Assalamualaikum slamat pagi....

hmmmm......

pstu dua ari dia xmsj.... aku pon wat biasa la.. mlm jumaat aritu ttbe dia msj....

dia : Assalamualaikum yana wat apa tu....

aku : Wsalam.. ngah tgok tv.. xde wt pape pon...

dia : Oh... Tak balik kampong ke ;-)

aku : X... da 2mggu btrut2 blik, so..ingt mggu ni nk brehat je kt umh..

dia : Oh mcm tu oleh lah kt jalan kan hehehe :-) kalau sudih lah dgan isan yg lemah ni.

oh my gucci!!! dia sdg mduga aku..... wat ayat sdih la pulak......... ni yg aku xbole ni... tapi.........

aku : Ermm.. sorila..saya xbiasa kuar ngn lelaki.. xpnah pon....

jgn salah anggap perkara diatas... mmg aku xpnah kuar berdua ngn lelaki.... lg2 baru kenal.... kuar ramai2 tu slalu la... xkn aku nk angkut mmber2 ikot aku kuar ngn dia nek bas.... lgpon dia baru lg kt sini.. lom ada kenderaan lg..... lg satu, nk pulak mmber2 aku ni ikot....hmm....

dia : Oh awk tak keluar dgan pakwa awk ke... Maafkan sy

perggh... berasap telinga aku..... da aku xde pakwe, tnye lg.... xkn aku nk kuar ngn pakwe org pulak.....

aku : Xpe... sorila... mmg xpnah kuar ngn lelaki..slalu kuar ngn housemate n pakwe diorg je..

ada lg... aku ada gak kuar ngn kwn lelaki.. tp aku kuar bwk kwn.... bkn saje2 je nk g kuar ngn laki.....

dan dia tros xjwb.... fuhh.... lega......

dua ari pstu dia msj aku lg... pagi2....

dia : assalamualaikum yana kat mana skrng ni.. Kalau yana free skrang ni jum kita g jim yana joging ke skrang ni "dia" k bawa dah..

aku : Wsalam..wah..rjin nye dia... ala..soryla.. saya rasa xsmpat kot.. Saya ngh cuci baju.. Nk kemas umh sbb jap g nk kluar..

ni bkn alasan ok.. smmgnye aku ngh sibuk basuh baju... da tu aku da janji ngn fara nk g antar dia kt psentral... pastu nk g kje kawin... perghh..terasa tunggang langgak idop aku ari sbtu tu.....

dia : nak keluar nak gi mana.. dgan sapa.... oleh "dia" ikut.. :-)

errmm...dia da brani pulak tanya aku nk g mana..ngn sape... siap nk ikot lg.........

aku : ngn housemate.. g knduri kwin.. brani ke ikut ngn anak dara yg rmai ni...

dia : berani tapi "dia" minta maaf kenderaan "dia" tak ada kamu semua naik kenderaan apa gi sana..

alamak!! aku salah soklan la...... bio btol dia nk ikot.....

aku : ktorg g pon tmpang org..nek keta..

mmg g tumpang org.... teman tp mesra leha... ngn ktorg 4 org kt blkg....mcm sardin...

dia : ok lah tak apa lah segan "dia".. trimah kasih ya kerana pelawa "dia"..yana hati jalan ya.. Kalau yana free bila kita jalan dn joging sama ya.. :-)

errmmm...dlm msj2 aku diatas, ade ke aku pelawa dia ek... aku pon konfius sudah... xpela... nsib bek dia ckp dia segan, kalu dia nk ikot jgk...xke naya aku.......

sdg aku sibuk2 di dapur... kjap2 g tgok msin basuh... kjap2 g ptong bwg... pstu g tgok msin basuh blik... pstu smbung potong sayur... smpai la da nk kol 10.20.. aku g blik kt enset tgok ada 2 msj... alamak, fara.... tlupe pulak... tgok2, eh...xdepon msj fara... yg ada msj dia...

dia : Yana wat apa tu.. Dah nak jalan ke....

ngeluh kjap aku... da le penat kt dpur... msj fara jap nk gerak kol bpe... pstu baru tgok msj lg satu....

dia : yana kena diam je ni...

ok, aku rasa pktn kt atas tu kenapa.... agknye dia xmenyempat2 nk msj smpai tertinggal huruf p dan a tu...

aku biarkan je msj dia.... sbb kengkabut nk g mndi... siap2 tros kluar... g umh farah jap... kol 12 blik, tros siap2 nk g knduri kwin... dlm kol 4 tu dia msj lg....

dia : Assalamualaikum yana oleh ke "dia" kenal yana lebih dekat lagi ke...

aku : aku da malas nk layan..... eh... xdela aku balas cmtu.... kcik ati dia...kih3... aku xreply pon.... malasla... nnt2la... kalu aku rajin aku balas la...

tp aku ni kn baik... xsmpai ati pulak... mlm tu aku reply la ckp aku xsmpat nk reply msj dia... pdhal malas nk mlayan.... pstu aku soh len kali la msj ea...

smpai la ni dia xmsj aku... adakah aku nmpk kejam???

sbnarnye aku nk ckp, knape lelaki ni mudah je nk luahkan prsn pdhal dia pon keliru ngn prsn dia tu... dia xrasa ke nnti dia akan mainkan prsn pompuan tu kalu dia da bosan sbb da lama baru la dia tau prangai sbnr pompuan tu kn.... baru2 lg mmg la xnmpk.. mcm org ckp, bau smpah kt tepi pon rasa mcm bau perfume... (eh, btol ke ayat aku ni....)

mmg la ayat dia tu just nk kenal ngn lebih dekat... bagi korg la..pe mksud kenal lg dekat tu??

aku lg suka lelaki yg nk bkwn ngn kita.. da lama baru dia sedar yg dia suka kt kte.... ni x... baru bpe ari jumpe... da soh kim2 salam la.... mintak no tepon la.... ajak kuar la... dan aku pulak bkn la jenis yg mcm tu... bkn la aku ni memilih paras rupa.. tak..... kalu rupa baik tp hati xbaik xguna jgk kn...

dan aku xbsdia la utk bnda2 ni.. sbb aku tkot... xpasti dan xtau..... wat masa ni tu je la kot yg aku bole katakan... aku xsalahkan dia... dia pon manusia bperasaan kn... wat masa ni aku lebih selesa kalau status aku ngn dia tu hanya kawan..... xlebih dari tu.... korg phmkan prsn aku.....

dan skrg, kwn dia mrangkap officemate aku da usik2 aku ngn kwn dia tu..pdhal xde pape pon... rimas la.........

aku cerita ni bknla nk mengaibkan dia atau sesape pon.... tp tolongla phm... phm yg mcmane, tu kena la pkir sdiri.... tepuk dada tanya hati...
yg penting, aku ikhlas berkawan ngn dia.. lebih dr tu, biar Tuhan yg tentukan....

7 ulasan:

aBoi berkata...

haha..aku banyak kali kena..

wanna berkata...

tapi kan syang..apa salahnya kasi peluang..well just kawan2 je dlu..maybe permulaan ko akan rasa tak selesa..maybe ko tak kenal dy sangat...tp terpulang jgak la pada diri ko k... apa2 pon aku doakan ko bahagia n sehat..

NaNa YuSoF berkata...

dayah... aku pon slalu gak... tp slalunye lom bjumpe...yg tu lg aku xpercaya.. ni tiap2 ari jumpe... ble da jd cmni, xke aku xselesa jd nye...

wanna... aku mmg nk kwn2 je ngn dia... yg len tu, biar masa je la yg tentukan.. thanks... aku pon harap ko bahagia n sihat jgk... lgpon ko mmg ngh bahagia skrg kn.....hehehehee......

aBoi berkata...

haha...kalau aku..
susah cket nak bagi peluang kalau tak selesa..huhu

wanna berkata...

hehehehe..bahagia la sangat kan??hehehe.. ok suma nya terpulang pada ko tau sayang..yang penting ko selesa..n klu ada apa2 bgtau la k..

NaNa YuSoF berkata...

hah.... ayat tu la aku nk ckp dayah..
susah cket nk bg pluang kalu da xselesa....
ha...... bgus2 dayah...
sgt memahami...huhuhu....

sjak 2mnjak ni ramai pulak cari aku blik..
ex-bf fara... dak klantan yg aku jmpe ngn ko dulu tu wana... ble aku sunyi sepi xde pulak nk cari.. skrg aku da malas nk layan, diorg ni cari aku pulak... senang2 aku soh je la mak aku cari kn.....hmmmm.....

zal88 berkata...

at least,bkwn je la dlu..
tgk die cmne...
jgn mls2...
eh2,nme ak plak tbabit ye...
;-p

Wahai Bakal Suamiku...

"..dan aku mengharapkan dirimu, bermohonlah pada Dia yang berhak, milikilah jiwaku keranaNya & milikilah hatiku dengan izinNya serta milikilah cintaku, diriku, kerana agamaNya.."